Avatar billede 569687 Nybegynder
09. september 2001 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bios update ???

Jeg fandt et gammelt bundkort som jeg havde liggende, det er et Trend ATC-6130, jeg ville gerne have sat en celeron 400Mhz i, men da boardet kun understøtter op til 333Mhz PII eller celeron, så går den jo ikke. Jeg har prøvet at sætte den der 400Mhz fætter i, men lige inde Post checket går i gang, så låser den fast. Jeg har prøvet at finde nogle Bios update, og det går da oxo fint nok, men der er ingen forklaring på hvad de updates indeholder, er der nogle der kan være til hjælpe her ??? For hvis problemet ikke kan løses med en Bios update, så er der jo igen grund til at lave en update........Vi kunne måske oxo finde ud af, at bytte min 400Mhz til en 333Mhz celeron eller PII :O)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
09. september 2001 - 15:14 #1
Du kan typisk updatere din Bios med nyeste opdatering. Du skal selvfølgelig vælge en biosopdatering som passer til din bios. Du henter normalt opdateringer inde på bundkortfabrikantesn hjemmeside.
Sansynligvis vil nyeste opdatering kunne gøre at du kan bruge en hurtigere processor. Husk at du også skal ændre jumpersettings på bundkortet.
Avatar billede 569687 Nybegynder
09. september 2001 - 19:34 #2
Alt det er jeg sku klar over, sorry.
Nu er det sjove jo, at der ikke er jumper på bundkortet, det er den ene ting, den anden ting er, at jeg spurgte om var...At jeg ikke kunne se nogle steder hvad de BIOS updates indeholder :O(
MEGA NEDTUR........Det er her i kan tjene jeres point, enten ved at hjælpe med at lede, eller i ligger inde med en PII300Mhz eller Celeron333Mhz som i vil bytte med min Celeron400Mhz, og jo den virker :O)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
09. september 2001 - 22:32 #3
ftp://ftp.atrend.com.tw/ftppub/Bios/Motherboard/Slot_1/

Jeg synes sku det er smartere hvis du selv prøver at hente dem der 100% sikkert en read-me fil med.
Avatar billede 569687 Nybegynder
11. september 2001 - 22:32 #4
Nope sorry, der var ingen readme fil om update
Avatar billede musse25 Nybegynder
11. september 2001 - 22:45 #5
Så skriv en mail til dem ;)
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
13. september 2001 - 00:46 #6
Det er godt nok nemt at tjen 100 p. nu om dage
\"så skriv en mail\", tjaa det kan man vel altid prøve