Avatar billede mnemonic Nybegynder
28. januar 2000 - 13:51 Der er 3 kommentarer

Diald Hvordan ?

Hejsa jeg har brug for at en eller anden leder mig igennem installation og configuration af diald, lige fra hvilken version jeg skal hente til dialup script´s osv.. Jeg kører Linux Redhat 6.0, og mit modem et er Lasat unique 1280i a/b ( TA ISDN adaptor )

Jeg har et lille lan med 5 PCére, og firewallen virker perfect, den har jeg brugt længe, men jeg ringe op manuelt, for jeg har aldrig fået diald til at virke.
Avatar billede lrj Nybegynder
31. januar 2000 - 15:39 #1
Hmm, er der ikke en howto der omhandler det? Den skulle gerne ligge på din cd - i /doc diret hvis jeg ikke husker forkert..
Avatar billede mnemonic Nybegynder
01. februar 2000 - 09:55 #2
Ja men den har jeg prøvet 1000 gange.. Kan stadig ikke få det til at virke
Avatar billede victor44 Nybegynder
06. april 2000 - 00:31 #3
Jeg har kæmpet med diald i flere uger og fik det til at virke til sidst.

Så havde jeg vundet og købte en router :-)

Jeg fik det til at virke ved at skrive hele configurations filens indhold i diald.conf i en linie.

Jeg ved at det lyder tosset, men det fungerede.

Held og lykke
Per

PS : En router med RS232 WAN port koster under 1000 kr.