Avatar billede hasse Nybegynder
07. september 2001 - 05:09 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

maskinen kan ikke starte

Min pc\'er amitech 845,win 98se, amd 1000 kan ikke starte.
Jeg får intet frem på skærmen.
Kan ikke få adgang til bios eller andet.
Prøvet forgæves alle forbindelser i pc\'eren.
Prøvet skærm på anden maskine. Intet galt med skærmen.

Er det processoren der er gået eller hvad???

PLEASE

Hasse
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
07. september 2001 - 05:38 #1
Starter maskinen overhovedet?, Ellers så skal du nok sande at det er dit motherboard,

Den vil altid komme med fejl hvis noget er korrupt
men hvis det er motherboardet kan den jo af gode
grunde ikke :)

Prøv at smide dit motherboard over i en anden
maskine for at se om det overhovedet virker

JiggyI\'MFUCTUP
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 07:21 #2
Du har vent stikket i harddisken forkert, eller din strømforsyning er stået af, kontakt din pc reperatør og bed ham om at kikke på dyret.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
07. september 2001 - 08:47 #3
Kontroller at blæseren kører i strømforsyningen at der er spænding på fra strømforsyningen, i stikket til HD feks. skal der være +12v /-12v på rød/sort og gul/sort. Er der ikke strøm her så sidder der normalt en sikring, typisk 5Amp i som kan være gået.
Tag alle skærm, kort, rammoduler og stik til hd og floppydrev af. Når du starter maskinen skal den give lyd fra sig når den ikke finder Ram, gør den ikke det, er det formentligt et nyt bundkort. Kontroller også lige at cpublæseren kører.
Kalder den på ram kan du så begynde at sætte ram, grafikkort, floppy. HD osv. i et af gangen og teste hvergang du sætter noget i, at det fungerer korrekt. På den måde har du en rimelig mulighed for at lokaliserer fejlen
Avatar billede francke Nybegynder
07. september 2001 - 08:51 #4
Prøv  der nede hvor ledningen til  kabinethøjtaleren går ned om ledningerne sidder rigtig på plads!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2001 - 10:03 #5
Se efter at det ikke er noget metal der kortslutter et eller andet sted, f.eks. en af de skruer der der låser bundkortet til chassiet, brug i stedet nylon afstandstykker.

Vær sikker på at CPU ikke er vendt forkert!

Ellers må du tage enhederne ud og sætte en i ad gangen alt imedens du tester om lamperne tændes på front og på drevene!
Avatar billede beorn Nybegynder
07. september 2001 - 21:06 #6
har du opgraderet din bios?? så kunne det være at du har flashet med en forkert og så er du kort sagt på røven
Avatar billede hasse Nybegynder
08. september 2001 - 02:23 #7
tak til alle.
Prøvede mange af de givne tip, men desværre forgæves.
Men pludselig var den der.
Om fejlen skyldes fejl i grafikkortet eller i ram eller andet, må Guderne vide.
Men efter et\"spark\" krydret med eder, ville den.

(indtil næste gang).

Mvh

Hasse
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 02:26 #8
Det vil sige, at vi kan kunkludere: \'Spark til fjernsynet\'
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2001 - 11:28 #9
Jeg synes lige i skal have denne smøre ;o)
-----------------------------------------------------------
Hver fjerde computer udsættes for fysisk vold af sin ejer. En ny undersøgelse peger på det oversete og voksende problem, skriver comon.dk.
Det er det britiske pc-firma Novatech, der har undersøgt den fysiske vold mod uskyldige (?) computere, og konstaterer, at hver fjerde maskine bliver udsat for fysisk vold som slag og spark.
Undersøgelsen er baseret på mere end 4000 svar.
Novatech konstaterer med undersøgelsen, at det ofte er teknisk uerfarne brugere der lader frustrationerne udmønte sig som fysisk vold. Man kan selvfølgelig også komme til at nikke sin computer en skalle ved et uheld. En klassiker er problemer med slips, der sætter sig fast i cd-drevet, og derved får brugeren til at banke hovedet ind i skærmen...

Fra. www.politiken.dk

Og så siger jeg tak for point ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 11:33 #10
*G*
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2001 - 11:50 #11
roenving> Forleden var der en der havde uorden i sin FAT, han påstod at han kunne nøjes med at ryste maskinen så faldt FAT på plads ;o)

sådan er der så meget!
Avatar billede roenving Novice
08. september 2001 - 11:55 #12
Oh jes =·]
Avatar billede goldduck Nybegynder
08. september 2001 - 11:58 #13
HAHAHA!!!