Avatar billede boney_m Nybegynder
07. september 2001 - 18:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Tilbage til roden

Jeg har et problem med en java applet med hensyn til navigering. Måske fordi jeg ikke kan huske \"kommandoen\" for at komme tilbage til roden. Jeg ved at \"./pictures/picture.gif\" bringer mig en klase tilbage, men hvordan sikrer jeg mig, at jeg i en hyperlink kommer tilbage til roden, inden selve linket kaldes?
Problemet er et java applet, hvor jeg er nødt til at indtaste hele adressen for at ramme rigtigt hver gang. Men dette gør også, at jeg ikke kan kontrollere, at linksene virker, uden at filerne er placeret på den link, der er tale om. Please help!
Avatar billede milo Nybegynder
07. september 2001 - 18:15 #1
ka du ik bare skrive
http://www.dit_domæne/din_rod
eller noget?
Avatar billede euroman28 Nybegynder
07. september 2001 - 18:16 #2
../pictures/picture.gif

bringer dig helt tilbage.
Avatar billede roenving Novice
07. september 2001 - 18:18 #3
Java-applet i HTML-kategorien ... øeh

men normalt adresseres roden alene med \"/\", måske er det det du skal bruge ??

Els\' har du vel en eller defineret træstruktur, som gør, at du kan kende, hvor du er henne

hth
jes

Ps. Du mener vel selvfølgelig, at: \"../pictures/picture.gif\" bringer dig til et søster-directory
Avatar billede boney_m Nybegynder
07. september 2001 - 18:21 #4
roensving: ja, den bringer mig selvfølgelig til pictures biblioteket, men prik prik skal sørge for at jeg starter i roden, og ikke blot et bibliotek tilbage fra hvor jeg startede. Jeg tester lige euroman\'s svar.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2001 - 18:25 #5
hvis du blot skriver / vil den starte i din rod, uanset hvor mange mapper opp du er
../  brunger dig een mappe ned imod roden
Avatar billede euroman28 Nybegynder
07. september 2001 - 18:28 #6
ja det rigtigt.
../ bringer dig kun en mappe tilbage, det er / der bringer dig helt tilbage.
En tanketorsk.