Avatar billede peter_ost Nybegynder
10. september 2001 - 10:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mit lydkort

Mit lydkort er et soundblaster 128 pci. Mit problem er at jeg ikke får nogen lyd ud. jeg har hentet en ny driver men den siger bare at den ikke kan finde lydkortet. Grunden til at jeg skiftede lydkort, er at mit onboard lydkort skrattede, og jeg har også prøvet med et oundblaster 16 og der skrattede den også. Hvis der er nogen der kan hjælpre med at få mit lydkort installeret og stoppe den irreterende skratten, så for de 220 point.
Avatar billede handmade Nybegynder
10. september 2001 - 10:57 #1
har du diablet dit onboard lydkort?
Avatar billede jasber Nybegynder
10. september 2001 - 11:06 #2
Ind i din BIOS og disable dit gamle lydkort - Kig under Enhedshåndteringen i Windows efter \"unknown devices\" og slet disse. restart din computer og lad den finde dit nye lydkort.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 16:02 #3
Det er ret sikkert, som de andre skriver, fordi du ikke har disablet dit lydkort i din BIOS. Start med det, og hold øje med opstarten, når maskinen booter. Der kommer en liste over forskellige Slots indhold. Her skulle dit PCI128 gerne figurere. Ellers må du i BIOS igen og resette plug and play. Herefter skal du så i windows fjerne drivere til det gamle - og installere til det nye!
Avatar billede peter_ost Nybegynder
10. september 2001 - 16:59 #4
mit onboard er disabled
Avatar billede peter_ost Nybegynder
10. september 2001 - 17:17 #5
nu er det installeret, men jeg har stadigvæk den der skratten!\'!!?**!!!!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
10. september 2001 - 17:20 #6
Hvilken skratten er det lige, der er tale om?

Har du prøvet at skrue ned for alle de ting, du ikke benytter (CD lyd, AUX, m.v.) Det gør du ved at dobbeltklikke på den lille højttaler nederst i højre hjørne.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
10. september 2001 - 20:46 #7
Det er en støj der lyder lidt digital, man kunne godt sige det var en masse klikken og så nogle lyde som når ens pick up ryger af pladespilleren.
Skratten!!!. jhol00>> ja det har jeg!!!
Avatar billede jasber Nybegynder
10. september 2001 - 21:17 #8
Der er ofte 2 udgange på et sådan lykort, en der er forstærket og en der ikke er - Prøv lige at se om det ikke hjælper at bruge den anden udgang.

Er du sikker på at du ikke har et sæt højttalere der skramler? Kunne du evt. prøve nogle andre (måske lige låne nogen)
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
10. september 2001 - 22:02 #9
jeg har også prøvet med pc højtalere. og hoved telefoner.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
10. september 2001 - 22:05 #10
mit virkede sq heller ikke, så hvis jeg var dig ville jeg prøve at skifte, lydkort men hos mig var det vist bundkortet der var noget galt med. og jeg sender min til reparation imorgen. Jeg tror lige jeg følger denne debat...
Avatar billede i-mox Nybegynder
13. september 2001 - 10:23 #11
Hej Peter!

Har selv haft lignende problemer med creative kort! Der er ikke noget at gøre. Kortet er defekt! Hvis der stadig er garanti på gør du klogt i at spæne ned til din butik og få det byttet!
Sorry :-(
Mads
Avatar billede wolfen Nybegynder
07. december 2001 - 22:35 #12
Hey

Kender det min gjorde det også jeg åbnede capinettet og tog det ud og pustede det rent vupti! det virkede igen (det kan være det er signalet der ikke virker) prøv det :)

Hilsen Wolfen
Avatar billede peter_ost Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:11 #13
hmm