Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 12:04 Der er 72 kommentarer og
1 løsning

Mus lagger med lyd på i Ultima.

Mit system er:
Asus a7v133
64mb ddr geforce2 gts
1200 tbird 133mhz
512mb sdram 133mhz
deskstar 100ata 40gb harddisk (ibm)

Jeg spiller et spil som hedder Ultima Online og lyd er meget vigtigt for mig, men når jeg sætter lyd til så hakker musen, og det er kun \"sound\" ikke med \"music\" den hakker. Jeg har alle nyeste drivere og kører med winxp og har prøvet at skifte lydkort men det hjalp heller ikke.
Jeg er desperat over for forslag.
På forhånd tak.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 12:05 #1
oops glemte at sige mit lydkort er Soundblaster Live! Value!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 12:06 #2
Hvor stor en strømforsyning og hvor mange watt er dit lydkort på?
Det lyder som om din spænding står og hakker op og ned!
Avatar billede milo Nybegynder
09. september 2001 - 12:12 #3
hej david ;)
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 12:21 #4
Min strømforsyning er kun på 230, jeg har ingen anelse om hvor mange watt mit lydkort er. Hvordan finder man ud af det? Men jeg har jo prøvet skifte lydkort.
Ku det tænkes det var strømforsyningen?
Tak for det hurtige svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 12:25 #5
Ja, det kan meget vel være din strømforsyning, har du mulighed for at låne en, ellers er det ikke det dyreste i en PC.
Forskellen i mellem en 250 Watt og 300 Watt er ikke så stor, jeg ville nok vælge en 300 Watt, så er du sikker på at der er overskud af Power!
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 12:31 #6
Jeg tjekker lige brormands pc for at se hvilken strømforsyning han har, men hvis du siger forskellen ikke er så stor...hehe, kan det så være jeg skal op i en 400W?
Avatar billede milo Nybegynder
09. september 2001 - 12:33 #7
jeg tror han mener prisenforskellen ikke er så stor :) - en 300W er vist fino.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 12:33 #8
Nej, 300 Watt er rigeligt!

Du skal blot sikre dig at den nye kan sidde i din PC!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 12:34 #9
Ja, det var prisfoskellen jeg mente!
Avatar billede milo Nybegynder
09. september 2001 - 12:34 #10
:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 12:38 #11
Du kan finde priser her:

http://www.edbpriser.dk/ søg på powersupply
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 12:40 #12
Prøv at sætte Vsync til \'Always Off\' i egenskaber for grafikkortet.
Brug også 16bit farver.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 13:02 #13
Ok Makse det prøver jeg, har bare lige lidt problemer med at få installeret mit Soundblaster Live igen :/
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 13:16 #14
Okay så mit lydkort installeret, det virkede bare ikke at tage Vertical Sync som \"always off\" stadig muselag med lyd på.
Flere forslag?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 13:20 #15
Hvad jeg ikke forstår er at musikken på spillet kan sagtens spille uden musen laver problemer, det er kun lydeffekterne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 13:24 #16
Lydeffekterne får lydkortet til at trække mere strøm, jeg vil stadig mene at din strømforsyning er for lille, især med tanke på at du har en rimelig kraftig processor!
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 13:26 #17
Brormand bruger lige den computer jeg skal tjekke strømforsyningen på.
Ku det tænkes at man ku tage cd-rom af og diskettedrev og alt unødvendigt for at teste om det er strømforsyningen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 13:31 #18
Ja, det giver lidt mere stasbilitet, ville have foreslået det, men var ikke klar over du skulle bruge CD-drevet til spillet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 13:31 #19
stasbilitet=stabilitet
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 14:34 #20
Okay min bror havde også kun en 230W power supply. en 300W koster kun 200kr. Nogen forskel på kvalitet i powersupplies?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 15:03 #21
Nej, de skal jo overholde specifikationerne for en ATX norm!

Du skal blot sikre dig at den kan sættes rigtigt i dit kabinet! Har du en forhandler i nærheden kan du tage den gamle med!
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:05 #22
Der er kun billige I Jylland så jeg blir nødt til at bestille den. Men det er en ATX og den ser helt normal ud hehe. se selv http://www.bjtrading.dk/menu.asp?vare=str-2-3

Okay tak for hjælpen, jeg vender tilbage når jeg har fået strømforsyningen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 15:14 #23
Ja, den ser rigtig ud, det er nok standard størrelse mht. skruehuller og udtag til stikkene, god fornøjelse med det.

