Avatar billede php_novice Nybegynder
06. september 2001 - 22:35 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ram til bærbar

Hej
Hvilke ram skal jeg bruge til en Toshiba Satelite 1670?
og hvor kan jeg købe dem online i danmark, billigst muligt?
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 22:43 #1
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 22:44 #2
Avatar billede vistodk Nybegynder
06. september 2001 - 22:47 #3
Her er kingstons klodser,, og det er faktisk kingston der levere de orginale klodser, så du kan trygt købe dem. køb dem direkte fra deres site, eller skriv partnumrene ned og kontakt en dansk forhandler (itbutikken.dk eller zitech.dk)

Link:
http://www.ec.kingston.com/ecom/kepler/ModelsInfo_Bod.asp?SysID=+9430+&distributor=0&SUBMIT1=Find
Avatar billede langeand Nybegynder
08. september 2001 - 12:56 #4
Du kan ikke bruge hvilket som helst mærke ram til din Toshiba Satelite 1670!!!
De skal rigtig nok være SO-DIMM ram, man dem findes der og så vildt mange forskellige slags af!

Ulempen ved at have en \"mærke\" bærbar som Toshiba, Compaq eller IBM er at de SKAL have special ram.
Jeg har selv en Toshiba Satelite 1670, og jag har opgraderet den med 128 MB ram fra Kingston, på deres hjemmeside kan man se præcis hvilken type/model ram man skal have til en betsmet slags pc!!!

Du skal have følgende type ram:
KTT-SO100/32 (32 MB)
eller
KTT-SO100/64 (64 MB)
eller
KTT-SO100/128 (128 MB)

Jeg vil personligt anbefale at du køber 128 MB, da der kun er plads til en ekstra ramblok i din bærbare, det vil derfor ikke være så smart at nøjes 32 eller 64 MB, for du vil med garanti få brug for flere senere!!!

Jeg købte mine ram hos proconsult (www.proconsult.dk)
De havde godt nok den type ram jeg skulle bruge på lager, men de bestilte dem bare hjem i løbet af en uges tid!!!

Prisen for 128 MB er lige $50
(prisen er fra kingstons hjemmeside, så du skal nok regne en 100 - 200 kr. ekstra da denne type ram som regel ikke er lagevare, den skal derfor bestilles hjem!!! jeg betalte ca. 1100,- for 128 MB for et halvt år siden! så de er jo faldet den del i pris siden :-)
Avatar billede langeand Nybegynder
08. september 2001 - 12:59 #5
rettelse.... proconsult havde ikke de ram jeg skulle bruge på lager!!! derfor bestilte de dem hjem :-)