Avatar billede zimmer Nybegynder
07. september 2001 - 17:15 Der er 12 kommentarer

\"Adgang nægtet\" ved brug af innerText på fremmed domæne..

Er der nogen der ved om det er muligt at \"grabbe\" noget text fra et andet site i JavaScript?

Det jeg har brug for er at kunne hente en html side på eks. \"www.krak.dk\" og pille en tekststreng ud af html-sourcen, og derefter vise den på min egen side.

Jeg har forsøgt med at loade den eksterne side i en frame og så tilgå den med parent.frame2.document.body.innerText, men jeg får en \"Adgang nægtet\" fejl.
Kan man indstille browseren så man undgår dette???
Eller er der en anden måde man kan gøre det samme på???

Det skal bare virke i IE5.x
Jeg giver 100 points hvis det kan lade sig gøre..!

mvh
Simon
Avatar billede roenving Novice
07. september 2001 - 17:26 #1
Måske har du en chance hvis du kan få lavet noget med noget \'signed script\' -- men såvidt jeg har forstået kræver det også at det fremmede domæne accepterer dette.

hth
jes
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2001 - 17:27 #2
Nej. Det kan du ikke emd javascript. Security relglerne forbyder sider fra 2 forskellige domaæner at udveksle date.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2001 - 17:28 #3
Det kan gøres med de \'signed scripts\' roenving snakker om, men i dette tilfælde duer det ikke da du skal have krak.dk til at godkende din signatur som en de gerne vil give data til. Det bliver nok svært :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2001 - 17:33 #4
Der er andre måder.

men så kommer næste problem:

Krak skriver meget omhyggeligt copyright notice på alle deres sider. Og selv hvis de ikke gjorde vil det være tyveri at tage deres data uden skriftligt at have fået lov.

Og eksperten.dk må ikke bruges til vejledning i ulovligheder.

mvh JakobA
Avatar billede zimmer Nybegynder
07. september 2001 - 22:05 #5
Nu er det heldigvis sådan at jeg har lov til at grabbe det fra Krak - Så der er overhovedet ingen ulovligheder indblandet i dette spørgsmål.
Og egentlig var url\'en også bare et eksempel på et externt site..

Jeg er meget interesseret (100 points!) i at finde en løsning på problemet da jeg gerne skulle have en prototype færdig mandag..

Så hvis du \"JakobA\" har en løsning på problemet må du meget gerne give det videre.

mvh
SimonV
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. september 2001 - 22:47 #6
Forskellige domæner kan til hver en tid sende data som \'URLparameter\' til hinanden.
se: http://www.jakoba.dk/eksperten/exp106939.html

mvh JakobA
Avatar billede zimmer Nybegynder
07. september 2001 - 23:12 #7
Det hjælper vel ikke mig..? Jeg har kun en URL at kalde, hvor den resulterende html side er det tekst jeg skal søge i efter en streng.
Avatar billede fabeldyr Nybegynder
15. september 2001 - 15:04 #8
Du kan klare det server-side.
Kører du ASP, PHP eller JSP ??? (eller ingenting?)
Avatar billede zimmer Nybegynder
16. september 2001 - 21:48 #9
Jeg har ikke serverside til rådighed.. kun klientside.

Er der slet ikke nogen ActiveX komp. der kan håndtere det eller kan en javaapplet få lov.?
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2001 - 00:18 #10
Problemet er at det er *forbudt* at gøre det. Så alle de sprog der er er udformet til at gøre det umuligt.

Medmindre:
1) Du har en gyldig signatur som den fremmede server genkender og accepterer.
eller
2) Du kan få personalet på den fremmede server til at skrive sider der aktivt medvirker til at give dig de data.

Det er muligt det kan gøres med ActiveX, men hvis det kan er det et svigt i sprogets sikkerhed. Og vil blive rettet såsnart man bliver opmærksom på det.

beklager, men sådan er det.

mvh JakobA
Avatar billede zimmer Nybegynder
17. september 2001 - 19:00 #11
Det er bare underligt at man sagtens kan få lov til at tilgå en xml-service uden videre..? med ex. MSXML komponenten.

Derudover ved jeg da at mange store profesionelle sites benytter sig af at grabbe informationer fra andre sites - hvilket ikke er ulovligt sålænge man henviser til det site man har informationen fra. Men dette er selvfølgelig serverside.

Det er egentlig også underligt at man i alle browsere kan tilgå sourcen når det nu er forbudt.!!??

mvh
Simon V
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. oktober 2001 - 19:47 #12
Det er skam ikke forbudt at læse en artiken i dagbladet Politiken, selvom Politiken har copyright på den.

Det forbudte er at tage artiklen og publicere den som om man selv havde skrevet den.