Avatar billede flaperman Nybegynder
30. januar 2000 - 02:46 Der er 50 kommentarer og
2 løsninger

Test Af WEB-Baseret Spil - We NEED U

Hej...

Mig og nogle af mine venner er ved at lave et web-baseret spil, og nu har vi fået lavet en beta udgave...

DERFOR har vi brug for dig til at finde fejl, mangler, bugs, bøffere og andet som er med til at gøre en site mindre god. Med andre ord: "Hvad er godt og hvad er skidt! Hvad kan laves bedre?"

Adressen er: http://www.wiktor.dk/~kings/
Avatar billede flaperman Nybegynder
30. januar 2000 - 02:47 #1
Jeg glemte at skrive, at de ting i finde kan i skrive her, så skal vi nok prøve at fikse dem hen ad vejen...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 09:59 #2
første fejl : når man kreerer et kongerige med særtegn i titlen, bliver disse "escaped" med backslash.

anden fejl: på main.php3 står der "countdown" og et antal sekunder, men antallet af sekunder tælles ikke ned

tredje fejl: når jeg vælger hvor mange runder jeg vil bruge til at lede efter jord, får jeg en fejlmeddelelse om at jeg ikke har nok runder tilbage, selvom der står 39 runder tilbage.

generelt:  i kunne sætte tab-index for de mange felter, det virker ganske vist kun i IE, men så har IE-brugerene i det mindste nemmere ved at springe fra indtastningsfelt til indtastningsfelt

når jeg kan komme videre hører i mere

mit første indtryk er rigtigt godt !. når i har det meste af det på plads, skulle i dog lave noget mere dokumentation, ikke alle funktioner er ligetil at forstå :-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 10:00 #3
hmm, jeg prøvede lige chat'ene, der fik jeg følgende

Warning: 0 is not a MySQL result index in ./include/functions.inc.php3 on line 223

Avatar billede flaperman Nybegynder
30. januar 2000 - 10:17 #4
Vi ved godt, at chatten er nede... Jeg arbejder på det... Det er nemlig blandt andet mit ansvarsområde...
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 10:50 #5
Logger ind, trykker Build og får at vide at jeg skal logge ind... Hmmm... og det samme sker lige meget hvad jeg trykker på...

Fejlmeddelelsens presise ordlyd er som følger..
"Error: secured site try to login first"
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 14:34 #6
winkill: prøv og log ind igen, hvis din IE/netscape ikke har lavet noget på siden i en time, så bliver du logget ud.
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 14:37 #7
hatecaps: countdownen ændre sig jo ikke med mindre at du refresher siden med den på.
Den search for land bug skulle være fixet :)
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 14:39 #8
_gryphon_ > Jeg var på siden i max to minutter...
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 14:42 #9
winkill: prøv igen så, gå ind på start siden og log ind igen
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 15:56 #10
beklager, men ligegyldigt hvad jeg gør får jeg beskeden
"you don't have x turns left" når jeg forsøger at finde land
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 15:58 #11
hatecaps: ja.. der er oxo en anden som får den samme fejl.. jeg kigger paa det :)
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 16:03 #12
Ok, nu er jeg på, og prøver at bygge, men har intet land...
Så søger jeg efter land, men får at vide at jeg ikke har 20 ture tilbage... der står da ellers 70 turns left påp min skærm...
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 16:22 #13
oki, den search for land bug skulle være fixet nu... :)
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 16:30 #14
Lookup User samt List United Kingdoms ser ud til ikke at du...
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 16:43 #15
winkill: havd prøver du på at sige ?
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 16:51 #16
At lortet ikke duer... ;o)

Hverken "Lookup User" eller "List United Kingdoms" virker...

"Ser ikke ud til at du" ; Dosn't seem to work, funker ikke, er gået i spunk, dutter nitte, funker ej, el fehler gigante. ;o)
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
30. januar 2000 - 16:55 #17
winkill: hvad virker ikke ved dem to funktioner ??
skriver den en error eller noget?
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 17:32 #18
List bla.. bla.. gav en URL not found, men det ser ud til at være fortid.

