Avatar billede j1z Nybegynder
09. september 2001 - 17:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Viper 550 virker ikke

Jeg prøver forgæves at få mit Diamond Viper 550 AGP til at virke på min w98 se.

Først hentede jeg seneste drivere til dette kort - det virker ikke ...

Så hentede jeg seneste Detonator driver - det virker stadig ikke ...

Når jeg indstiller en anden skærmopløsning (hvilket kun kan gå op til 1024??) og genstarter så kommer denne besked \"There is a problem with your display settings. The adaptor type is incorrect, or the current settings do not work with your hardware\"

Men hvad kan der være galt ? Kan der være en komponent på kortet der er i stykker ?

Hjælp tak ;)

//j1z
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 17:39 #1
Prøv kortet i en anden maskine!
Avatar billede j1z Nybegynder
09. september 2001 - 17:40 #2
Tja..har ikke lige en anden maskine :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 17:47 #3
Ærgerligt, så må der findes en anden løsning.
Hvilke drivere har du prøvet?
14.90 er den seneste!
Avatar billede j1z Nybegynder
09. september 2001 - 18:55 #4
Har prøvet med 12.41 ...

Men nu har jeg lige smidt mit andet grafikkort over i den maskine - og det viker heller ikke ? (og det er endda PCI, så det er ikke AGP slotten)

Hvad kan det være ? Kan det være min windows ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 20:43 #5
I bios kan du Loade Setup Default, det er ikke sikkert at du bare lige kan smide en PCI og se den virke!

Jeg tror ikke at det er windows, det må være noget andet!
Avatar billede j1z Nybegynder
09. september 2001 - 22:49 #6
Nu har jeg geninst. win98 - og prøvet med Viperen igen - med den gl. driver, den nye driver, og detonatoren - men den vil ikke være med. Kører kun på laveste opløsning og med laveste farver. Ændrer jeg opløsningen og genstarter, går den i sort. Så restarter jeg den og så kommer den besked jeg har skrevet i toppen ...
Har også ændret alle mulige ting i biosen, men lige uden held,

Det er til at blive idiot af det her !!!
Avatar billede wiegstar Nybegynder
09. september 2001 - 22:52 #7
prøv at \"fjerne kortet\" i guiden hardware kig evt. om der er nogle skjulte enheder. genstart og instalere kortet igen med den nye driver
Avatar billede j1z Nybegynder
09. september 2001 - 23:08 #8
Nopes - kan ikke komme af med det gl. lort
Avatar billede j1z Nybegynder
12. september 2001 - 11:53 #9
Det er lykkes mig. Jeg har hentet en VIA motherboard driver, så kunne jeg installere kortene bagefter ...

//j1z