Avatar billede edderkop Nybegynder
05. september 2001 - 22:52 Der er 63 kommentarer og
9 løsninger

Hvordan løser jeg dette ????

Det startede med fejlmeddelser vedr Dll filer samt explore, jeg valgte at reparere win2000. Dette førte til blå skærm. Efter genstart denne meddelse på sort skærm lige efter POST.

TRAP 00000005  ==========EXCEPTION================

tr=0028 cr0=00000011 cr2=00000000 cr300000000

gdt limit=03FF base=00017000 idt limit=07FF base=00017400

cs:eip=0008:0FFEC1A7 ss:esp=0010:000011D9 errcode=0

flags=00010086 NoCy NoZr Intdis Down TrapDis

eax=FFFFFFFC ebx=003001D7 ecx=0000276E edx=534D0034 ds=0010 es=0010

edi=00061F97 esi=00051DD7 ebp=00061FF2 cr0=000000011 fs=0030 gs=0000
Avatar billede addce Nybegynder
05. september 2001 - 22:53 #1
gen installer din pc
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. september 2001 - 22:54 #2
ja det eneste rigtige idenne situation er at geninstallere

ellers prøv og reparere igen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. september 2001 - 22:56 #3
Den er faktisk grim...

Prøv under opstart at tryk F8... dette skulle gerne give dig mulighed for at gå tilbage til sidste fungerende konfiguration.

Prøv desuden også at køre en repair én gang mere.

(500 point er meget for sådan et spørgsmål. Kan du bruge mit svar, nøjes jeg gerne med 60)

NanoQ
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
05. september 2001 - 22:56 #4
aner det ikke helt, men måsle har jeg prøvet noget lignene! jeg er ikke en nørd eller noget og ved ikke lige så meget om computere, men prøv at gå ind i edit og åbne den fil du måske har slettet den tekst i, gem og genstart så! filen i win98 hedder boot.ink tror jeg nok! jeg er som sagt overhoved ikke sikker på noget så det her er nok bare sort snak!
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
05. september 2001 - 22:59 #6
det var jo det jeg sagde, \"sort snak\"
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
05. september 2001 - 23:01 #7
jeg skulle nok bare blande mig uden om!
Avatar billede asogaard Nybegynder
05. september 2001 - 23:03 #8
Når du bootup vælg safe mode og se om du kan få installeret servicepacken.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2001 - 23:05 #9
jeg her endnu ikke oplevet at kunne få win2k til at virke efter den blå skærm .. kun med formatering..

hvis geninstalereingen ikke har virket tror jeg heller ikke F8 virker ..

men måske kan du gå i fejlsikret tilstand F8 og afinstalere programmer der er blevet instalret for nyligt ..
og så se om det virker .. ellers er du nok nødt til at formatere
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 23:07 #10
Prøv i første omgang at sætte din bios til Load Setup Defaults, se om det hjælper!
Avatar billede edderkop Nybegynder
05. september 2001 - 23:08 #11
djeclemen+ addce>
Jeg har prøvet at geninstallere resultat blå skærm. Gentagende gange.
nanoq> Jeg har ikke F8 muligheden længre. Jeg prøvede, da jeg havde muligheden. Dette er meget vigtigt så om jeg skulle hæve til 1000 point har ingen betydning.
cabriolet1234> Jeg tror ikke at det gør nogen forskel.

Jeg kan ikke boote fra a drev men cd\'en er ok.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2001 - 23:10 #12
ok det er seriøse problemer ;(
Avatar billede makse Nybegynder
05. september 2001 - 23:12 #13
\"Trap\" fejl plejer at komme i forbindelse med hardware fejl.
Har du prøvet med en anden ramkreds?
Har du overcloket maskinen? (Lad være med det)
Prøv at starte op med kun CPU+køler, 1 ramkreds, grafikkort, 1 harddisk og 1 CD-Rom drev.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2001 - 23:12 #14
hmm prøv evt at fjerne alt unødvendigt hardware(lydkort+ secondary hd + netkort ..) .. jeg ved ikke hvad det skulle gøre men har ikke andre ideer end at formatere så
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2001 - 23:13 #15
nå der var makse hurtig
Avatar billede edderkop Nybegynder
05. september 2001 - 23:15 #16
cabriolet1234> Overhoved ikke kom bare igen.
asogaard> Så langt når den ikke.
loadet> Jeg har ikke installeret noget de sidste ca 14 dage.
retaxes>Er lige prøvet stadig sort skærm med fejlmeddelse.

