Avatar billede tue Nybegynder
27. januar 2000 - 19:48 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Chat med privat snak !

Hvor finder/laver jeg et chat script med privat snak ???
Avatar billede bjarte Nybegynder
27. januar 2000 - 19:53 #1
sendte et til deg...
aspchat
Avatar billede tue Nybegynder
27. januar 2000 - 19:55 #2
Ok, jeg ser lige på det !!!
Avatar billede tue Nybegynder
27. januar 2000 - 20:29 #3
bjarte>> Det var ikke lige på den måde jeg mente det !!!
Det skal være lige som på opasia.dk chat, hvor man bare vælger i en DropDown
menu hvem man vil sankke med privat, og så derefter kan man bare skrive ligesom
det var en normal besked, der er bare kun den der er valg i DropDown menuen der kan se det !!!
Avatar billede wzarlon Nybegynder
27. januar 2000 - 20:34 #4
Bjarte..Kan du sende den til mig? Du kan self. få 30 point for den også
mail: goatti@mail1.stofanet.dk
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. januar 2000 - 08:26 #5
bjarte

jespertroelsgaard@superbruger.dk

sender du ikke også lige det til mig ?
Avatar billede mlykke Nybegynder
28. januar 2000 - 10:56 #6
Helt ærlig...Det er gang nummer tusinde hvor folk spørger efter et skide chatscript hvor de kan snakke privat.

for det første så er det pisselet at lave, hvis man bare gad tænke si gom i 5 minutter, og for det andet så findes der mange af dem rundt omkring. Prøv dog at lave en smule simpel søgning på altavista så kan i hurtigt finde en 10-20 stykker.
Avatar billede bjarte Nybegynder
28. januar 2000 - 11:50 #7
GREIT.. MEN DU KAN IKKE  fukkings caps..
du kan ikke få den før på tirsdag... jeg skal vekk i helgen...

NB: Tue>> når du klikker på en person i nicklisten vil beskjeden du sender privat bare sees av de som snakker privat sammen... eks. OLe og Dole

Avatar billede bjarte Nybegynder
28. januar 2000 - 11:51 #8
mlykke... ja.. men alle er ikke av like god kvalitet... men det er jo egentlig det beste... å finne det selv.
Avatar billede mlykke Nybegynder
28. januar 2000 - 11:57 #9
bjarte...jep...jeg synes bare det er ved at være irriterende at folk spørge rdet samme spørgsmål igen og igen og igen..uden at læse nogle af de hundrede andre spørgsmål omkring det samme, eller noget så sinmpelt som at søge på en søgemaskine...folk bliver mere og mere dovne og forventer at få det hele serveret på et fad....

Hvis én af jer ikke kan finde en chat dre kan snakke privat så skal i bare gøre følgende:

Når folk logger på jeres chat så gemmer i deres sessionid og så laver i en dropdownliste med alle folkene på chatten og hvis man så vælger en person på listen så bliver beskeden bare stemplet med modtagerens sessionid og derved kan i bare lave en ULTRa simpel funktion som gør at det kun er dne person med det rigtige sessionid der kan se den....for f*nden da...det er sku så simpelt....Det er tilladt at folk bruger deres hjerne før de spørger til højre og venstre....

bjarte...dette sure opstød var ikke til dig :))
Avatar billede tue Nybegynder
28. januar 2000 - 13:19 #10
Det må du da undskylde !!!

Men jeg havde søgt på eksperten, før jeg oprettede dette spørgsmål !!!

Hvis man søge under: Chat, så finder man flere hundrede emner !!!
Søger man under: Privat snak, så finder man 2 emner, som man ikke kan
bruge til noget !!!

Så der var en grund til at jeg oprettede dette spørgsmål !!!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. januar 2000 - 13:41 #11
Thjaa ... jeg beklager da meget, at man forsøger at lære noget ... det er jo ikke alle det er GUROer til ASP, vel! Nogle skal man vel lære det fra - !! eller hvad siger du mlykke?!?!??!
Avatar billede mlykke Nybegynder
28. januar 2000 - 13:54 #12
Jo, selvfølgelig skal man lære et elelr andet sted, men det her spørgsmpl er som jeg sagde blevet stillet utrolig mange gange, man kunne jo gøre sig den ulejlighed, hvis man er interesseret i at lære, at man kiggede de gamle indlæg igennem, eller gjorde noget så simpelt som at søge på "ASP chat" på Alatavista elelr lgiendne. Der findes så mange af dem at hvis man bare brugte 5 minutter af sin tid, så havde man fundet nogle.

