Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
05. september 2001 - 22:44 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Serv-U FTP server

Jeg har oprettet en FTP server og bruger programmet Serv-U. Fungerer fint og nemt, men har et lille problem. Jeg har givet adgang til fx.
d:/film
g:/

Det betyder imidlertid at klienten kan se min skraldespand på de drev.

Hvorledes sætter man FTP op, så klienten kun ser de mapper, som jeg tildeler profilen?

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede asogaard Nybegynder
05. september 2001 - 22:56 #1
sæt det op til

d:\\film\\

hvis du giver adgang til root på drevet kan man se trashcan og andre system filer.

Mvh
- Anders
Avatar billede nd17 Nybegynder
05. september 2001 - 23:07 #2
det er fordi du deler g:\\
du skal tage g:\\temp eller hvad nu mappen skal hede
mvh
niels
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 23:27 #3
Hvis du havde downloadet min færdige pakkeløsning som kan hentes på min ftpserver via www.expertftp.subnet.dk, så havde du kunnet se hvordan man angiver roden for de enkelte bruger, og herefter angiver tilladelseren. Roden skal altid starte i en mappe, hvis du ikke vil lade dine ftpbrugere se det hele på et given drev.
Avatar billede Thomas Knudsen Nybegynder
06. september 2001 - 16:28 #4
Mange tak..jeg er igang..
og Khader...jeg kigger lige forbi din HP
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 16:53 #5
Du er velkommen, du skal skal blot sige til hvis du for kvaler med serveru, tjek blot min minisite her på eksperten.