Avatar billede edderkop Nybegynder
05. september 2001 - 23:29 #17
makse>
Ja 2 forskellige.
Nej, jeg har et Asus a7v og bruger auto detect.
Ja den løsning havde jeg overvejet, men havde håbet på en noget nemmere.
loadet> som makse

Avatar billede edderkop Nybegynder
05. september 2001 - 23:43 #18
kapla0>Jeg er helt over bevist at det ikke har noget at gøre med tilladelser. Så langt når jeg ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
05. september 2001 - 23:55 #19
Når nu det er et A7V bundkort, har du så opdateret din bios til den nyeste?
Link: http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_socka.html#a7v

Der er rettet en del stabilitets problemer i den nyeste bios.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 00:02 #20
edderkop>> genetabler din reg med den nyeste kopi af rdisk du selvfølgelig har lavet, rigtige mænd tager jo aaaltid backup.. right ?

Ligger der mange vigtige data på din disk??
Jeg er 99% sikker på at jeg kan få din maskine op at køre uden at miste data, men alle dine programmer bliver ubrugelige :(

er du frisk?
Avatar billede jgk Nybegynder
06. september 2001 - 00:04 #21
Makse> Han skal gå til den Tyske side, de har de sidste biosversioner.
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 00:09 #22
makse>
Jeg bruger 1007. Jeg vil prøve at flashe bios med 1008. Vcore instillinger i bios er også på auto.
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 00:09 #23
jgk > Ja det er normalt det bedste.
Link: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/

Det er også version 1008 der ligger på den side.

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm kan du finde de nyeste Beta versioner.
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 00:10 #24
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 00:15 #25
:) Host. Det var det forkerte at sige men det rigtige at gøre. Nej jeg har ikke taget en backup.
Ja og nej OS ligger næsten for sig selv på c:\\.
Ja selvfølgelig er jeg frisk.
Avatar billede jgk Nybegynder
06. september 2001 - 00:15 #26
Husk at anvende den rigtige version til Windows 2000!!!!!
HAR DU OPDATERET PROMISE DRIVEREN TIL DEN NYE?
Avatar billede jgk Nybegynder
06. september 2001 - 00:19 #27
Hvis Makse har ret at det skyldes hardwarefejl, skulle du måske flytte din harddisk til ATA66 disable Promise og secondary IDE.

Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 00:34 #28
edderkop>> I det store hele går det ud på at re-etablere reggen til den sådan som den så ud første gang du startede windows.

Start med at boot på cd\'en og vælg recovery console når du engang kommer så langt. Log på med bruger og adgangskode, nu er vi inde.

Din reg, som åbenbart er beskadiget, befinder sig i fire filer i dette katalog c:\\winnt\\system32\\config, henholdsvis default, security, software og system

din backup af reggen (som åbenbart stammer helt fra tilbage fra tidernes morgen hvor du installerede windows, da du ikke har lavet noget rdisk) ligger her: c:\\winnt\\repair

Det du nu skal gøre er, at du først og fremmest tager kopi af dine fire filer i c:\\winnt\\system32\\config
dernest kopierer du de fire filer fra repair over i config, og vælger ja til at overskrive.