Her er resultatet af 2 minutters arbejde på en søgemaskine

http://www.meetingu.com/chatroom/
http://www.happytech.net/Applications/LiveChat/chat.asp
http://www.supportnet.de/asp/
http://www.internexis.com/chatmaster/
http://www.chatin.dht.dk/
http://www.webnologies.ch/chat/
http://www.adventia.com/conversa.htm
http://dstoflet.calweb.com/chat/main.asp
http://www.elivetechnologies.com/
http://www.asphelp.com/ASPChat/Default.Htm

Så drop den undskyldning med at man skal lære et eller andet sted. Problemet var ikke størrer end at du kunne have brugt et par minutter på at finde en MASSE steder med lige nøjagtig det du skulle bruge, men istedet for håbede du andre kunne lave arbejdet for dig og finde det du skal bruge(hvilket så også lykkedes), og så postede du endnu et indlæg, som er blevet postet så mange gange før. Det skader altså ikke at man tænker sig om. Men jo, vi skal alle lærer, men ikke ved at poste indlæg nummer 100 af den samme slags.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
28. januar 2000 - 14:11 #13
MEN HVORFOR FANDEN (fuck den caps lock) skal du bestemme hvorfor jeg ikke må få den fra bjarte ???

så bland dig uden om, og lad mig fortsætte mine ASP studier..... tak!
Avatar billede mlykke Nybegynder
28. januar 2000 - 14:15 #14
Siden hvornår har jeg bestemt at du ikke må få den fra bjarte?

Tænk, sig, igen viser du bare at du ikke gider benytte 2 minutter på at se hvad dert er der rent faktisk bliver skrevet. Du kan fint få den af bjarte, jeg siger bare at det latterligt at det skal være nødvandigt at stille det her spørgsmål igen og igen og igen, fordi folk er for dovne til at bruge 2 minutter for at finde noget selv. Du kan jo se hvad resultatet af mine 2 minutters arbejde var. en 10-12 links til forskellige chats, og jeg vil næsten væde med at den bjarte vil sende til dig er blandt de lins jeg har givet dig.

For et andet så fortalte jeg dig også med almindelige ord, hvordan du selv kunne lave funktionen. Så hvis du virkelig var interesseret ia t fortsætte dine "studier" så kunne du jo kigge på det jeg skrev og så lave funktionen. Det kan gøres på 10 minutter.
Avatar billede bollo Nybegynder
28. januar 2000 - 23:11 #15
Hej,

jeg har også en kommentar.

jeg leder også efter en chat, hvor man kan sende privat..

Jeg har ledt i lang tid, ja sidst i dag i 2 timer.
masser af links men ingen der kan bruges, de bedste jeg har set koster penge. og med lukket kode, jeg kunne godt tænke mig at jeg selv kunne lave om på chatten.

jeg har også prøvet selv at lave en, men det gik ikke så godt.

så hvis der er en der har sådan en, eller et link, ville jeg sætte stor pris på det..

Avatar billede mlykke Nybegynder
28. januar 2000 - 23:17 #16
Det var dog utroligt. Jeg har skrevet en række links oppe over...og jeg ved tilfældigvis at mindst et par stykker af dem kan snakke privat...prøv det ehr link...her kan du downloade det skal du bruge....

http://dstoflet.calweb.com/
Avatar billede bollo Nybegynder
29. januar 2000 - 02:17 #17
Jeg har prøvet alle de link du har skrivet, og jeg kender også den sidste.

jeg leder en hvor man har personerne i en rullemenu, hvor i man kan vælge en, som kan sender privat til.
men det kunne jo nok fikses..

men jeg kunne ikke få den chatten til at virke på min computer.

Der kommer jo nok en´ en dag.
ellers må man betale sig fra det....

Bollooo
Avatar billede mlykke Nybegynder
29. januar 2000 - 09:29 #18
hmmm...det lyder da underligt...prøv mak lidt frem og tilbage med den...jeg kunne fint få den til at virke nu da jeg prøvede :)
Avatar billede daddo Nybegynder
29. januar 2000 - 17:36 #19
har prøvet igen

Ok nu...

Bollo
Avatar billede tue Nybegynder
02. februar 2000 - 00:49 #20
Der var ikke noget af det jeg kunne bruge, så jeg lukker spørgsmålet !!!