Avatar billede ibob Nybegynder
07. september 2001 - 09:09 Der er 29 kommentarer og
5 løsninger

www.udenmoms.dk

Hej Alle sammen,

Kan jeg ikke lige få en jeres uforebeholdende mening om dette nye site på nettet??

www.udenmoms.dk

Hilsen iBob
Avatar billede netsrac Praktikant
07. september 2001 - 09:11 #1
Det bliver vist ingen succes med at ligefrem opfordre folk til at snyde statten. Pas på du ikke selv kommer i klemme.
Avatar billede Jman Praktikant
07. september 2001 - 09:12 #2
der er fejl i dine faner!
Når man klikker på registrer, er fanen logind \"den aktive farve\"
Avatar billede Jman Praktikant
07. september 2001 - 09:12 #3
linket www.ntconsult.dk virker ikke
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. september 2001 - 09:15 #4
wow! en database over folk der udfører sort arbejde!
jeg skulle fame ikke nyde noget af at stå i sådan en database! Med en retskendelse kunne politiet tvinge sig adgang og udskrive listen over personer og så forære listen til Told & Skat. Derefter kan man jo selv gætte sig til hvad der vil ske :)
Avatar billede ibob Nybegynder
07. september 2001 - 09:17 #5
I skal huske at det ikke er ulovligt at annoncere for \"tjenester\". Jeg kan da godt lave en tjeneste for jer. Det er op til mig selv om jeg vil have betaling for det. Så Told & Skat kan ikke komme efter noget, da det er dem der har bevisførelsen, og da der ikke er begået noget ulovligt, så er der ikke noget og komme efter.
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2001 - 09:18 #6
Kanon fed ide men jeg har dog mine betænkligheder
men held og lykke med siden det kan jo være man tilmælder sig

resten>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. september 2001 - 09:20 #7
10 reklamer er ikke ligefrem noget der får mig til at hænge ud her.

Siden i IE 5.0 og NS 6.0 er fin nok.

I NS 4.73 ser den underligt meget bred ud og der mangler lidt streger hist og pist.

Umiddelbart er designet en kende småkedeligt. Der mangler farver, logo, blikfang - simpelthen alt.

/Nikolaj
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2001 - 09:20 #8
idéen er såmen god nok - men jeg tror bare at de færreste nødigt vil stå på den side

funktionalitet er der sådan nogenlunde - dog er det er hvert fald fejl når man klikker på \"registrer\" for så bliver \"logind\" den aktive farve.

Selve designet er der ikke så meget - så det er lidt svært at komme med kommentarer til andet end at det er synd at den SKAL have min 1024x768...

om siden så kan blive en success? jeg tvivler...
Avatar billede filen Nybegynder
07. september 2001 - 09:23 #9
Du skyder dig selv i foden :o)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. september 2001 - 09:28 #10
Jeg vil ikke kommentere indholdet, men siden.

Den er simpel og enkel og rimelig brugervenlig. Der er dog for mange reklamer efter min smag. Det er bedre med 1-2 gode end 10 irriterende.

Der er nogle små tyrkfejl på fanebladene: logind hedder login og registrer lyder mystisk.. du skal i hvert fald skrive registrér... eller hvad med \"opret dig\"
Avatar billede klatten Nybegynder
07. september 2001 - 09:30 #11
Selve design er ret kedeligt med bare sort på hvid.
Du har da godt nok mange bannere på siden. De generer øjnene og ville under normale omstændigheder, få mig til at flygte fra siden.
Siden dur slet ikke i opløsning 800*600.
Lav noget ved bjælken i højre side. I Explorer5.5 ser dette godt ud:

<style>
BODY {
    SCROLLBAR-FACE-COLOR: #000000;
    SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000000;
    SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #FFFFFF;
    SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000000;
    SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000;
}
</style>
Avatar billede phrozia Juniormester
07. september 2001 - 09:30 #12
På Medlemsservice siden står der Adgangskoder_

skal det ikke være et : i stedet for _ ?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 09:35 #13
hmm kan det ikke give prob. med told og skat med en sådan hjemmeside?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. september 2001 - 09:39 #14
Med den debat vi netop har været vidne til i medierne vedr. \'Vennetjenester\' og \'Bagatelgrænser\' er sitet såmen meget aktuelt. Og med den rigtige mediestrategi, kan I sikkert også få en hvis bevågenhed. Der hvor jeg ser faldgruppen, er ved at nævne det alle straks tænker på \'Sort Arbejde\'. Så min konklusion er, at I måske begår en taktisk fejl ved valg af domæne. Vennetjenester.dk er efter min mening bedre. (Om det er ledigt, aner det ikke :(

En anden taktisk bemærkning jeg ville dvæle lidt ved, hvis jeg var jer, er jeres:

\"Ifølge loven er det ikke ulovligt at reklamere for sort arbejde. Det er først ulovligt når pengene skifter ejermand efter at arbejdet er udført\".

