Avatar billede alivedk Nybegynder
08. september 2001 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Netkort problemer

Jeg satte her for lidt tid siden en ny processor i mit gamel ASUS Super Socket 7-a bundkort.. en 500mzh amd processor...

Efter jeg satte den i .. har mit netkort ikke virket. Den kommer med fejl når man prøver at re-installe dem.. og win crasher! Når man så genstarter viser den \"alt normalt og installeret\".. men det virker ikke.
En anden ting er at når jeg starter min computer viser den i bios 499mzh og ikke 500 mzh.
Jeg ved ikke om det at jeg har sat en ny processor i .. kan foråsage at mit netkort ikke virker? Hvordan kan jeg fixe det.. Hvis det er tilfældet.. HJÆLP!!!
(mit netkort er en 3com kort... og har aldrig haft problemer med det!)

Håber en har en løsning! :(

/Alive
Avatar billede teknik Juniormester
08. september 2001 - 15:38 #1
mht. Netkortet, så brænder netkort af og til af...også 3com kort. odds. 50%

Letteste måde at fastslå, om det er kortet (eller resten af systemet) er at afprøve kortet i en anden maskine.

Hvis det ikke er kortet, så må du jo i gang med at rette fejlen.
Typisk (60-80% af tilfældene med softwareproblemer)  er det tilstrækkeligt at slette alt under -kontrolpanel - netværk, og så lave en ny installation af netkortsdriverene.

Hjalp det heller ikke, så hjælper også ind i mellem at flytte kortet til en anden PCI rille, fordi fordelingen af systemressourcer så fornyes/ændres.

Hjælper det heller ikke, så er der stadig gode chancer for at tingene kan rettes op med en ny windows installation.
mht. 499Mhz:
-Når CPU-frekvensen vises forkert, så er løsningen normalt en BIOS opdatering, men hvis systemet ellers virker, så burde det ikke påvirke netkortet direkte.
har haft en 500\' som stod på 470 indtil bios blev rettet.
..det kan også skyldes dine jumpersettings, men er ikke så sandsynligt.

mvh :-)
Teknik

Avatar billede jiggypoof Nybegynder
08. september 2001 - 15:38 #2
Prøv at smide dit netkort i en andne port og hardware finde det igen, ellers måske det brændt af :)
Avatar billede teknik Juniormester
08. september 2001 - 15:40 #3
- fik du forresten andet nyt hardware sammen med CPU\'en ??

-Check at netkortet er helt i bund i sin rille....nogle bundkort sidder lidt for lavt, med den bivirkning at pci kortene let kommer til at sidde skævt/dårligt i.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
08. september 2001 - 15:41 #4
Har du flyttet netkortet? Måske det kan hjælpe at flytte det (hvis det er PCI). Kører du Win95 skal du så vidt jeg husker hente en patch til at opdatere windows med.
Du kan finde diverse HW updates på: http://www.amd.com/devconn/hwdriver.html
Og windows update på:
http://www.amd.com/products/cpg/k623d/win95_update_k6.html
Avatar billede alivedk Nybegynder
08. september 2001 - 15:48 #5
Jeg fik lidt flere ram i .. men det burde ikke påvirke!... Mit netkort står som \"ok\".. og jeg kan pinge min interne adresse: 100.100.100.101 <- plejer det ikke at betyde lortet virker?.. *suk*.. kunne være man skulle ofre 120 på et nyt kort ! :)

/A
Avatar billede alivedk Nybegynder
08. september 2001 - 16:18 #6
FOR SATAN DA !!!! Hvor er jeg dum... Fandt lige en lille fejl da jeg kiggede på loftet!!! fysisk fejl.. *duh!*
Avatar billede 569687 Nybegynder
09. september 2001 - 20:23 #7
Det hjælper at sætte kablet i *LOL*