Prøv nu at genstart og se om det hjalp!
Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 00:37 #29
ovenståede kræver lidt arbejde på tastaturet og basic knowledge til dos commandoerne cd, del, copy... hvis det går helt i hårdknude siger du bare til!
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 00:57 #30
jgk>
Hvad er en PROMISE DRIVER?
cyberfessor>
Jeg prøver. Nå det er konsollen, øhh det her er lidt udover mine evner. TIL

Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 01:15 #31
er du kommet til konsollen?? præcis hvor er det at du ikke kan længere??
Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 01:17 #32
*prøver at holde øjnene åbne, og ramme de rigtige taster*

gaab... nu orker jeg altså ikke mere for iaften... :o, skole imorgen kl 8

skal vi ikke sige at vi fortsætter imorgen, for mig passer det fra omkring 8:30 til middag og så igen ved 4 tiden og så resten af dagen!
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 01:22 #33
cyberfessor>
Jeg har ikke ret meget tjek på dos. Jeg kender de gængse kommandoer. Ændringer i registrings databasen har jeg fortaget i windows. Så jeg står med en dos promt c:\\winnt og hvad så?
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 01:24 #34
cyberfessor> Efter 16.30 ville passe mig fint
Avatar billede burningice Nybegynder
06. september 2001 - 01:27 #35
der var du heldig, jeg skulle liige til at slukke lyset :)

ok, det her er sådan lige hurtigt, kan være at det ikke virker 100%

cd system32 <enter>
cd config <enter>
copy default default.bak1 <enter>
copy security security.bak1 <enter>
copy software software.bak1 <enter>
copy system system.bak1 <enter>
cd .. <enter>
cd repair <enter>
copy default c:\\winnt\\system32\\config <enter>
y <enter>
copy security c:\\winnt\\system32\\config <enter>
y <enter>
copy software c:\\winnt\\system32\\config <enter>
y <enter>
copy system c:\\winnt\\system32\\config <enter>
y <enter>

Sådan, genstart nu din computer

Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 01:55 #36
cyberfessor>
Det virkede..  ikke. Sort skærm, samme fejlmeddelse
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 09:46 #37
Jeg prøvede derefter at geninstallere på ny. Ved første genstart af win2000 install, sort skærm og samme fejlmeddelse.
Jeg tror snart ikke at der er anden løsning end den besværlige. Gennemgang af al hardware.

Er der nogle der evt har andre løsninger modtages de med kyshånd.
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 09:53 #38
Du kan prøve at deaktivere alle porte i bios. (USB,LPT,COM)

Deaktiver også Level 1 og Level 2 cachen, og sæt Ram hastigheden til det laveste.
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 11:03 #39
makse>
Det vil jeg gøre, dog ikke før 16.30.
Avatar billede jgk Nybegynder
06. september 2001 - 12:58 #40
Har du ikke ATA100 på dit bundkort?
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 14:36 #41
jgk>
Det ved jeg faktisk ikke, men det tror jeg ikke.
Jeg giver nærmere besked ca. 16.30
Avatar billede jgk Nybegynder
06. september 2001 - 18:22 #42
Hvilket bundkort har du? (udgave? nr.?)
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 20:12 #43
jgk>
asus A7Pro
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 20:14 #44
jgk>
ATA66/33
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. september 2001 - 20:16 #45
ville det ikke være hurtigere at formatere og få gang i den igen ;)
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 20:18 #46
makse>
Lidt længre om at finde ud af at den ikke kan starte, ellers ingen ændring.
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 20:19 #47
Well, så er der nok kun den hårde metode tilbage. (Efter min mening)
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 20:22 #48
loadet>
Jo, men det er jo lidt af et problem. Tingene har ikke ændret sig siden min kommentar fra  06/09 2001 09:46:01
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 21:11 #49
Det er lykkedes at boote fra a:\\. Min HDD har 3 partitioner og det er umuligt at se d:\\. De 2 andre partitioner kan jeg se, samt nr. 2 HDD. Kan i udlede noget af dette?
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 21:18 #50
Hvilken type bootdisk? (Dos, Windows 9x/ME/2000)
Er dit drev D formateret med FAT32 eller NTFS?
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 21:22 #51
win9x, fat32
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 21:29 #52
Kan du se drevet hvis du booter på W2K CD\'en, og går ud i Recovery Console?
Prøv evt. at køre CHKDSK (Check Disk)
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. september 2001 - 21:41 #53
du skal ikke geninstalere -- kør evt fdisk /mbr .. tag harddisken ind i en anden computer med win2k og formater den der fra i disk management og derefter kan du instalere .. jeg har selv oplevet lige det samme problem som du har .. og det har virket for mig ..
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 21:41 #54
Det var muligt. Jeg brugte chkdsk /p og alle drev var ok.
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 21:47 #55
Skulle det være nødvendig at flytte disken? Jeg har brugt samme boot diskette til mine 4 andre pc\'ere som køre win2000.
Tror i at jeg kan nøjes med at formatere c: + d: og ikke e:. Jeg vil nødig slette mine data på e:
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 21:48 #56
Prøv på en helt anden harddisk, hvis du har mulighed for det.
Men ellers kan du godt nøjes med at formatere C & D
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 21:51 #57
Det var muligt at formatere c: men d: kunne ikke formateres. Har jeg kun fdisk tilbage?
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 22:36 #58
Hvorfor kunne du ikke formatere D: ?
Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 22:42 #59
Det ved jeg ikke. Jeg havde ikke tålmodighed så jeg brugte fdisk og oprettede 2 drev. Selv efter fdisk er det ikke muligt at bruge/formatere d:. Fdisk igen og denne gang kun 1 drev. Dette kan jeg godt formatere.
Avatar billede makse Nybegynder
06. september 2001 - 22:47 #60
Øh, hvis du har brugt Fdisk, har du også slettet dit E-drev. (Hvis det altså lå på samme Harddisk)

