Avatar billede janne Nybegynder
10. september 2001 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Musen flipper ud!

Hej
Hvad er der galt på min næsten nye bærbare pc, når musen efter 2-3 timers brug flipper ganske og aldeles ud ? Pludselig har jeg ikke kontrol over curseren længere, den farer rundt og åbner vinduer, starter programmer og hvad ved jeg. Der er kun eet af gøre: hovedkontakten!
Jeg kan ikke rigtig finde system i det. Da pc\'en var helt ny havde den samme fejl allerede ved starten, men efter en reparation hos forhandleren er fejlen mindre hyppig - men ak: ikke væk.
Er det en hardwarefejl ? Hvordan overbeviser jeg forhandleren om at fejlen eksisterer (i og med den kun optræder en gang imellem) ?

hilsen
Janne
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 21:23 #1
Ja, det er jo en af de irriterrende at skulle komme af med. Det er ikke andet at gøre end at hamre godt og grundigt i bordet...

Hvis du har alle drivere installeret til toucpad og mus, kan det nok ikke være andet end hardwarefejl. Har du forresten husket af slå touchpaden fra, nr du bruger musen - de kan godt finde på at irritere hinanden en smule...
Avatar billede janne Nybegynder
10. september 2001 - 21:32 #2
Du siger, at hvis jeg har slået touchpadden fra (og har driverne til den alm. mus), så kan jeg regne med, at det er en hardwarefejl ?
Avatar billede dalle777 Nybegynder
11. september 2001 - 10:06 #3
Hvis du er på internettet og har samme ip hele tiden evt. ADSL - (ikke modem) kan det være at der er en hacker derude et sted der synes det er sjovt at drille lidt - hvis ikke du er på nettet med den er det enten en virus eller en hardware fejl - hvis det var der i starten (helt i starten) da der ikke var installeret noget, er det helt klart en Hardware fejl - forhandleren skal på forlangende sende den til rep. Men hvis intet er galt - bliver det en dyr affære
Avatar billede dalle777 Nybegynder
11. september 2001 - 10:08 #4
Har du prøvet med en extern mus ???
Hvis ikke så prøv - hvis der ikke sker noget - er det hardwaren
Avatar billede janne Nybegynder
11. september 2001 - 23:34 #5
Jeg købte maskinen uden styresystem og installerede selv Win98, så jeg ved ikke, om fejlen var der fra starten. Det ER en ekstern mus, jeg bruger.
Avatar billede dalle777 Nybegynder
12. september 2001 - 14:57 #6
prøv evt. at rengøre musen - eller låne en af en kammerat - så skulle problemet stoppe - hvis ikke er det internmusen - eller andre interne dele der ikke virker korrekt
Avatar billede dalle777 Nybegynder
12. september 2001 - 14:59 #7
det kan være en software virus !!!
prøv at tage backup - og prøv at installere win98 fra anden cd - kan være inficeret hvis brændt
Avatar billede janne Nybegynder
12. september 2001 - 22:54 #8
Kan det også være en virus, hvis den først optræder efter nogle timers brug ? Ville mit altid-opdaterede-virusskjold så ikke fange det ?
Avatar billede dalle777 Nybegynder
13. september 2001 - 10:15 #9
Hvis du har et opdateret virusshield - og du ikke er på nettet - er det en HW fejl - Hvis du er på nettet er muligheden for en hacker tilstede !!!