Jeg ville gå så vidt helt at slette den og så fremover overhovedet ikke nævne sort arbejde. Folk kan sagtens forstå undertonerne og skal nok selv finde ud af alternative løsninger for \'Vennetjenester\'.

Hvad angår grafisk design, tjaa - bannerreklamer er ikke min kop te, men OK I skal jo også have lidt penge i kassen og folk kommer jo under alle omstændigheder ikke for at få en sanselig oplevelse, men for at spare / tjene penge. Derfor synes jeg også, at det er OK at bruge navagation (faneblade) og interface (knapper m.v.) der har reference til windows. Jeres gennegående blå farve - jeg tror jeg ville have valgt en, der var lidt mørkere og dermed lidt mere konservativ og rolig evt. sammen med dens komplementære orange.

Summasumarum, hvis I er de første på banen med et site af denne slags og med den rigtige mediestrategi (og et sundt financielt fundament) har sitet nok potentiale til at blive en \'Best seller\' - d.v.s., efter min mening :)
Avatar billede koep Nybegynder
07. september 2001 - 09:52 #15
Lige for at tilføje til debatten er \"udenmoms\" et fint nok begreb da alle folk må tjene op til 20000 kr. om året uden at skulle oprette momsnummer og opkræve/betale moms af pengene. De skal så bare udskrive en faktura med deres navn på og oplyse det indtjente til ligningsafdelingen på deres kommune.

Derfor er det fint for private at få fat i sådan nogle mennesker da de så kan spare 20%
Avatar billede ibob Nybegynder
07. september 2001 - 09:57 #16
Hej Alle sammen

Jeg har rettet en del af de synsmæssige tig som i har omtalt, bland andet fjerne annoncer fra siden.

Jeg syntes i er kommet med mange gode foreslag, men jeg vil lade spørgsmålet stå et stykke tid, så folk kan se rettelserne, og komme med andet ris og ros.

Hilsen iBob
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 11:13 #17
Dette går vist ud over begrebet vennetjenester
Avatar billede ibob Nybegynder
07. september 2001 - 11:28 #18
Kommenter til kharder

Hvad mener du med det?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 12:19 #19
det hedder tømrer, og ikke tømre...

Siden scroller i 800 x 600, ret det straks.

Det er nok fordi i har 2 bannere i toppen, fjern det ene og lave noget bannerrotation istedet.

Konceptet vil jeg ikke kommentere, men blot skrive:

Hvordan står denne side i forhold til lovgivningen?

Straffelovens § 23 er den bestemmelse, der omhandler strafbar medvirken. Den siger:

\"Den for en lovovertrædelse givne straffebestemmelse omfatter alle, der ved tilskyndelse, råd eller dåd har medvirket til gerningen\".

Så må andre vurdere om siden falder herunder.
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. september 2001 - 12:43 #20
Datoerne på hver side: Hvorfor?

Det ville være relevant hvis det var datoen for hvornår der sidst var tilføjet/rettet/fjernet en \'annonce\', men tiden her & nu kan jeg ikke bruge til så meget.

Jeg tror jeres koncept er OK, rent lovmæssigt (som jeg husker debatten i pressen) men navnet kan komme til at virke som en rød klud: Det kan være både godt (omtale i pressen) og skidt (anmeldelser eller måske ligefrem et lovingreb?).

/Rob
Avatar billede zoidberg Nybegynder
07. september 2001 - 16:30 #21
Avatar billede zoidberg Nybegynder
07. september 2001 - 16:31 #22
Btw. 500 point????
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. september 2001 - 16:56 #23
Sådan er det med (næsten) alle idéer, der er altid en anden der kommer først :( og at skattefar \'kaster sig i tøjret\' er helt klart, det er det tjenestemændende for deres løn for, men det gør ikke deres ord til lov.

