Avatar billede infestdead Nybegynder
10. september 2001 - 16:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmbilledet hakker hvert sekund!

Davs, jeg er lige blevet oprettet her på siden og jeg ved ikke om mit problem er et Windows 98 problem eller om jeg spørger i det forkerte forum. Men for at komme til sagen, jeg er ved at gå totalt amok over min computer. Alle spil og movies kører i ca. 1 sekund, så fryser skærmen i ca. 0.2 sekund, så kører det igen i 1 sekund, stopper osv osv :-(((( Kort sagt, så kører billedet/spillet ikke jævnt ligesom at se fjernsyn, men der er konstant en lille pause hvert sekund, som gør det så irriterende at se på! Jeg aner ikke hvad der er galt, jeg har snart geninstalleret Windows 46 gange med nye drivere og det hele, men...... AAARGH! Mit system ser således ud:
Asus K7V MB
Athlon 700 mhz
Asus GeForce 256 DDR
SB Live
IBM 30 GB ATA66
Win98SE

Jeg håber der er en der lige ved hvad det er der er mit problem!
Avatar billede cpufan Juniormester
10. september 2001 - 17:00 #1
Har du hentet den nyeste driver til grafik-kortet?
Avatar billede cpufan Juniormester
10. september 2001 - 17:05 #2
Avatar billede infestdead Nybegynder
10. september 2001 - 17:21 #3
Ja, jeg har prøvet 14.70, men det er det samme. Jeg kører 12.41 nu, da det er den driver der hidtil har virket bedst på min maskine.
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
10. september 2001 - 17:51 #4
Prøv sæt din opløsning lidt ned
Avatar billede infestdead Nybegynder
10. september 2001 - 18:50 #5
Jeg kører 1024x768 på min 17\" skærm, det er heller ikke det der er problemet.
Avatar billede pappy Nybegynder
11. september 2001 - 16:41 #6
Prøv at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres i Avancerede skærmindtillinger Geforce fanen. I Additional Proberties > Performance and Compatibility. Sæt flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.
Avatar billede infestdead Nybegynder
12. september 2001 - 10:32 #7
Det var sgu lige det der var mit problem, så tusind tak for det! Have a nice day :-)
Avatar billede johan-loc Nybegynder
13. marts 2010 - 22:02 #8
Hej, jeg har et problem der tyder på at være det samme som "infestdead". Desværre er jeg ikke i stand til at følge "pappy"'s vejledning på hvordan man løser problemet. Jeg kan nå frem til "yderligere indstillinger" under "GeForce" fanen, men derfra har jeg ikke de samme valgmuligheder. Øverst i vinduet står der således:
"Brug disse styreenheder til at vælge, hvilken grad af anti-aliasing der skal bruges i Direct 3D- og PpenGL programmer"
Derfra kan jeg så vælge om computeren automatisk skal styre anti-aliasing, eller om jeg vil gøre det manuelt, hvorefter jeg får valgmuligheden mellem følgende:
-Deaktiveing (ingen anti-aliasing)
-2x
-Quincunx Antialiasing (tm)
-4x
-6x (kun Direct3D
Nogen der kan hjælpe?