Avatar billede noller Nybegynder
06. september 2001 - 16:35 Der er 16 kommentarer og
6 løsninger

Ny Sony skærm eller ?

Jeg skal til at købe en ny skærm.

Max 19\" ellers bliver den for stor til mit bord.

Den skal have fladt front.

Kigger lidt på SONY\'s skærme, men hva fanden er det vigtigste man skal kigge efter.

Jeg skal sidde ved skærmen mange timer om dagen.
Avatar billede milpoer Nybegynder
06. september 2001 - 16:39 #1
Du skal kigger efter hvormange dp skærmen køre med det skal være så lidt som muligt..

Du skal også kigger efter om den fx er TCO99
godkendt.

Hvilken opløsning den kan køre ved hvilken frekvens i forhold til dit ønske: fx: 1024x768@60Hz
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. september 2001 - 16:40 #2
står der G420 i hjørnet er du sikret at det er kram !
lav dpi og høj refresh ved høje opløsninger er hvad du skal gå efter. Helst 100hz i den opløsning du forventer at køre i
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. september 2001 - 16:42 #3
1280x1024 i 85hz kører jeg nu - med en Sony G420\'er... jeg kan ikke trække mere ud af grafikkortet i den bærbare
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
06. september 2001 - 16:44 #4
Du skal ikke købe en sony i E serien for de er ikke så gode igen. Har selv en. Køb en i G serien i stedet for.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
06. september 2001 - 16:59 #5
Jeg sidder her med en Phillips 109B! Flad front og hele svineriet!
Det er nok den bedste skærm jeg har haft i meget lang tid! :)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
06. september 2001 - 17:38 #6
Hvorfor ikke overveje TFT skærm, den er behagelig at arbejde med, og fylder ingenting. en 15\" svarer næsten til en 17\" alm.
Vælger du Sony, så vær opmærksom på at der er forskel som nævnt ovenfor
Avatar billede noller Nybegynder
06. september 2001 - 18:16 #7
Jo, men den skal også bruges til spil.

Jeg har hørt at TFT-skærme sucks til spil, selv de nyeste.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 18:40 #8
Jeg er også selv interesseret i nogen råd, til en skærm (ikke fladskærm) - 17\", mellem 2-3.000 kr.!
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. september 2001 - 18:42 #9
alaza >> så opret et spm til det ! *s*
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 18:43 #10
Nåja, men hvis I nu bare lige hurtigt kunne svare...
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
06. september 2001 - 18:48 #11
Ehm gizmo hvad snakker du om. Der er intet i vejen med E fra Sony. Prøv at læse nogle tests for gode computerskærme. Sonys E serie skærme får altid en første plads i pris >< ydelse.
Har selv en Sony E500E på 21\" og det er sq nice grej. Den skærm jeg har koster i dag 7500 kr.
Noller> hvis du har pengene til det kunne du da godt købe E500E. I forhold til andre 21\" skærme er dens dybde meget mindre og kan derfor næsten være på et hvert skrivebord.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 18:50 #12
Kan de der Sony E fås i 17\", er de gode, hvad koster de?
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
06. september 2001 - 19:03 #13
Jeps har selv en E200E, men jeg vil råde dig til at købe en G200 istedet for. Der er nemlig en ekstra skærm udgang så du kan have 2 computer til en skærm. Så kan man heller ikke så godt se de 2 streger der er hen over skærmen.
Avatar billede noller Nybegynder
06. september 2001 - 19:19 #14
Er stregerne tydeligere på e-serien ?
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
06. september 2001 - 21:56 #15
Ja de er mere sorte. I G-serien er de mere lyse grå.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 22:25 #16
Hvad for nogen streger er det I snakker om?
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. september 2001 - 06:08 #17
alaza >> trinitron streger !
Avatar billede rickypriv Nybegynder
07. september 2001 - 14:45 #18
Den skærm jeg har (Philips 109B) - har flad front og er HELT IGENNEM sort!
Det er det flotteste billede jeg længe har set på en skærm. Min 19\" kostede ca. 5000 kr. men en 17 kan vist fåes til omkring de 3000. :)
Blot min erfaring med skærme. :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
08. september 2001 - 01:11 #19
gizmo>> Fuck af med at G seriens streger er mindre tydelige end E seriens. Det er da for grimt at høre på ! Jeg har en E serie skærm og man lægger overhovedet ikke mærke til stregerne ved mindre man sidder og stener over at finde ud hvor de er på skærmen....
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
08. september 2001 - 16:52 #20
G-seriens streger er mindre tydelige. En af mine venner har en G200 og jeg har en E200 og de er lidt mindre tydelige på hans skærm. Jeg lægger heller ikke mærke til stregerne på min skærm, men nu var det heller ikke kun derfor jeg synes at G-serien var bedre.
Avatar billede noller Nybegynder
08. september 2001 - 20:13 #21
Hvad med hensyn til forskellen i opdateringshastighed?

Hvor meget betyder de ekstra Hz
Avatar billede rickypriv Nybegynder
09. september 2001 - 10:34 #22
Læs evt mere om en test af 19\" skærme hos AOD her:
http://www.aod.dk/textversion.asp?id=2498

Et citat fra artiklen:

\"Den kræsne bruger, der er villig til af og til at ofre nogle minutter på at optimere sin skærm, vil se med interesse på de skærme, der kan justere for homogenitet. Det kan ViewSonics PF790, Philips 109P og Mitsubishi Diamond Pro 920.\"