Lookup giver Sql fejl med jævne mellemrum...
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 17:37 #19
Hvordan beregner i ranking eller power ?? Jeg ligger jo på 1st pladsen... kan det virkeligt passe?o)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 18:45 #20
jeg mangler en start knap til at gå i krig med !!!

winkill, kig på listen igen ;-)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 18:46 #21
umm, og hvornår for vi nogle billeder at kigge på ? isted for "PIC"  :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 18:50 #22
God damn it Hatecaps!o)

Er der ikke nogen oversigt over income/expense med food/gold mv. ???
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 18:52 #23
klik på "food" ovre i højre side, der kan du se hvordan dit mad-budget ligger
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 18:53 #24
Hvad med en SAMLET oversigt ?o)
Avatar billede winkill Nybegynder
30. januar 2000 - 18:59 #25
..ok, oversigten over seneste hendelser kan vel også bruges, men den er ikke nær så overskuelig...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
30. januar 2000 - 22:39 #26
i "book of units" er der en "presant" , mener i "phesant" ?

vi  har brug for snart at kunne gå i krig , i øvrigt :-)
Avatar billede flaperman Nybegynder
31. januar 2000 - 07:48 #27
hatecaps: Vi arbejder på det med krigen, men vores chat bliver i øvrigt fikset i løbet af to dage og vores WWW Board kommer på inden imorgen...
Avatar billede winkill Nybegynder
31. januar 2000 - 08:43 #28
Er det ikke IE5/Win2k kompatibelt eller er det bare en midlertidig fejl at jeg, efter at være logget ind, får fejlen "Error: secured site try to login first" hver gang jeg prøver at gøre noget som helst...?
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
31. januar 2000 - 09:06 #29
winkill: det skulle oxo gerne virke i win2k, men prøv at gå tilbage til start.php3 og log ind igen, måske kunne du være timeouted..
Vi har testet spillet på win98, nt, redhat, og der virkede det fint. Men vi skal nok prøve at finde en win2k comp hvor vi kan teste det fra. :)
Avatar billede winkill Nybegynder
31. januar 2000 - 09:14 #30
Jeg kan sgu da ikke være timed out samme sekund jeg logger ind!o)

Det var det samme problem i går ind til jeg kom på arbejde (Hvor jeg sidder ved en 98 maskine) og uanset om jeg logger ind en eller fyrre gange så får jeg stadigt at vide at jeg skal "..logge ind først.".
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
31. januar 2000 - 09:25 #31
hmm.. vi finder en win2k maskine og tester det fra :)
Avatar billede hatecaps Nybegynder
31. januar 2000 - 16:07 #32
hmm, hvor stor båndbredde har i på den server, det ta'r for evigt at komme på lige nu.. det ku' godt blive et problem senere hen :-)
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
31. januar 2000 - 18:56 #33
hatecaps: det er ikke vores server :c/, og den server som den er på skodder. Den har været nede i nogle timer nu. SKOD, jeg skulle ellers lige til at lave nogle updates.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
31. januar 2000 - 19:15 #34
nå ja, i det mindste har jeg en masse turns når jeg kommer på igen.. i er ved at lave noget der godt kunne gå hen at blive hit, keep it up !!  :-)
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
31. januar 2000 - 20:04 #35
Jeg har uploadet nogle nye filer, men jeg kunne ikke komme til at opdatere databasen, (det gør jeg i morgen, hvis serveren kommer op at køre igen). Så det er der for at wwwboard ikke virker, hvis i skulle kommer derind før at jeg får databasen opdateret.
New stuff added: enhanced wwwboard & disband units.
l8r
Avatar billede winkill Nybegynder
31. januar 2000 - 22:56 #36
Hvem her inde kender og har spillet Earth/Utopia ???
Avatar billede flaperman Nybegynder
01. februar 2000 - 08:20 #37
Beklager... _gryphon_ har glemt at fikse databasen, og derfor virker Kings Of Glory ikke idag... SORRY!!!

hatecaps: tak for de pæne ord, og: "We´ll keep up the work"
Avatar billede flaperman Nybegynder
01. februar 2000 - 09:23 #38
winkill: Hvem her inde kender og har spillet Earth/Utopia ???

