Avatar billede dopejm Nybegynder
27. januar 2000 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken HD med Intel 840 chipset ?

Overvejer heftig opgradering af min computer og er nået frem til en i840 chip på et OR840 motherborad, 512 MB RDRAM og et Matrox Millinium G400 AGP skærmkort. Men hvilken harddisc?
Jeg kan ikke finde ud hvilken SCSI-HD som vil passe bedst. Har du en idé til en god løsning?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
27. januar 2000 - 14:47 #1
IBM og Maxtor skulle være de bedste harddiske man kan få, det er vist det eneste jeg kan hjælpe dig med (:
Avatar billede themadman Nybegynder
27. januar 2000 - 16:07 #2
Jeg vil klart anbefale IBM. Da de på det sidste har totalt udkonkureret firmaer som Western Digital, Maxtor og Seagate...
De er både klart hurtige og samtidig forjoldsvis billige...

\\TheMadMan
Avatar billede runee Nybegynder
27. januar 2000 - 16:53 #3
Yep! Helt klart IBM. De er de hurtigste, mest stabile, bedste service i tilfælde af fejl (Som de heldigvis ikke lider alt for meget af :).

Prisen er tilgæld, typisk, en smule højere, men ikke så høje at det ikke kan betale sig.
Avatar billede themadman Nybegynder
27. januar 2000 - 17:21 #4
Jeg har netop købt en IBM GXP 34,2 Gb 7200 rpm 2Mb cache...
Den KØRER sq bare....
Og så kostede den kun omkring 3 kilo kroner......
Derfor...... køb en IBM !!!!

\\TheMadMan
Avatar billede dopejm Nybegynder
30. januar 2000 - 12:14 #5
Ok, det vil jeg tage et kig på. Men hvad med den interne støj. Da jeg skal optage musik må SCSI-HD´en ikke støje og det har jeg hørt de godt kan!

Men tak for kommentarerne!
Avatar billede themadman Nybegynder
01. februar 2000 - 17:29 #6
Nu er IBM ikke de værste til at larme...
Den disk jeg selv har købt kan jeg faktisk ikke høre, i forhold til mine andre diske der kun kører 5400 rpm der faktisk larmer mere... Men ok..
Det er så osse Western Digital diske...
Men stadig.... IBM...

\\TheMadMan
Avatar billede stussy Nybegynder
02. februar 2000 - 00:06 #7
dopejm>>> køb IBM det styrer :)

themadman>>> Jeg køber også snart sådan en GXP 34.2 fætter  :)
Avatar billede themadman Nybegynder
02. februar 2000 - 16:44 #8
Stussy ->>>
Du vil ikke blive skuffet.... Det lover jeg dig !!!

\\TheMadMan
Avatar billede th Nybegynder
07. februar 2000 - 21:16 #9
Køb en IBM, godtnok er de dyre, men de er absolut pengene værd. Iøvrigt er forskælden på SCSI og IDE diske ikke så stor. En SCSI disk fra IBM læser/skriver ca. 28Mb/s, og en IDE ca. 22Mb/s. Så overvej om ikke en IDE disk kan bruges istædet for en SCSI. De er jo en del billigere :-)