Avatar billede duckman Nybegynder
07. september 2001 - 23:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tv-out kun i S/H???

jeg har købt et S-VHS kabel for at se film fra min PC på fjernsynet, men når jeg sætter det til er det kun i sort/hvid, hvordan kan det være?
jeg benytter et voodoo3 3000 AGP med tv-out, \"S-VHS Tilslutningsledning 5m\" + \"Scart/3 x Phono +S-VHD - ind/ud\" og et Samsung fjernsyn.
på fjernbetjeningen til fjernsynet er der en \"video\" knap, det er der jeg trykker for at få det S/H billede, ved i om der nogle specielle indstillinger? jeg kan vælge fra kanal til 0-99 efter jeg har trykket på video, men de er alle ens.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
07. september 2001 - 23:13 #1
...og du er sikker på at dit TV understøtter SVHS? Fordi hvis det ikke gør, er det typisk at det kun viser S/H-billed.

::sunlock.dk::
Avatar billede peter.g Nybegynder
07. september 2001 - 23:38 #2
Der sker det i et SVHS signal, at farver og lys brydes op så det går hver for sig i forskellige ledere i kablet, dette er med til at give bedre kalitet.
Hvis dit TV så ikke kan finde ud af at \"samle\" signalet igen, får du billede i S/H.
Avatar billede duckman Nybegynder
08. september 2001 - 09:54 #3
hvordan finder jeg ud af om mit fjernsyn nuderstøtter S-VHS?
og hvis det ikke gør, er der så noget alternativ?
Avatar billede peter.g Nybegynder
08. september 2001 - 11:50 #4
Du kan læse i din manual til dit fjernsyn, om det understøtter S-VHS.

Jeg kender ingen alternativer.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
09. september 2001 - 00:00 #5
Prøv at tænde fjernsynet før du sender signalet til det. Det lyder dumt men det skal man faktisk huske ellers vil signalet blive S/H. Sørg også for at du tvinger signalet til at være PAL. Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede duckman Nybegynder
09. september 2001 - 11:05 #6
hell, nej det virker desværre heller ikke, hvilken PAL type skal jeg bruge? jeg kan vælge imellem PAL BDGHI/M/N/Nc/, men jeg kan ikke få det til at virke med nogen af dem.
jeg har et voodoo 3 3000AGP kort i
Avatar billede rebus Nybegynder
13. september 2001 - 14:49 #7
Er farverne helt s/h eller er der bare underlige farver?? Hvis det er tilfældet er der sikkert en menu på dit tv, hvor du kan skifte mellem s-vhs og almindelig vhs.
Hvis det kun er s/h og du ser en reg. 1 film(DVD) kan dit tv sikkert ikke tage NTSC og så er der ikke så meget at gøre. Du kunne måske se på dit grafikkort om du kan stille mellem PAL og NTSC med nogle jumpere på grafikkortet.
Avatar billede duckman Nybegynder
13. september 2001 - 20:09 #8
det er helt i S/H
jeg tvivler på at det har noget at gøre med region på DVD da det også gælder formmit skrivebord når den sender...og angående jumpere...der er ikke noget som helst der kan flytte på grafikkortet
Avatar billede rebus Nybegynder
13. september 2001 - 22:07 #9
Hvilket Samsung tv er det du har?
Dog vil jeg skyde på at dit tv (som er nævnt tidligere) slet ikke kan tage s-vhs.
Avatar billede rebus Nybegynder
13. september 2001 - 22:10 #10
Eller der ikke bare en almindelig vhs(sådan en gul en) udgang på dit grafikkort. Det burde løse problemet eller et forsøg værd.
Avatar billede duckman Nybegynder
15. september 2001 - 11:11 #11
jeg fik en ledning sammen med mit grafikkort, den er ca. 15 cm lang, i den ene ende har den et stik jeg kan bruge til mit grafikkort, i den anden et gult et, jeg gætter på det er en adapter der laver det om til VHS?
Avatar billede rebus Nybegynder
15. september 2001 - 14:43 #12
Ja, hvis det virker.