Avatar billede sandra49 Nybegynder
05. september 2001 - 08:03 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Mere RAM - hvordan?

Hvordan finder man ud af, hvilken type RAM der passer til ens computer? Altså hvad man skal købe for at udvide fra 32 til fx. 128?
Avatar billede yogibear Nybegynder
05. september 2001 - 08:05 #1
Find din manual til motherboardet frem; der vil du kunne se hvilke RAM-moduler du skal bruge.
Men du skal også \"lette låget\" på din pc, for at kunne se, om der er ledige slots til RAM-modulerne.
Avatar billede onk Nybegynder
05. september 2001 - 08:11 #2
De mest brugte ram er SD ram.
Da der kun er 32mb er det sikkert ikke en helt ny computer, så er der nok ikke DDR ram.
Hvis computeren er ældre end ca 4-5 år kan der være EDO ram.
Avatar billede filen Nybegynder
05. september 2001 - 08:12 #3
Hvad nu hvis man ikke har en manual til ens pc, hvad gør man så ?

Avatar billede filen Nybegynder
05. september 2001 - 08:13 #4
Altså for at finde ud af hvad ens bundkort hedder ??
Avatar billede yogibear Nybegynder
05. september 2001 - 08:15 #5
Så er der kun een vej: Let låget og tag et af RAM-modulerne ud. Der vil sandsynligvis være en mærkat på det, der fortæller hvilken type det er. Vi erfarne vil bare ved at se på det kunne sige det.
Avatar billede yogibear Nybegynder
05. september 2001 - 08:18 #6
Du kan også fortælle os, hvad motherbordet hedder; så kan vi finde oplysningen på Internettet.
Avatar billede ctv! Nybegynder
05. september 2001 - 08:27 #7
Fortæl os hvornår computeren er købt, så kan vi fortælle dig hvilke ram du skal bruge!
Avatar billede yogibear Nybegynder
05. september 2001 - 08:35 #8
ctv! > Det er sku\' for useriøst!
Avatar billede i11uzion Nybegynder
05. september 2001 - 09:00 #9
yogibear>>> Og du er sgu for arrogant...

...\"Vi erfarne vil bare ved at se på det kunne sige det\"...

lol
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. september 2001 - 11:47 #10
yogi>> jeg ved ikke hvormeget erfaring det krævede for dig at kunne stave til \"sd\", for mærkeligt nok er det det der står på et evt. mærkat. (eller edo for den sags skyld)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. september 2001 - 11:48 #11
hvad hedder din computer (hvis den er købt som et \"sæt\").
Avatar billede zhark Nybegynder
05. september 2001 - 11:54 #12
Mener du kan hente prg der analyserer din PC her:
http://www.tweakfiles.com/diagnostic/
Avatar billede sandra49 Nybegynder
05. september 2001 - 12:18 #13
så så så!! Computeren er en 44 X Max - Authentic AMD - AMD-K6 (tm) 3D Processor. Så vidt jeg ved (!) er det et Soltek Mainboard
Avatar billede zhark Nybegynder
05. september 2001 - 12:57 #14
Det nemmeste vil helt klart være at åbne PCen og tage din ram blok med til en forhandler. Men: Der kan i ældre PCer sidde (være slots) til både EDO og SD ram, man kan kun bruge en af typerne! SD er jo 168 pins og væsentlig længere blokke end de 72 pins.
Jeg er overbevist om du roligt kan sætte 128MB SD 133Mhz i den PC og de fåes til under kr. 200,00
Avatar billede zhark Nybegynder
05. september 2001 - 13:00 #15
Noget andet er så at den sikkert kun kører 100Mhz på bus, men derfor kan du godt bruge 133Mhz... som så bare kører 100Mz
Avatar billede sandra49 Nybegynder
05. september 2001 - 14:51 #16
Tak for hjælpen