Avatar billede ville Nybegynder
07. september 2001 - 17:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Komandoer i Windows

Er der dog ingen steder hvor der findes en samlet oversigt på dansk, hvor man kan se komandoer som Winipcfg m.m. Alle disse småting som man ikke har i hovedet men som er rare når de en sjælden gang skal bruges, men man aldrig kan huske.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
07. september 2001 - 18:00 #1
til start>>kør?
En oversigt kan jeg ikke finde men:

format a: - formatere en diskette (c formatere så c-drevet o.s.v.).

a: - går til en sti (her til diskette drevet).

Wordpad - starter Wordpad.

//Casper S ~ www.enter-s.dk
Avatar billede ville Nybegynder
07. september 2001 - 18:18 #2
nemlig til start/kør jeg ved der findes flere, men kan man huske skidtet når det skal bruges
Avatar billede bobske Nybegynder
07. september 2001 - 18:48 #3
De fleste programmer som winipcfg og msconfig ligger i windows mappen eller windows/system mappen.
Bare kig i dem og find programmet. Kør er bare en hurtig genvej til programmerne og kan også bruges til parametre. I princippet kunne du lave en genvej til filen format og indsætte a: i stien.
Avatar billede hotpop Novice
07. september 2001 - 20:21 #4
På min server ligger der et program som hedder cpr - med dette kan du bruge alle de skjulte programmer i windows uden selv at skulle lede efter dem. :)
Avatar billede ville Nybegynder
07. september 2001 - 20:54 #5
Hotpop er den der kommet med det bedste indtil videre men kun som komentar,
Avatar billede ville Nybegynder
07. september 2001 - 20:55 #6
smid et svar ind hvis du vil ha lidt på bogen!!hotpop
Avatar billede hotpop Novice
07. september 2001 - 21:01 #7
svar :)
Avatar billede ville Nybegynder
08. september 2001 - 06:10 #8
Til dig og nu skal jeg på arbejde 12 timer sku. hvad gør vi da ikke for penge.