Avatar billede emborg Nybegynder
21. maj 1999 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner man et nyt browser vindue uden menuer.

Hvordan gør man når:
En link fra en side <a href=”eksempel.htm”>Eksempel</a> ønskes vist i et nyt browser vindue uden alle menuerne. Samtidigt vil jeg gerne via udgangssiden kunne åbne andre links i det nyoprettede browser vindue.
Avatar billede sirius Nybegynder
21. maj 1999 - 22:47 #1
Jeg akn ikke lige huske koden til atder ikke ommer nogen menu, men det er nemmest med javascript.. Hvis du vil åbne en anden frame brug
<a href="eksempel.htm" target="test">Eksempel</a>
test skal ikke være oprettet for så åbner den en ny fram med det navn i et andet browser vindue..
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 22:48 #2
<a href="eksempel.htm"  onClick="window.open('Eksempel', 'Eksempel', 'width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no')>Eksempel</a>

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 22:49 #3
Der manglede lidt..

<a href="eksempel.htm"  onClick="window.open('Eksempel', 'Eksempel.htm', 'width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no')>Eksempel</a>

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 22:50 #4
Det er vist ved at være på tide jeg smutter i seng ... jeg prøver lige igen:

<a href="eksempel.htm"  onClick="window.open('Eksempel.htm', 'Eksempel', 'width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no')>Eksempel</a>

Er den rigtige :)

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 22:51 #5
Nej nej nej nej ... Det kan bare ikke være rigtigt .....

Der mangler et " efter directories=no'

- Michael
Avatar billede ruprect Nybegynder
21. maj 1999 - 22:52 #6
Og så var det ikke efter directories=no' men efter den sidste parantes Så den fulde kode er:

<a href="eksempel.htm"  onClick="window.open('Eksempel.htm', 'Eksempel', 'width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no')">Eksempel</a>

- Michael
PS. God nat og sov godt...
Avatar billede missing Nybegynder
21. maj 1999 - 23:15 #7
Du trænger vist også til at sove efter den omgang !!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede emborg Nybegynder
22. maj 1999 - 09:10 #8
Super duper Michael, det var lige hvad jeg manglede. Håber du har sovet godt, hvis ikke så snup en time mere på min konto, det er alligevel et "lorte" vejr idag. Andre ville kalde det PC-Vejr.
Avatar billede musebo Nybegynder
01. juni 1999 - 14:16 #9
Hårdt arbejde - men naiiii hvor er jeg glad for, at du gad! Fin beskrivelse - det er jo næsten et helt kursus i JavaScript DeBugging :-)