Avatar billede west Nybegynder
27. januar 2000 - 23:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bærbar til stationær

problem : jeg har en chicony bærbar som ikke har indb. cd drev, den er på nuværende helt tom, (fdisk ´et)
kan det lade sig gøre at installere win98 ved hjælp af et nulmodem kabel mellem den bærbare og min stationære som jo selvfølgelig har cd-drev?
eller hvad skal jeg gøre?

west
Avatar billede gozar Nybegynder
28. januar 2000 - 01:32 #1
Det kan det saktens. Anskaf evt Fastlynx. Det er et godt dos program til at overføre filer via parelell seriel ipx. Nu regner jeg ikke med at du vil smide win 98 over på harddisken. Så med fastlynx skal du bare starte server delen. Derefter lække en fil ind på den bærebare og fortælle hvilket drev du vil bruge som netværks drev inde i config.sys. Så kan installetionen begynde. Du skal dog huske på at win 98 ændre i dine config.sys så du må lige bruge F8 tasten når den genstarter og fjerne REM -- By windows setup bla bal bal

/Gozar
Avatar billede snowball Novice
28. januar 2000 - 08:29 #2
Gozar: Vil du ikke lige uddybe "Så med fastlynx skal du bare starte server delen. Derefter lække en fil ind på den bærebare og fortælle hvilket drev du vil bruge som netværks drev inde i config.sys." lidt mere ???

Snowball
Avatar billede veronique Nybegynder
28. januar 2000 - 22:59 #3
jeg villle bruge norton commander for der kan man dele sit cdrom drev
prøv det det rykker
Avatar billede snowball Novice
29. januar 2000 - 00:16 #4
Never mind ! Har selv fundet ud af det ;-)

Snowball
Avatar billede west Nybegynder
01. februar 2000 - 22:47 #5
brugte NC det virkede bare fint
(lidt langsom men det funkede)
tak for hjælpen