Avatar billede 123456789 Nybegynder
08. september 2001 - 16:17 Der er 1 løsning

Hente access data ud fra 2 kriterier

Jeg skal hente et mm mål fra access, ud fra et bestemt receptnavn og et bestemt lag nummer.

(Der ligger ca 10 recepter med op til 500 lag som maskinen skal køre)

Dvs der er 2 ting som skal være opfyldt for at den korrekte linie er fundet i tabellen.

Jeg bruger VBA (visual basic for application)

Min kode:

Generel erklæring
Dim DB as DAO.Database
Dim Tabel as DAO.Recordset

Public sub Hent mm_data()
Set DB = OpenDatabase(\"c:\\mydb\\access_DB\\data.mdb\")
Set Tabel = DB.OpenRecordset (\"Recepttabel\")

Tabel.Movefirst
gTagDb(\"Access_data\\mm_maal\").Value = Tabel.Fields(\"MM\").Value

End sub

I ovenstående får jeg hentet mm mål op fra access og ført over i et andet program hvor variablen mm_maal i biblioteket Access_data får tilført værdien.

Men det er for det første record i tabellen. Nu skal den udbygges til at det kan være et mål ud fra en bestemt recept, og et bestemt lag nr.

Min tabel består af kolonnerne
\"Navn\" (indeholder receotnavn)
\"Lag\" (indeholder lag nummeret 1-500)
\"MM\" indeholder det aktuelle mål som maskinen skal køre, ved denne recept og ved dette lag

Kan nogen hjælpe??

VH 123
Avatar billede tmceu Praktikant
08. september 2001 - 16:58 #1
Prøv at indsætte denne linie i stedet for Set Tabel = DB.OpenRecordset (\"Recepttabel\")

Set Tabel = DB.OpenRecordset \"SELECT MM FROM Recepttabel WHERE Navn = \'X\' AND Lag = Y;\"

x og y skal erstattes med de korrekte værdier. Har du eks. disse i variabler, skal linie se sådan ud:

Set Tabel = DB.OpenRecordset \"SELECT MM FROM Recepttabel WHERE Navn = \'\" & strNummer & \"\' AND Lag =\" & intY & \";\"