Ja, det kender vi godt, og det er blandt andet en af grundene til, at vi vil lave et spil der er bedre...

Tvivler du på, vores spil bliver bedre?

Skal en af de almægtige guder i spillet ramme dig (ups... det er ikke lavet endnu)...

...Flaperman
Avatar billede winkill Nybegynder
01. februar 2000 - 17:50 #39
Flaperman > Har jeg sagt at jeg tvivler på at jeres spil bliver bedre ?? Hvorfor tror du jeg bruger mine aftener på at finde fejl i jeres script ?? Hvis jeg syntes at det var noget totalt fuck ville jeg ikke spilde min tid på det !!

Når nu jeg skriver "HAR spillet" og ikke "SPILLER" så er det sansynligvis fordi jeg har droppet Earth/Utopia fordi spillene ikke var fængende. Med andre ord; jeg søger noget bedre.

Dansk er (næsten) altid bedst !!!
Avatar billede winkill Nybegynder
01. februar 2000 - 18:06 #40
...ville nu stadigt gerne se en IE5/Win2k kompatibel version så jeg også kan være med hjemmefra...
Avatar billede flaperman Nybegynder
02. februar 2000 - 07:52 #41
winkill: Jeg tror, at jeg fiksede Win2K fejlen i går aftes... _gryphon_ tror bare ikke helt på, at det var problemet...
Avatar billede flaperman Nybegynder
02. februar 2000 - 09:04 #42
Alle: kan vi ikke flytte vores debat af bugs til WWWBoard???
Avatar billede tml Nybegynder
02. februar 2000 - 13:51 #43
Den fejl jeg konstaterede var at jeg overhovedt ikke kunne komme ind på serveren - gratis servere!!Hmmm
Avatar billede flaperman Nybegynder
02. februar 2000 - 15:43 #44
tml: vi skal til møde med super24.dk idag for at skaffe en mere stabil server, Vi arbejder på problemet!!!
Avatar billede winkill Nybegynder
02. februar 2000 - 23:43 #45
Host... Fejlen i Win2K er stadigt ikke rettet... ;)

Kewl vote i øvrigt...
Avatar billede winkill Nybegynder
03. februar 2000 - 00:09 #46
Ups, det er jo ikke et Win2k problem men et IE5 problem, sorry...
Avatar billede hatecaps Nybegynder
04. februar 2000 - 09:52 #47
øhhh  , hvornår flytter i det hele over på den nye server ?, jeg har ikke kunnet komme på i ca 24 timer nu (dog har jeg ikke prøvet hver time, men alligevel)
Avatar billede flaperman Nybegynder
04. februar 2000 - 10:36 #48
det ved vi ikke helt, vi regner med, at vi skal skrive kontrakt med firmaet mandag eller tirsdag, så hvis der er nogen der kender en advokat, så kan vi godt bruge lidt hjælp...
Avatar billede flaperman Nybegynder
04. februar 2000 - 10:43 #49
Til alle: Vi har fået de Beta-Testere vi skal bruge - Til Beta-Testere: Bugs og kommentarer kan skrives på WWWBoardet... winkill & hatecaps: værs´go her har i nogle points!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
04. februar 2000 - 22:21 #50
takker ☻ ,

jeg håber virkeligt i snart finder en bedre server, jeg får næsten altid dns error.. svært at poste noget på boardet når man ikke kan nå derhen :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
04. februar 2000 - 23:50 #51
Takker....

Vi ses på WWWBoardet...
Avatar billede flaperman Nybegynder
05. februar 2000 - 19:47 #52
Vi skal have skrevet kontakt med både firmaet og hinanden (så vi ikke røvrender hinanden) i næste uge... SÅRH DET!!!