PS; I prøvede ikke brormands PSU i din spille?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:16 #24
Problemet er at han ikke har noget lydkort I så det kan vi ikke rigtigt teste :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2001 - 15:19 #25
Ok, du skal jo alligevel have en større PSU, så er der ingen grund til at hive en anden PSU over i din PC!
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:23 #26
Nææ der går omkring 2 dage så jeg har den på tirsdag, håber det løser mit problem ellers er jeg lost hehe. Har haft det her problem i mange måneder. Havde det også I win2k. kører med winxp nu, men der var ingen problemer i win98 :|
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 15:24 #27
Har du den nyeste Patch fra 7/9-2001 ?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:25 #28
Patch til hvad?
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 15:27 #29
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:33 #30
Jeps den får man jo automatisk :) tror ikke at de ligefrem løser museproblemer som deres første prioritet :(

Spiller du UO?
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 15:46 #31
Nej, det gør jeg ikke.

Prøv at kigge i filen uo.cfg og check hvad \'Mouse\' er sat til?
Hvis den er sat til \'Fast\' så prøv \'Slow\', og omvendt. (F.eks. Mouse=Slow)
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 15:58 #32
Der er ikke noget med mouse overhovedet i min uo.cfg og hvis jeg bare indsætter den så blir den automatisk slettet af uo.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 16:04 #33
Men den står som kør mouse i separate thread hvis det var det du tænkte på. hvis jeg ikke har den på hakker den bare uafbrudt meget langsomt :)
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 16:08 #34
Der står mere om det på http://uo.stratics.com/content/misc/cfg.shtml

Mouse=[Slow/???] \'Slow\' sets the mouse to run in separate thread. It can help if you\'re having mouse trouble, otherwise it can make the mouse jumpy.

MouseThread=[Fast/Slow] Determines the speed of the mouse cursor when it runs using its own thread.

Har du kopieret alle musik filerne over på harddisken?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 16:19 #35
sidder og leger lidt med det det der mouse/mousethread men ingen fremskridt og ja det er en fuld installation. bruger ikke cden.
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 16:24 #36
Har du installeret DirectX?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 16:25 #37
Ja 8.0a den nyeste....
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 17:36 #38
Makse>> Tror du også det kan være pga strømforsyningen?
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 23:51 #39
Jeg tvivler nu lidt på det. Det burde også medføre andre fejl/problemer.
Sker det også i andre spil?
Har du prøvet at køre det i Windows 98/ME?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
09. september 2001 - 23:53 #40
Der er ikke andre fejl end den og nej det sker ikke i andre spil selvom jeg ik rigtig har testet i winxp men det var det samme i win2k. Der var ingen musefejl i win98 men også i win2k.
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 23:58 #41
Jeg tror nu mere, at det er UO, der ikke helt har styr på det.
Har du prøvet at geninstallere UO helt fra bunden?
Har du evt. prøvet at ændre på musens Acc. mm. i egenskaber for denne?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 00:01 #42
Ja jeg installerede UO helt forfra i går da jeg installerede på helt frisk harddisk og den var stadig gal. Jeg har rodet med musen og har haft 3 forskellige i.
Det eneste jeg ikke har prøvet at skifte ud er næsten mit Skærmkort :/ Der er så mange opsætninger at jeg ik ved ind og ud hehe.
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 00:04 #43
Og du har installeret de nyeste VIA 4in1 drivere? (Version 4.32 / 4.33a beta)
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 00:12 #44
Hmm hvor checker jeg egentlig det?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 00:23 #45
Ok fandt den på viahardware.com
4.33v er den nyeste
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 00:33 #46
4.33a er den nyeste beta version.
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 10:02 #47
VIA 4in1 4.33v Final er kommet idag. (Understøtter WinXP)
Link: http://www.tweakup.dk/filelib/chipset/4in1433v.zip
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 19:12 #48
Ja ok den prøvede jeg men ingen forskel. Den installerer den på et brøksekund kan det passe? Tror du den funker? hehe
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 19:31 #49
Jeg ville nok afprøve nogle flere spil, for så at se, om det også sker i dem.
Hvis det så ikke gør det, er det nok UO der er problemet.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 19:52 #50
Der er ingen problemer andre steder overhovedet, har testet nogle spil. Max Payne for at nævne et. Jeg ved bare at det kan køre i win2k/xp uden problemer fordi jeg har kammerater som som bruger win2k uden problemer overhovedet.
Jeg testede lige noget. havde task manager kørende i baggrunden mens jeg havde winamp, icq og et par andre programmer kørende og cpu usage stod kun på 5-7, så starter jeg UO op og den hopper direkte til 100% usage og står der ind til jeg slukker det. Kan det være fordi jeg har brug for en ny power supply eller skal den gøre det?

