Avatar billede krikand Nybegynder
06. september 2001 - 16:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hjælp til gæstebog

Hvem vil konkret hjælpe mig med en gæstebog. Har studeret diverse udgaver på \"Eksperten\", men jeg er ikke ekspert i koder. Jeg er god til at udforme sider og designe.Kan ikke finde ud af PhP udgaverne osv.
Mange hilsner fra krikand
Avatar billede netsrac Praktikant
06. september 2001 - 16:51 #1
Du kan oprette en på www.wservice.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. september 2001 - 16:57 #2
Du kan desværre ikke lave en gæstebog / tagwall i ren JavaScript. Du bliver nødt til at gemme data på serveren gennem en form for serverside kodning, dette kan være perl, php, asp eller nogle af de mange andre alternativer. Eller du kan som netsrac foreslår, anvende en \"service\" på nettet til at hoste den for dig. Der har du dog ofte ikke muligheden for at styre det selv, får reklamer eller andet med som man ikke altid ønsker på fx. sider for kunder, virksomheder o.lign.

Skulle du ønske at lave en med serverside programmering står der en flok \"eksperter\" klar til at guide dig igennem alle de steder du løber panden mod en mur

/ Lars
LJWeb GmbH
Avatar billede netsrac Praktikant
06. september 2001 - 16:59 #3
Skal måske lige nævne at wservice.dk er helt uden reklamer på alle services, man vælger selv farver osv.
Avatar billede krikand Nybegynder
06. september 2001 - 17:08 #4
Kære svarere. Hvor er I dog hurtige. Vil lige studere den på wservice.dk, så vender jeg tilbage senere. Hilsen krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
06. september 2001 - 17:11 #5
Vedr. wservice gæstebogen. Kan der ikke sættes min egen titel på og evt. et billede ???
hilsen krikand
Avatar billede netsrac Praktikant
06. september 2001 - 17:14 #6
krikand >> Ikke iøjeblikket, version 2 er ved at blive udviklet og her vil der være mulighed for at sætte egne tekster på.
Avatar billede krikand Nybegynder
06. september 2001 - 17:23 #7
Jeg bliver nødt til at tænke et par timer, men skal nok vende tilbage.
MH krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
06. september 2001 - 23:47 #8
Kære netsrac.Jeg har ikke \"råd\" til at give 60 point for en henvisning, da der jo er tonsvis af den slags gæstebøger på nettet. (sorry) Til ljweb vil jeg sige, at jeg er ved at studere en PhP udgave og kan sikkert bruge en masse hjælp til det.Vender tilbage med spørsmål a la -\"Har du husket at uploade filerne som ASCII/ASC og at chmode scriptet 755 og (    ).htm
777? Dette er svært.
Avatar billede krikand Nybegynder
07. september 2001 - 00:43 #9
Prøver at forstå denne gæstebog: Matt´s Script archive er kendt for gode scripts.
http://www.worldwidemart.com/scripts/guestbook.shtml
Hvad betyder at chmode scriptet 755 i nedenstående ????????(taget fra et andet svar)
\"Har du husket at uploade filerne som ASCII/ASC og at chmode scriptet 755 og (????).htm 777\"
---- Skal alle filerne lægges i cgi-bin og hvilken af filerne skal chmode 755 ?? I kan nok se, at jeg er lidt småhåbløs til dette. Hvem kan hjælpe ?? hilsen krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
07. september 2001 - 23:39 #10
Come on folks and help me. Det jeg skrev ovenover har jeg på det sidste døgn lært at forstå og har gjort det.Uploaded som ASCII og chmoded 755 guestbook.pl
Når jeg skriver en hilsen kommer flg fejlmeddelse:
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Hvem kan hjælpe ??? hilsen krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:39 #11
I mangel af bedre valgte jeg netsrac\'s svar.