Avatar billede lee Nybegynder
29. januar 2000 - 18:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

rollover med animation

Jeg vil gerne vide hvordan jeg laver en mouseover (rollover) effekt, hvor images bliver til en animation.

Hvilket script og evt. hvilket program kan jeg lave det i ?

Lee
Avatar billede letmaelk Nybegynder
29. januar 2000 - 19:20 #1
Du kan bruge Microsoft Frontpage til at lave den effekt...
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
29. januar 2000 - 19:21 #2
Hey lee

Du kan lave det i JavaScript eller du kan lave det i Flash4 som på min egen side http://www.physique.subnet.dk

mvh. mainframe.subnet
Avatar billede lee Nybegynder
30. januar 2000 - 02:21 #3
letmaelk... hvor i frontpage ?

mainframe.subnet.... Jeg er hverken god til flash eller java script...

Jeg søger nok egentlig et script som kan bruges !!!
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
31. januar 2000 - 00:26 #4
Glem FP og hent Dreamweaver fra http://www.dreamweaver.com!

Den kan alt det du skal bruge!
Avatar billede sleepy Nybegynder
02. februar 2000 - 22:46 #5
Et javascript til rollover effekten kan "fåes" mange steder på nettet.
Dreamweaver/GoLive laver nogle quick'n'dirty løsninger til at skifte grafik ved rollover, men ikke at animere  den.
Mit råd er at lave den GIF der erstatter originalen som en animeret GIF.
...men find et javascript der preloader rollovergrafikken sammen med siden og lav dem ekstremt små (i bytes)...

Der findes mange udmærkede gif-animationsprogrammer som shareware.
Avatar billede sleepy Nybegynder
17. februar 2000 - 01:01 #6
Sker der noget???
Avatar billede lee Nybegynder
17. februar 2000 - 23:02 #7
Ja der sker noget!
men animationerne bliver ved med at være for tunge!!!
Avatar billede sleepy Nybegynder
18. februar 2000 - 00:29 #8
Jo mindre forskel fra frame til frame, jo mindre download.

Hvor meget kræver du at der skal ske og bør du måske kilde nogle darlinger...

Jeg husker med vemod de glade dage hvor cd-rom varslede nye tider og 650 Mb at boltre sig på. Pludselig var jeg bombet tilbage til stenalderen med www.
Jeg lever med det, men der er store kompromiser, især med animation.

Så skær ned, vær kreativ med mindre båndbredde men vær forberedt på efterspørgslen når båndbredden bliver større.

Lige nu kan jeg anbefale Fireworks fra Macromedia med nok den bedste komprimering samt rimelige animationsfunktioner. Her kan du faktisk angive maksimum antal kilobytes din animation må fylde og programmet kommer med et forslag til palette og kvalitet!!!

Ellers kunne du benytte Flash (som tidligere foreslået), men med en individuel Flash-fil per knap.
Check den automatisk genererede html-source og lav et alternativt gif for folk uden Flash-plug-in.

Sidst, hvis det absolut skal være, kan du benytte QuickTime animationer som knapper, men det er stadigt tungt.

Avatar billede lee Nybegynder
18. februar 2000 - 20:05 #9
Sleepy!
se det var noget jeg virkelig kunne bruge!

du får de 15

tak

Lee