Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
06. september 2001 - 23:00 Der er 12 kommentarer

FTP:på egen server. Men hvordan?

Heyza alle sammen! :-))
Jeg har min egen server + fast ip.
Hvordan laver jeg ftp på den så andre f.eks kan kommer ind og redigere osv :-)
På forhånd takker :-)
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 23:02 #1
Du kan tage fx. Serv-U FTP-server den er let at sætte op.. og kræver ikke den store viden..

der er også G6-FTPserver men der er vist kommet en ny tjek på www.gene6.com

Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 23:02 #2
skaf dig et program til at styre det - brugte selv i sin tid \"Servu\"
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
06. september 2001 - 23:04 #3
Eller ProFTPd, der er god til at styre virtuelle domæner
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 23:06 #4
Nåe ja.. det kommer an på hvilket OS du anvender..

hvis du anvender windows: Serv-U eller G6-FTP
UNIX/Linux: ProFTPD

Avatar billede webcon Nybegynder
06. september 2001 - 23:28 #5
Hvis du enten kører NT40 eller Windows2000 kan du installere IIS - Internet Information Server version 4 ell. 5. Derunder kan du konfigurere din server til enten at køre WEB, MAIL ell. FTP.
Da det er ftp du kører, bør dit FTP-site konfigureres til IP: 192.168.1.2, idet din NAT selv vil finde dit FTP-site. Du kan godt have flere IP-adr på samme server.
/webcon
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 23:41 #6
Server u 2,5 kan hentes via www.expertftp.subnet.dk , den ligger på ftpserveren som klar til brug installation, sammen med lille dansk vejledning. Ftprood følger med.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 23:42 #7
De første brugere er installeret, så det er rimelig nemt at gå til.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 23:42 #8
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
07. september 2001 - 09:35 #9
HØR HER EN GANG ALLE SAMMEN!
JEG VAR INDE PÅ www.DOWNLOAD.COM OG DOWNLOADE SERVER-U
DA JEG VILLE ÅBNE DET LOADEDE MIN COMPUTER MEGET LANG TID, IND TIL JEG BESLUTTEDE AT GENSTARTE!
MEN COMPUTER HAR ALDRIG VÆRE OPPE AT KØRE EFTER DET TIDSPUNKT.
SÅ NU VIRKER DEN IKKE MERE :-(

Når jeg starter skriver den dette ude i dos...

Beskadiget eller mangler tastaturdefinitionsfil

Filen COUNTRY.sys blev ikke fundet.

Følgende fil mangler eller er ødelagt C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\VMM32.vxd
Skriv navnet på windows-indlæseren (f.eks. C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\VMM32.vxd)
Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
07. september 2001 - 09:37 #10
Avatar billede phrozia Juniormester
07. september 2001 - 09:57 #11
Jeg ville anbefale G6 Server!
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2001 - 11:18 #12
www.dipz.dk  det er ikke serverU skyld, der må have ligget noget andet også og ulmet på din pc. Jeg tror nærmere, der har været en virus, som har fået rigtig fat. ServerU 3,0 skal genstarte pc\'eren, som så mange andre af de nye installationsprogrammer idag, for at initiliserer windows til det nye stykke software.

Genstart ville ikke være forekommet , hvis du havde valgt min pakkeløsning, den er klar til bruge når den er installeret.

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvilket system du bruger, men du skulle vel ikke have IIS kørende på din pc som webserver, og du så har fået Orm i denne?