\"TjenesteBank.dk vil uden tvivl blive en populær \'arbejdsformidling\'. Allerede nu har websitet flere hundrede forskellige besøgende om dagen, ...
- Og vi har ikke engang gjort noget særligt for at markedsføre sitet, fortæller Christian Rhee. Faktisk er vi bare en flok entusiaster, så hvis der er nogen, der har lyst til at skyde penge i projektet, er det meget velkomment!\"

Det skal I selvfølgelig ikke lade jer slå ud af. Når de ikke bruger markedsføring (og tilsyneladende mangler penge), kan I selvfølgelig meget hurtigt vippe dem af pinden, men det kræver arbejde og $, hvis I vil konkurrerer; for der selvfølgelig også muligheden for samarbejde ... Under alle omstændigheder bør I måske lige undersøge hvem C. Rhee og de øvrige bag sitet er. Er der i øvrigt ikke noget med, at det er en Rhee der står bag \'Den Blå Avis\' ? Hvis der familiere bånd, kan I godt gå hen og få \'kamp til kniven\'. Under alle omstændigheder - afdæk det potentiele \"problem\" og hvis der en kobling, så check \'Den Blå Avis\'.

/Tony
Avatar billede skovenborg Nybegynder
08. september 2001 - 17:32 #24
Temmelig fed ide\' selv om der ikke rigtigt er noget endnu, men det kommer nok hvis du fx skriver dig op i Jubii og den slags.
Designet er meget let at forstå da det ligner lidt søgersiders.
Der er dog temmelig mange reklammer, men det er vel bare for at blive sponsoreret.
Avatar billede zeromaster Nybegynder
08. september 2001 - 20:34 #25
Meget SEJT / fed ide...

Designet er også ret ok :-)

12 @ 13
Avatar billede webson Nybegynder
08. september 2001 - 20:39 #26
den får nok ikke lov til at blive en succes .:)

du skulle ha lavet en der hedder udenoms.dk og så opfordre til utroskab.:)
Avatar billede webson Nybegynder
08. september 2001 - 20:49 #27
der er alt for mange felter der \"skal\" udfyldes
når man tænker på at det er sort arbejde.

jeg kunne aldrig finde på at bruge denne service
men hvis man derimod kunne være anonym kunne jeg
måske godt finde på at bruge servicen
Avatar billede ibob Nybegynder
09. september 2001 - 15:25 #28
Hej Alle sammen

Så er der blevet rettet en del mere. Blandt andet i registrerings proceduren, har jeg fjernet alt, så man kune skal oplyse et brugernavn, sit eget navn, og en mail adresse. På denne måde kan skattefar ikke komme og bede om et register. For der findes ikke noget. Så er \"Login\" og \"Registrer\" knapperne blevet rettet så det er den rigtige der er aktiv når man klikker på \"opret Mig\".

Zoidberg spørger hvorfor jeg har stillet 500 point på højkant? Det er så jeg kan dele ud til dem der anmelder sitet.

Hilsen iBob
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
09. september 2001 - 15:47 #29
jeg synes det funktionaliteten ser fin ud nu :)
Avatar billede convinius Nybegynder
10. september 2001 - 00:20 #30
Ideen er simpelthen god...for det er rigtigt, at man kan tilbyde sin hjælp ...bare man ikke overskrider de 20000 kr. man skal bare huske at skrive navn og cpr. nummer på fakturaen. Det er en fed ide.....go for it.
Avatar billede knast Nybegynder
10. september 2001 - 08:41 #31
God ide.
Flot design.
men for mange bannere!
Avatar billede rasta Nybegynder
10. september 2001 - 14:09 #32
En flopt side, selvom du nok burde gøre den lidt mere nem at tilslutte sig...
Jeg forstår \"princippet\"...
Gør lidt mere ud af det...

/rasta
Avatar billede zteven Nybegynder
10. september 2001 - 19:27 #33
Siden er for bred. Den er umulig at se i 800*600.
Farverne er meget skrigende eller grå - vælg nogle mørkere og mere dæmpede farver, måske en grøn.

Det er et afskyeligt gitter du har placeret i venstre side, det er grimt og ligegyldigt. FInd på noget andet, måske et billede.

Der er mange reklamer, det er i orden med nogle, men jeg synes at det er lidt i over kanten. Især når det går ud over designet, med sådan nogle skrigende lyserøde reklamer.

8@13 - en gennemsnits side, der ikke giver noget nyt.

ZTeven
Avatar billede zteven Nybegynder
23. september 2001 - 10:36 #34
Burde spørgsmålet ikke lukkes?