Tak for alle dine svar Makse der er belønning forude hehe
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 20:02 #51
Så må jeg jo hellere lave et svar. :)
Vedr. CPU usage så vil den altid ryge op på 100% når du kører UO.

Prøv følgende.
Hent DirectX Buster på http://www.directxbuster.de/index_e.html#download
Afinstaller DirectX 8.0a og installer DirectX 7.0 istedet for.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 21:28 #52
Hmm er det ikke lidt risikabelt at fjerne directx? Det har jeg altid hørt og med XP\'eren er jeg lidt bange af mig hehe.
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 21:31 #53
Jo, den er \"risky\" :)
Jeg ved heller ikke om DirectX Buster kan fjerne den i XP.

Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 21:45 #54
Har hentet et program ind fra den side til at konfigure directx. Hvad bruger UO? Direct3d, Directdraw...hvad? kan det måske hjælpe at fjerne hardware acceleration på nogle af dem?
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 21:47 #55
Jeg ved ikke hvad UO bruger.
Du kan jo i egenskaber for skærm, prøve at sætte hardware acceleration et hak ned.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 21:50 #56
Har prøvet at sætte de meget \"normale\" ting på næsten alle hak, men uden resultat. En ven kører med win2k og den nyeste directx og har ingen museproblemer.
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 21:52 #57
Hmm. Hvilket grafikkort har du?
Og hvilken driver bruger du? (Version)
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 21:59 #58
Prolink 64mb ddr GeForce2 GTS pro

driver:
NVIDIA Display Driver for Windows 2000/XP version 14.70, 08/17/2001

Operating systems supported
---------------------------
Microsoft Windows 2000/XP Professional
Microsoft Windows 2000/XP Server
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 22:08 #59
Kan det være et problem at min skærm kun er 60 hertz i 1024x768?
Avatar billede makse Nybegynder
10. september 2001 - 22:12 #60
Har du da prøvet i en anden opløsning? (F.eks. 800x600 i 72/75/85 HZ)

Prøv evt. version 14.10 driveren. http://www.tweakup.dk/driverlib/nvidia/14xx/W2k-1410-WHQL.exe
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. september 2001 - 22:36 #61
Okay prøvede lige alt det men uden held endnu en gang, er tilbage til den nye driver igen...
Avatar billede makse Nybegynder
11. september 2001 - 00:56 #62
Hmm. Jeg har godt nok ikke flere gode ideer til hvad du kan gøre.

Du kan i din UO.CFG fil prøve at indsætte følgende.
Sound8Bit=yes

Vedr. dit grafikkort, så prøv at sætte \'Assign IRQ to VGA\' i din bios.

Prøv også at flytte lydkortet over i et andet PCI Slot.
Check i Systemegenskaber hvilken IRQ lydkortet bruger til SB16 Emulation.
Og hvis der f.eks. bruges IRQ 5, så sæt \'IRQ used by legacy device\' ved den IRQ.

Kører du med Creative\'s drivere til lydkortet? Hvis du gør, så prøv at bruge de drivere som XP har indbygget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. september 2001 - 09:10 #63
mystik544>> Køb nu bare den PSU på 300 Watt, du får brug for den på et eller andet tidspunkt!
Avatar billede mystik544 Nybegynder
11. september 2001 - 15:37 #64
Okay så har jeg sat min nye Power Supply i, men det virkede heller ikke :(
Er der noget der skal sættes op angående den nye power supply?
Avatar billede makse Nybegynder
11. september 2001 - 19:43 #65
Der skal ikke sættes noget op angående den nye PSU.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
11. september 2001 - 21:12 #66
Hmm jeg har problemer med at installere de lydkort drivere som er på www.soundblaster.com altså denne her præcist http://www.soundblaster.com/support/drivers/welcome.asp?OS=Win2k&prod=sblive&reg=1&Select=Get+Files&x=82&y=5

Det er en self extract fil, men når jeg endelig får den installeret så er den gul i device manageren og den sku altså virke til mit kort. Så den kører kun med den driver fra winxp, kan dettte være et problem?
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:41 #67
Jeg har stadig ikke fundet svaret og har derfor installeret win98 hvor det virker fint.
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:50 #68
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:55 #69
Hvordan lukker jeg spørgsmålet? =)
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:59 #70
Hvis du vil give point, for nogle af de svar du har fået, vælger du bare bruger, og trykker på accepter.
Hvis du fordele pointene mellem flere brugere, skal du trykke på avanceret.

Hvis du ikke vil give point for svarene, skal du lave et svar selv, og acceptere det.
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:00 #71
Ok :)
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:19 #72
Takker for point. :)
Avatar billede mystik544 Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:25 #73
Selv tak :)