Avatar billede molan Nybegynder
06. september 2001 - 12:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

upload af filer til BLOB fra en client

OK, jeg vil gerne uploade (Fra en Oracle Form 6i) vilkårlige filer til databasen.

Men fra client’erne af, altså uden bruge af dbms pakkerne.

Er der nogle er ved hvad man kan bruge i sin form??
Avatar billede teepee Nybegynder
06. september 2001 - 14:11 #1
Jeg ved at man i Forms kan dragge/droppe et billede ned i et image objekt og så er det i databasen. Mon ikke at der er et tilsvarende BLOB object i Developer\'en.
Avatar billede avnes Nybegynder
06. september 2001 - 18:20 #2
Hej

Jeg tror du can bruge *GET_FILE_NAME hvis du har en client/server applikation, men hvis du har en webform er eneste mulighed at lave en upload feauture i java eller pl/sql som du kalder ved hjælp af PL/SQL Gateway eller Jserv for Java.

*
create table myImages
( imageid  number
, imagecontainer blob
);

  READ_IMAGE_FILE (
        GET_FILE_NAME( File_Filter=> \'GIF Files (*.gif)|*.gif|\'),
        \'GIF\',
        \'imagecontainer\');
Avatar billede avnes Nybegynder
06. september 2001 - 18:22 #3
Hej igen
Glemte at sige at hvis du bruger webforms, så skal du selvsagt bruge web.show_document når du kalder din PL/SQL eller java kode som skal lave uploaden.
Avatar billede molan Nybegynder
11. september 2001 - 10:30 #4
OK, så må jeg prøve en upload i pl/sql.

Tak