Avatar billede cort Nybegynder
28. januar 2000 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjult Partition, Hvordan?

Kan man oprette en skjult partition som ikke kan ses fra windows stifinder men godt i fdisk, hvorpå man kan lagre en kopi af windows 98.
Det fremkomne katalog win98 på den skjulte partition skal så kunne kaldes via
\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\MicrosoftWindows\CurrentVersion\Setp\SourcePath i registeringsdatabasen.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
28. januar 2000 - 15:47 #1
Jeg vil umiddelbart sige: nej. Hvis partitionen ikke kan ses af OS'en det ene sted, er der ingen grund til at tro, at den kan ses fra regbasen.
Og hvis partitionen er skjult, hvordan vil du så give den et drevbogstav? Som regbasen jo skal bruge til SourcePath...?
Avatar billede canman Nybegynder
29. januar 2000 - 13:58 #2
silberbauer har fuldstændig ret. Det kan under ingen omstændigheder lade sige gøre. Ikke på den måde. Hvis du er i et netværk så kan du tilnærme dig dette ved at oprette et delt drev/mappe der har et $ efter sig. Eks: C: skal deles men være skjult del det med navnet drevc$

Anyway jeg synes du skal give silberbauer point.
Avatar billede kim_bille Nybegynder
31. januar 2000 - 15:41 #3
Jeg ved det ikke, men jeg har en skjult partion, som ikke kan ses at stifinder, men kan ses at der gamle winfile (er stadig med W98). så måske kan det virke

se her: http://www.regedit.com/cgi-bin/detail?id=148

Kim
Avatar billede silberbauer Nybegynder
31. januar 2000 - 16:03 #4
Forbløffende
Avatar billede kurtp Nybegynder
31. januar 2000 - 22:42 #5
Åh, nu forstod jeg først!!!

Det du vil er jo at kopiere din Windows-
cd-rom til harddisken og så bede windows om at hente dataerne fra hardisken istedet for fra cd-rommen.
Det behøver du vel ikke en skjult partition til men bare et bibliotek
som du så kan angive vejen til i reg-databasen. Dette bibliotek kan sagtens være der sammen med dit rigtige windows-bibliotek, da det er to forskellige ting.
Hvis det er dig der ikke gider gider at se på dette ekstra bibliotek, så lad stifinder eller et andet program skjule dette bibliotek, når du så skal bruge det kan du hente det frem igen, køre det der skal køres og så igen skjule det.

Håber du kan bruge det!!
Avatar billede kim_bille Nybegynder
01. februar 2000 - 01:06 #6
Kurtp> Hvis du skjuler et bib. så kan man ikke have "Show hidden files" tændt, hvilket jeg f.eks altid har.

Jeg tror at cort vil skjule for andre og så er jeg ret overbevist om at min metode vil virker, fordi partionen jo kun er skjult for explore

Kim

silber> ja, der står mange gode ting på regedit.com
Avatar billede cort Nybegynder
01. februar 2000 - 08:39 #7
Tak Kim_bille det har hjulpet lidt.
Det jeg havde i tankerne var en skjult partition som man har på visse bærbare pc´ere. Der kunne man så lægge diverse filer nødvendige ve dinstallation og lignende.

Avatar billede kurtp Nybegynder
02. februar 2000 - 21:45 #8
Jo, som du vil, jeg vil foreslå at du anskaffer dig programmet Partition
magic, med dette program kan du lave en partition og evt skjule det for diverse styresystemer. Programmet kan gøre det uden den helt store risiko for tab af de dataer der i forvejen ligger på HD'en, fdisk giver ikke denne mulighed.

Jeg har selv skjult 13Gb med partition magic.

PS. jeg ved ikke hvad der sker når du aktiverer partitonen, men det kan tænkes at du risikerer at det nye aktiverede drev vil skubbe de andre drev så "E" ikke mere er "E" men måske "F", så det kunne måske give et problem men skulle kunne klares med et par justeringer i vindows eller med DriveMapper der følger med partition magic

kurt
Avatar billede cort Nybegynder
03. februar 2000 - 14:24 #9
Til Kurtp
Det har jeg prøvet , det virkede desværre ikke efter hensigten.
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
06. februar 2000 - 23:56 #10
Til canman:
Bare lige for god ordens skyld, er det så ikke dollartegn FORAN (altså: $c) og ikke bagefter?