Avatar billede ztormer Nybegynder
10. september 2001 - 21:04 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fast ip?

Jeg vil gerne oprette en webserver men jeg har ikke fast ip.
Jeg har teledk som udbyder. Hvordan får jeg min computer til at have en fast ip på internettet + et domæne navn til min webserver?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. september 2001 - 21:08 #1
www.dyndns.dk

opret en konto hos dem
Avatar billede osterbro Nybegynder
10. september 2001 - 21:08 #2
www.dyndns.dk
håber det hjælper
Avatar billede stefan90 Nybegynder
10. september 2001 - 21:08 #3
Det er ikke så svært! du skal bare kontakte TDC og bede om Fast IP(du skal bruge dit MAC-Nummer!) og finde dig et domæne på
for eksempel: http://www.enavn.dk (denne her hjemmeside er let!!) og VUPTI! så kan du lave dig en hjemmeside! (du skal først lige læse nogle manualer til hvordan du uploader til den server du har!) 30 POINT TAK!!! :o)
Avatar billede osterbro Nybegynder
10. september 2001 - 21:08 #4
hahahahha. 7 sekunders mellemrum :)
Avatar billede stefan90 Nybegynder
10. september 2001 - 21:11 #5
haha!
Avatar billede stefan90 Nybegynder
10. september 2001 - 21:12 #6
det er for at få hurtige point man!
Avatar billede ztormer Nybegynder
10. september 2001 - 21:13 #7
detaljer...
Avatar billede stefan90 Nybegynder
10. september 2001 - 21:14 #8
ava???
Avatar billede ztormer Nybegynder
10. september 2001 - 21:15 #9
Hvordan får jeg henvist mit nuværdende domæne til den faste ip jeg får tildelt af tdc?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. september 2001 - 21:16 #10
dyndns.dk kan du få en adresse som

ztormer.dyndns.dk

denne adresse sættes nu til at pege på din maskine når du har oprettet den hos dyndns.dk

det vil sige at når folk skriver http://ztormer.dyndns.dk vil de blive sendt til din maskine, så skal du jo bare sætte din web,ftp server op på maskinen og det kører, men læs deres vejledning det er meget nemmere :-))

Avatar billede osterbro Nybegynder
10. september 2001 - 21:16 #11
citat start : www.dyndns.dk

Velkommen til dyndns.dk, den danske dynamiske nameserver.

Hvad er det?
Dynamisk navnetildeling kan med fordel benyttes, hvis man ikke kan få en fast ip-adresse, eller hvis man ikke har sit eget domæne, og gerne selv vil have sin server derhjemme gjort tilgængelig for omverdenen.
Hvis du f. eks. ønsker at have en webserver på din egen maskine, kan du registrerer et navn hos DynDNS.DK og give den tilhørende url til venner og bekendte, i stedet for hele tiden at skulle fortælle dem hvilket IP nummer du fik tildelt da du ringede op.

Hvordan?
Din server kontakter med jævne mellemrum (eller når det er nødvendigt) dyndns.dk og opdaterer sin ip-adresse til den ip-adresse den kommer fra.
DynDNS.DK opdaterer med jævne mellemrum (hver 10. min.) sin navne-server ud fra alle brugernes opdaterede ip-adresser. Hvis dit DynDNS-navn f.eks. er \'test\', kan din webserver derfor altid nåes på http://test.dyndns.dk/

Til linux brugere findes der et tool på http://dyndns.dk/tools/, der automatisk kan opdaterer din konto med jævne mellemrum.

citat slut.
Avatar billede stefan90 Nybegynder
10. september 2001 - 21:16 #12
det kommer sikkert helt af sig selv! jeg går nu! så jeg kan desværre ikke svare mere!
Avatar billede osterbro Nybegynder
10. september 2001 - 21:17 #13
plus, at hvis du skal bruge din comp. til ftp kan du også bruge den adresse (test.dyndns.dk)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. september 2001 - 21:19 #14
http://www.azero.dk/?/produkter/domainlink/

men kun hvis du har fast IP.
Avatar billede stefan90 Nybegynder
11. september 2001 - 12:40 #15
tak for point! virkede det??