Avatar billede prins Nybegynder
07. september 2001 - 05:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Genstarter lige pludselig

Hej.. Jeg har et mega problem.. Min PC genstarter ligepludselig.. Jeg har prøvet ctrl+alt+delete og så lukke alle ned på nær Explorer... Jeg har prøvet at slette det hele og installere win98/2 udgaven igen... Har ikke de samme programmer inde... Jo jeg har winamp, et sølle mp3 program.. Håber i kan hjælpe mig... For det er et stort problem..
Avatar billede davs Nybegynder
07. september 2001 - 05:52 #1
Chek din CPU temperatur, hvis den bliver for varm kan den godt finde på at genstarte din computer.

Det kan også være en ram fejl. Hvis du har mere end ét modul, så prøv at tage det ene modul ud, og se om den stadig gør det, hvis den gør det, så byt den ud med det andet modul og check igen. (På den måde finder du ud af om det er rammen).
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 05:52 #2
Har du tjekket for virus?
Havde selv et problem som var lign. på et tidspunkt
og det var altså en virus :)

Hvis du har formatteret dit drev er det jo ikke det
Men tjek lige for virus
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 05:54 #3
Som davs siger kan det være en hardware konflikt,
evt. også dit gfx kort som bliver for varmt
Avatar billede prins Nybegynder
07. september 2001 - 05:55 #4
Jeg installere lige et VIRUS program..

Jeg har kun 1 ram i...
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 05:58 #5
1 ram, hehe, det var ik møj, du mener et modul ik? ;) ordkløveri men hva.....
Avatar billede davs Nybegynder
07. september 2001 - 05:59 #6
Prøv at læs hvad jeg har skrevet...
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 06:04 #7
davs> hvis det skal være hans cpu så skal den jo være
ekstrem varm 60 grader, inden, den ville højst
sandsyneligt også bare fryse, ikke genstarte
Avatar billede davs Nybegynder
07. september 2001 - 06:17 #8
jeg har været ude for det med at CPU´en ikke var kølet nok, og så begyndte computeren at genstarte. - Det kommer lidt an på bundkortet, hvordan den vil reagere, med det er bestemt en mulighed.
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 06:19 #9
steneren navn du har davs
Avatar billede davs Nybegynder
07. september 2001 - 06:20 #10
Hvad har det med sagen at gøre ?
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 06:22 #11
ingen ting, men du er åbenbart den eneste som er frisk på en \"chatter\" ;) aiiighht
Avatar billede prins Nybegynder
07. september 2001 - 06:37 #12
da jeg sagde 1 ram mente jeg at jeg har kun 1 stk. ram i.. Men hva fan\' det er kun 64 mb ram der sidder i.. Bruger den mest til server, sende sms & chatte osv.. Sagde du gfx kort? Tror aldrig mit bundkort har hørt ordet grafik kort.. Sidder et indbygget i.. Meget dårligt..
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 06:42 #13
hehe onboard gfx og lyd styre ;)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 06:43 #14
Så er det shared ram....shit dude...skal jeg ikke finde et billigt agp på 8 mb?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 07:29 #15
Din køler er stået af og kører ikke, så din cpu bliver for hedt,
Avatar billede francke Nybegynder
07. september 2001 - 07:40 #16
Prøv at gå i bios og se om \"automatic power up\" står på disabled!
Avatar billede cyberqvizt Nybegynder
07. september 2001 - 09:45 #17
Prøv at tage alt dit \"overflødige\" hardware ud af maskinen fx. ekstra ram, netkort, lydkort osv. Derefter starter du normalt op, og ser om det virker. Hvis det virker kan du prøve at putte ét stykke hardware i, og så starte op igen. Sådan bliver du ved, indtil at den ikke virker igen (så opdager du jo på et tidspunkt, hvilket hardware der laver konflikten).
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2001 - 10:07 #18
Prøv at sætte Load Setup Default og se om det hjælper, bagefter kan du gennemgå bios for at tune den op indtil det går galt.
Se efter at CAS er sat til 3 og ikke 2!
Avatar billede beorn Nybegynder
07. september 2001 - 20:54 #19
kan også være en fejl på ram modulet. har selv lige haft samme problem. hvis du har mulighed for det så prøv at sætte skifte din ramklods
Avatar billede prins Nybegynder
09. september 2001 - 12:52 #20
Virker ikke :-)