Avatar billede midtgaard Nybegynder
29. januar 2000 - 18:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASUS P5a Super 7 bundkort + ASUS V3400TNT/TV/16MB AGP

Min PC er udstyret med ovenstående bund- og grafikkort, processoren er en AMD K6-2, og det kører mildest talt ad H... til. Jeg har opdateret driveren til grafikkortet, opdateret BIOS, ligemeget hjælper det. Nogen gode forslag?
Avatar billede letmaelk Nybegynder
29. januar 2000 - 18:09 #1
Prøv at formatere harddisken og installere windows + alle drivere forfra..."
Avatar billede letmaelk Nybegynder
29. januar 2000 - 18:09 #2
Prøv at formatere harddisken og installere windows + alle drivere forfra..."
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. januar 2000 - 18:45 #3
hvad er det sådannenr mere præcist der er galt, fyser den, eller hvad ???
Avatar billede driis Nybegynder
29. januar 2000 - 23:25 #4
På dit bundkort sidder ALi Aladdin V - chipsettet, og det kan ikke så godt med TNT-kort. Der skulle efter sigende være en eller anden form for konflikt mellem de to enheder. Jeg kender mange, der har måttet opgive at bruge TNT kort på din type MB. Hvis du skifter til et ikke- TNT baseret grafikkort (f.eks. Matrox Millenium) er problemet løst - men det er jo desværre en dyr løsning.
Avatar billede krusell Nybegynder
30. januar 2000 - 17:59 #5
Jeg har selv den sammen konfiguration på min, dog uden TNT kort og det kører upåklageligt, jeg overvejer dog at købe et TNT kort, jeg vil dog lige prøve at låne et først og se hvad der sker. Så kan jeg skrive tilbage hvis det er TNT kortet der gør systemet langsomt.
Avatar billede chriscom Nybegynder
09. februar 2000 - 12:30 #6
Jeg har osse problemer med (min fars!) MicroStar MS5169 bundkort og et Creative TNT-kort !
Jeg har hørt at det MULIGVIS skyldes, at nVidia chippen kræver mere strøm, end ALi V chipsættet kan styre ???
-Det korte af det lange er ihertfald, at jeg bytter kortet til et Voodoo2 add-on. Jeg gider simpelthen ikke det bøvl med resultatløse bios-opgraderinger af MB+grafikkort og drivere !!!

P.S. Jeg var LYKKELIG, da jeg i sin tid skiftede til Celeron+BX chipsæt...
Win98 installerede ALT automatisk (ingen seperate AGP/Busmaster/IDE-drivere!)  FEDT!
Avatar billede krusell Nybegynder
09. februar 2000 - 19:14 #7
Ali  V chipsættet kan, ihvertfald, på asus kortet styrer en del strøm, der spændingen netop sat lidt op. Det laver så problemer med overclokcning....  lort asus kort, ej sikkert godt nok....