Hent den her Windows ME Bootdisk.
Link: http://www.user-friendly.net/ftp/pub/Boot%20Disks/bootme.exe

Brug Fdisk fra den, og slet alle partions. Sørg for, at der i oversigten ikke eksisterer nogle partitions.

Avatar billede edderkop Nybegynder
06. september 2001 - 23:44 #61
makse og cyberfessor send svar
Avatar billede makse Nybegynder
07. september 2001 - 00:03 #62
Fik du det til at køre?
Avatar billede burningice Nybegynder
07. september 2001 - 00:44 #63
svar
Avatar billede edderkop Nybegynder
07. september 2001 - 12:31 #64
Makse>
Ja da. Nyt A-Drev og et par forsøg med fdisk og format, for til slut at lade win2000 selv slette og oprette nye drev. Problemet lå helt klart på d:.
Jeg havde problemer med at få win2000 til at starte helt, indtil jeg huskede at jeg havde slået Level 1 og Level 2 cach fra. Efter rettelse af dette racer den derudaf(Forhåbentlig endnu).

Jeg afslutter dette spm. når jeg kommer hjem.
Forløbig mange tak for hjælpen til alle
Avatar billede edderkop Nybegynder
08. september 2001 - 00:01 #65
jgk> Send svar

I andre må desværre lige vente lidt, da jeg havde overset jgk\'s manglende svar.
Avatar billede jgk Nybegynder
08. september 2001 - 19:31 #66
edderkop> Tak for at du ventede, men det var der ingen grund til. Jeg har selv A7V med ATA100 det er denne version der kræver Promise driver om dit kort kræver særskilt driver ved jeg pt ikke.

Kig dog på den Tyske side for de nyeste BIOS-versioner og sammenlign med det link makse gav til dig på http://www.a7vtroubleshooting.com, endvidere kab jeg anbefale dig at søge via www.google.com for andre sider med råd.

Go\' fornøjelse - og tak :-)
Avatar billede jgk Nybegynder
08. september 2001 - 19:32 #67
Du bad om et \"svar\", så her er det..
Avatar billede edderkop Nybegynder
09. september 2001 - 00:14 #68
Det kan godt være at nogle kom først med det endelige resultat, at geninstallere, men ved at vente fik jeg flyttet mine data fra e:\\.

Tak for hjælpen.
Avatar billede edderkop Nybegynder
09. september 2001 - 00:22 #69
Nu var det ikke lige sådan jeg delte pointene, som resultatet blev. Håber at i er tilfredse aligevel.
Avatar billede makse Nybegynder
09. september 2001 - 00:26 #70
Takker for point. :)
Avatar billede jgk Nybegynder
09. september 2001 - 02:00 #71
Takker og held og lykke fremover..:-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. september 2001 - 02:05 #72
jammen også herfra da... selvom mit svar næppe fortjener mængden af point :)