Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

ADSL

Hey jeg har bestilt den pakke fra teledanmark som hedder

fastnet + adsl, jeg bestilte en 2048/512 men kan kun få en 1024/256 fordi jeg er sølle 2,3 km fra min central, kan det virkeligt passe?

Ydermere kan man så selv sætte div nat entrys op, har jo hørt at med deres pro@ccess skal man betale 1k for at de gør det?

Hvilken router får jeg med?
Avatar billede addce Nybegynder
06. september 2001 - 21:55 #1
jeg har 1024/256 og er meget tilfreds det går hurgit nok og ja det kan godt passe
Avatar billede well_r Nybegynder
06. september 2001 - 21:56 #2
ehhhhhhh....... er det ikke noget med at det er DEM der bestemmer hvor hurtigt du skal kunne være på nettet?.. tror ikke at det har noget at gøre med hvor langt du bor.... for hvis du kan komme på nettet.. med 1024 kan du vel også 2048..
tror at de kun behøver at \"skrue\" op for din speed..
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 21:56 #3
Kig på de andre spm også ;)
Avatar billede well_r Nybegynder
06. september 2001 - 21:58 #4
hvis du mener et internt netværk der bruger ÉN netforbindelse.. så JA... det er muligt.. :)
Avatar billede prodic Mester
06. september 2001 - 21:59 #5
TDC skriver selv i deres \"brochure\", at de ikke kan garantere den ønskede hastighed da der er nogle faktorer som skal være iorden for at få 2048 - men de giver dig den hurtigste forbindelse som du kan få.

På Pro@cess tager de ca. 900,- kr for at ændre på din routers konfiguration - så det kan godt passe.
Pas dog selv på med at rode med den, for de kan tjekke den inde fra dem og opdager de at der er pillet ved det - så falder der \"brænde\" ned.

Router - Dont know
Avatar billede spike. Nybegynder
06. september 2001 - 22:05 #6
I hvisse tilfælde bestemmer teledk hvilken forbindelse du skal have. Men det varierer fra landsdel til landsdel. Det er pga. (som du sagde) afstand fra deres central, kobberet i dine indlagte ledninger i dit hus/lejlighed, osv. osv. osv.
Jeg har selv en adsl linie, 256/256 med router og pro@ccess. Men der er et stort problem, og det er at mit adsl har basiskonfiguration. dvs. at jeg ikke kan oprette en ftp server, en mailserver, en host, andre kan ikke se mit webcam osv. For at basiskonfigurationen skal laves om til \"open\" koster det mig lige 995 kr.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. september 2001 - 22:05 #7
Sorry Dude :-(

Hvis virksomheden har andre behov end ovennævnte, kan Tele Danmark tilpasse standardkonfigurationen af routeren. Det koster kr. 950 ekskl. moms pr. gang. Kunden har ikke adgang til selv at konfigurere standardrouteren.
http://www.teledanmark.dk/erhverv/produkter/internet/access/proaccess/proaccessadsl/5.htm#9

Det er sikkert en eller anden skod speedstream ting, ligesom der følger med til deres netexpress router løsninger..
Avatar billede spike. Nybegynder
06. september 2001 - 22:05 #8
sorru prodic, så det ikke
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 22:05 #9
prodic, yep, men det er jo NETOP ikke pro@ccess jeg har bestilt
Avatar billede spike. Nybegynder
06. september 2001 - 22:07 #10
proaccess er der vist automatisk hvis du har router....ikke?
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 22:09 #11
OK Gutter tak for den dejlige response :) i får 6 points hver ;)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. september 2001 - 22:12 #12
Hvis det ikke er proaccess så kan du godt selv ændre i routeren, du kan vælge forskellige standard konfigurationer, og selv konfigurere også..
Avatar billede spike. Nybegynder
06. september 2001 - 22:12 #13
jamn, kan det bruges, da ? =)
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
06. september 2001 - 22:14 #14
Nææ synes ikke der er noget konkret det er sådan lidt forskellige svar ;) , men hey det var også lidt for at høre jeres mening......synes bare det er ærgerligt at jeg ikke kan få 2048/512 men sådan er livet jo med tdc
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. september 2001 - 22:33 #15
Det behøver ikke være proaccess fordi der er router med, netexpress kan også leveres med router!
Avatar billede eitka Nybegynder
06. september 2001 - 22:52 #16
Hvis du kan vente er det værd at tjekke en ny netudbyder DIXANET, de tilbyder 2048/512 plus gratis fastnet telefoni for 398 kr om måneden.
www.dixanet.dk
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. september 2001 - 23:27 #17
hvis du har bestilt TeleDk bredbånd..

så for du ingen router med!
Avatar billede tumben Novice
06. september 2001 - 23:41 #18
Hvis man bor mere end  ca 400 meter fra en tdc central ..kan der være problemer med at få de store hastigheder
Hvis du har bestilt Proaccess får du router med...hvis det er alm bredbåndsADSL er det siemens expresslink modem.../tumben