Avatar billede kj Nybegynder
21. maj 1999 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Distribuere et link (genvej)

Hvordan distribuere man et link (genvej) i NT. Det er meningen der skal lægges et lille program ud på alle maskiner i et NT netværk, og det går også fint. Det eneste der ikke virker er linket der skal ligge i Start-menu.
Linket kommer til at pege på den maskine programmet kom fra, og ikke den lokale.
HJÆLP *SUK*

Kenneth
Avatar billede boa Nybegynder
21. maj 1999 - 19:38 #1
hmm,
når du skriver som du gør, går jeg ud fra du bruger et automatisk distributions-program - hvad er det for et?
Avatar billede lt Nybegynder
24. maj 1999 - 21:01 #2
Jeg går ud fra at det er et serverbaseret program, hvor du bare ønsker at linken skal pege på.  Hvis det er tilfældet, er det nemmeste at kopiere det til de enkelte maskiner via loginscriptet.  Under NT er der en bruger "all users" og hvis det kopieres til den start menu virker det for alle.
Avatar billede kj Nybegynder
25. maj 1999 - 10:59 #3
Hej gutter
Vi forsøger at kopiere det ud med Loginscriptet, men det er her det fejler. Selvom man bruger "All Users" peger linket stadigt på den maskine det kom fra.
Avatar billede chaos Nybegynder
31. maj 1999 - 20:34 #4
Du angiver stien i dit link som:
%systemdrive%\sti

"systemdrive" er en default variabel i NT.

Du kan få vist de andre default variabler ved at skrive "set" i en kommandoprompt. Der er faktisk en hel del, der kan bruges i logonscripts.

/Chaos
Avatar billede kj Nybegynder
03. juni 1999 - 11:23 #5
Hej igen....
Jeg kender godt %systemdrive%, og det var også prøvet, men nu har vi sådab set løst problemet.
Hvis kan kopiere genvejen via en kommando-prompt ændrer den sig ikke, som den gør hvis man bruger stifinderen.
Vi skulle flytte genvejen fra en maskine ud på PDC'en, for at distribuere den ud.

Ellers tak for hjælpen!

Kenneth