Avatar billede andreas Nybegynder
21. maj 1999 - 23:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvad gør jeg lige her....?????

jeg har lavet en side der hedder Index.htm og der i er der frames, en side og en main frame, så i siden har jeg lavet et link til en side, hvordan laver jeg sådan at når man trykker på linket vil den åbne det i en ny side, MEN det skal være i den side hvor der er frames, sådan at frames''ne forsvinder hehe er det forståligt ????

/andreas
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 23:23 #1
<a href="link" target="_top">Link</a> Vil åbne din side i 'øverste-lag' og derved fjerne din frame.

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 23:25 #2
Lidt yderligere information:

Address of a string variable that contains the target window or frame. Can be one of the following values: _blank  Specifies to load the link into a new blank window. This window is not named.
_parent  Specifies to load the link into the immediate parent of the document the link is in.
_self  Specifies to load the link into the same window the link was clicked in.
_top  Specifies to load the link into the full body of the window.
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 23:27 #3
target="" kan selvfølgelig også være navnet på den frame du vil vise siden i.

- Michael
Avatar billede andreas Nybegynder
22. maj 1999 - 00:50 #4
det er Ikke det jeg er ude efter, altså men har en side med Menu og main og når man trykker på et link i menuen vil man åbner den som en helt nu side i brosweren sådan at der ikke er frames

/Andreas
Avatar billede ruprect Nybegynder
22. maj 1999 - 08:57 #5
Hvis du vil sørge for at alle links i din menu frame fjerner dine frames - kan du inden </HEAD> tag'en skrive:
<BASE TARGET="_top"> Det vil sørge forat alle links vil pege på _top og derved annulere dine frames.

- Michael
Avatar billede tfnm Nybegynder
22. maj 1999 - 19:54 #6
Ruprect har 100% ret...
Hvorfor afviser du så hans svar?

/ Martin.
Avatar billede andreas Nybegynder
22. maj 1999 - 22:01 #7
oki, men jeg fattede ikke svaret !!!

sorry ruprect...

/Andreas
Avatar billede ruprect Nybegynder
23. maj 1999 - 00:41 #8
NP