Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Webserver med ActivePerl - Windows 2000 ! ( hjælp )

Dau..
jeg har et STORT problem med ActivePerl på min webserver :(... jeg kan nemlig ikk finde ud af at sætte det rigtig op.. for jeg skal bruge den til sådan et sjou script.. ( stats system til en counter strike server - http://www.psychostats.com/winhelp.php )

håber der er nogle der er \"nørd\" nok til at hjælpe mig!!.. for så for de jo også \"lidt\" for det!! for det er et sTORT problem!!!

MIG! <<
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:48 #1
jeg kører windows 2000, med den nyeste webserver fra microsoft ( er jeg sikker på )..
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 17:49 #2
Læs deres hjælp. post dine fejl her
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:50 #3
hmmm har jeg prøvet! det er sat rigtig op er jeg helt 100 på. men når jeg prøver at komme ind på det stats system jeg har installert så skriver den  ( http://localhost/cs/ ) \"Du har ikke rettigheder til at se denne side\" jeg fatter det ikk.. og jeg har sat det hele rigtig op!.. hmmm
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
10. september 2001 - 17:52 #4
HAR DU FAST IP???
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 17:53 #5
har du checket om default side eksisterer ?
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:53 #6
ja jeg har fast ip. jeg har cybercity adsl 2/512.. og min ip i netværket er 10.0.0.2
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:53 #7
index.html er der
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
10. september 2001 - 17:53 #8
hvis du har sat den til at din index fil er defaul.asp
skal du have oprettet default.asp
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
10. september 2001 - 17:54 #9
Den skal hede default.asp
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:54 #10
det er jo det Perl der skal installers.. argh..
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 17:55 #11
Inde i IIS skal CS\'s åbningsside være defineret som startside. Er den det?
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
10. september 2001 - 17:55 #12
Hvorfor bruger du activeperl?
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 17:56 #13
Perl skal bare hentes og installeres. Det er der INGEN ben i :)
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 17:56 #14
ja det har jeg gjort.. men det er stadig det perl jeg skal have installert rigtig er jeg sikker på!.. :(..

har lige sat lidt flere point på så håber jeg at der er nogle der har svar når jeg har spist.. :(..
Avatar billede hojben Novice
10. september 2001 - 17:58 #15
Perl, kan ikke installeres forkert :)
Avatar billede jonas_the_newbie Nybegynder
10. september 2001 - 18:35 #16
hmmmmmmm......... skummelt så ved jeg sq ikk hvad der er galt..
Avatar billede jespernaur Nybegynder
10. september 2001 - 19:15 #17
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 13:27 #18
Hm da jeg i sin tid installerede Active Perl på min NT 4 box, klarede install\'en det hele selv, sådan skulle det da gerne være. nu kører du med IIS ik? :)
Avatar billede darkside Nybegynder
11. september 2001 - 13:31 #19
Avatar billede giraffel Nybegynder
22. september 2001 - 10:04 #20
Det ser ud til, at du ikke har givet de rette adgangsrettigheder til den folder, hvor dine webfiler ligger. (dette SKAL gøres i nt)
Det er vist noget med at højre-klikke på din web-folder og vælger sharing->websharing eller noget i den stil... (længe siden jeg har rodet med NT :)

--
Gir :)