Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 14:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oleaut32.dll out of time ??

Jeg skal installere et nyt program. Installationen bliver afbrudt og jeg får meldingen:
Oleaut32.dll is out of time...
Jeg har fundet dll''filen i biblioteket ''windows system'' - der er den fra 25/2 1998 og fylder 492 kb.
Jeg har en større fil af samme navn liggende i selve ''windows'' biblioteket. Hvis jeg prøver at kopiere den over i ''system'' får jeg beskeden: filen bliver i øjeblikket brugt i windows og kan ikke overskrives.
Hvad gør jeg ???
Avatar billede tomstegmann Nybegynder
22. maj 1999 - 14:44 #1
Fortæl mig først - hvilket program er det, du forsøger at installere..?
Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 14:51 #2
BrainCrutch .........
Avatar billede tomstegmann Nybegynder
22. maj 1999 - 14:58 #3
Det program er jeg ikke bekendt med...
Du er nødt til at fortælle lidt mere om, hvad det er, du forsøger at installere...  ;)
Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 15:10 #4
Det er et program, der kan lave en 'to do list', og hvor man kan "have" sine bookmarks og andet i ..??
Hvad har det med installationen af gøre - og med den ..... dll'fil  :-?
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 15:19 #5
Du skal kun ha' een kopi af den fil liggende.
Undersøg, hvilken af de to, der er den nyeste ud fra dato/tids-gruppen.
Genstart så i dos-mode og slet den ældste.
Hvis den nyeste er den, som ligger c:\windows, så kopier den for god ordens skyld op i c:\windows\system\
Hvis den stadig giver samme fejl, kan du downloade en "frisk" Oleaut32.dll
her:
http://www.windrivers.com/scripts/driverd.asp?loc=http://www.windrivers.com/dll/download/oleaut32.zip

Men afvis mit svar, hvis det ikke dur, så vi ka' prøve igen.
Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 15:23 #6
Man kan se et billede-eksempel af programmet på
http://publish.uwo.ca/~dvanders/brainshot.gif
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 15:26 #7
En mindre rettelse:

FLYT (selvfølgelig) Oleaut32.dll op i c:\windows\system.
Vi vil jo kun ha' een kopi liggende .......
Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 15:39 #8
BIG PROBLEM !!!!!!!!!!!!!!
Jeg aner ikke hvordan man flytter, sletter eller kopierer i DOS ?????????
Kan du også hjælpe her ??
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 15:51 #9
Jo:
Hvis nu den nyeste er den, der ligger i c:\windows\system\
går du i dos-mode og skriver

cd\windows (skifter op i Windows-biblioteket)
del oleaut32.dll (sletter filen)

hvis den nyeste er den, der ligger i c:\windows\
så skift op i c:\windows\ som beskrevet før, og skriv:

move oleaut32.dll c:\windows\system\
(og bekræft, når den spø'r, om du vil overskrive).
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 15:55 #10
Nå, jeg må hellere se at komme ud af døren.
Håber, det lykkes for dig.
Avatar billede riejensen Nybegynder
22. maj 1999 - 17:27 #11
Det lykkedes !!
Tak for hjælpen bop :-)
Avatar billede boa Nybegynder
22. maj 1999 - 19:02 #12
Det var så lidt :)