Avatar billede joppe Nybegynder
06. september 2001 - 10:27 Der er 12 kommentarer

PWS og PHP

Kan man afvikle PHP under PWS?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. september 2001 - 10:27 #1
Nej. Du skal bruge Apache.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. september 2001 - 10:27 #2
PWS kan kun køre ASP
Avatar billede bo.morville Nybegynder
06. september 2001 - 10:35 #3
Jeg er ret sikker på at det virker under PWS. Der ligger i hvert fald en version til download på http://www.php.net/downloads.php der indeholder en installer til PWS.

Dette er hvad der står om den:
(CGI only, MySQL support built-in, packaged as Windows installer to install and configure PHP, and automatically configure IIS, PWS and Xitami, with manual configuration for other servers. N.B. no external extensions included)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. september 2001 - 10:38 #4
måske tager jeg fejl... men PWS kan i hvert fald ikke køre PHP som standard.
Avatar billede bo.morville Nybegynder
06. september 2001 - 10:40 #5
Det har du ret i - den kan ikke gøre det som standard, men det kan apache vel sådan set heller ikke.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. september 2001 - 10:41 #6
Uanset hvad kører PHP nu bedst under Unix/Linux..
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. september 2001 - 10:53 #7
nil >> det kan godt køre under PWS, IIS o.lign. men som du pointerer er integrationen med apache væsentlig bedre
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. september 2001 - 10:55 #8
ljweb >> ligesom at ASp godt kan køre på en Apache.. det er bare noget hø.
Avatar billede wisen Nybegynder
06. september 2001 - 11:13 #9
Jeg har haft PHP til at køre på en PWS; Du skal bare downloade php, som bo.morville skriver; Installere og så kører det bare....

Avatar billede wisen Nybegynder
06. september 2001 - 11:15 #10
Avatar billede wisen Nybegynder
06. september 2001 - 11:16 #11
... det var den installationvejledning jeg brugte; og det spillede bare...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
06. september 2001 - 11:38 #12
PHP kører ganske godt under Windows, og mig bekendt også fint på PWS/IIS. Men det kører da bedst på unix/apache.

Mig bekendt kan PHP bedre klare det, at blive flyttet til windows/iis, end ASP kan klare at blive flyttet til linux/apache.
PHP har nemlig været åben helt fra starten, ASP er totalt lukket, og er designet til IIS og kun IIS.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.