Avatar billede hellhamster Nybegynder
08. september 2001 - 19:00 Der er 12 kommentarer

Serv-U 3.0 - Virtuelt drev????

Jeg bruger Serv-U 3.0 og har et problem da jeg ikke kan få lov til at oprette et virtuelt drev. Selve \"add\" knappen lyser simpelthen ikke op og kan derfor ikke aktiveres. Programmet er registreret i mit navn. Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 20:05 #1
Hvis du ikke får svar, så skal jeg prøve at installere 3,0 versionen på en af mine pc\'er, og se om jeg for samme prob, eller hvorfor problemet opstår.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
08. september 2001 - 21:30 #2
Det lyder sgu godt! Hvis du kan hjælpe mig til en løsning skal jeg nok give dig flere point!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 21:55 #3
Det er domain nr. 2 du taler om?
Der har jeg ingen prob, det går lige ud af landevejen, jeg opretter det blot med en anden port, da jeg bruger samme ip.

Min knap er ikke engang låst.

Hvilket OS kører du serveru under?
Avatar billede hellhamster Nybegynder
08. september 2001 - 23:51 #4
jeg kører med windows 2000 men det er domain 1. Jeg er forholdsvis ny i Serv-U 3.0 men kan det være fordi jeg ikke er registreret ordentligt at jeg ikke har adgang til alle funktioner. Mitn egentlige problem er at jeg har flere harddiske og når jeg så vil oprette genveje til disse i mit maindirectory så kan folk ikke se disse genveje når de går ind på min server!
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 00:07 #5
Det du er igang med der er ikke lige serverU kop te. Jeg har også flere drev på min maskine. Jeg bruger server U 2,5, da jeg syntes 3,0 er lidt trikky med dens køren service.

Server U kan ikke have have mapper liggende på andre drev på samme bruger. Fordi du skal bruge andre drev er det ikke nødvendigt at oprette virtuelt. Jeg giver Server u en bestem rood til mine bruger , nemlig i user mappe , hvor hver bruger har sin mappe. I denne mappe ligger så genvej til de drev, som den pågældende bruger har adgang til.

Disse genveje består så af en virtuelt bruger, som f.eks. Z hvis det er drev Z der skal være adgang til. En genvej kunne så f.eks. hedde ftp://z:z@mitdomænenavn.dk
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 00:08 #6
Det samme kan du lave med Server U 3,0 . Når en bruger klikker på disse genveje skal han blot bede om at aktivere den med det samme, så er vedkommende videre til det pågældende drev.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
09. september 2001 - 00:13 #7
det skal jeg lige have uddybet. Det lyder meget indviklet. Jeg har hørt at man kan lave virtuelle drev med G6, ved du noget om det?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 00:16 #8
Du kan også med ServerU 3,0, Jeg lavede en junior afdeling på min anden pc.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 00:17 #9
hellhamster har du icq?
Avatar billede hellhamster Nybegynder
09. september 2001 - 00:19 #10
ja den er 103124537, men jeg hedder Coyote der!
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 00:21 #11
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 02:24 #12
http://www.webattack.com/freeware/server/fwftpserver.shtml

Cerberus FTP Server
CesarFTP

kan det med drev som mapper ( mapper på forskellige drev direkte.