Avatar billede longlakecent Nybegynder
26. januar 2000 - 17:30 Der er 5 kommentarer

services.exe

hejsa jeg har et problem paa min skole  problemet er at jeg har win2k  installeret og naar den starter op  popper denne her fejl op

services.exe caused shutdown computer will now reboot in 1 min.  hvad sakl jeg goere det er lidt ireterende at havde den poppende op 2 ud af 3 gange jeg taender computeren  haaber i kan hjaelpe

Andreas
Avatar billede sjensen Nybegynder
26. januar 2000 - 17:34 #1
Check eventloggen (start, programmer, administrative opgaver, log) og se om der ikke fremgår noget af den. Bemærk at der er både en system og en program log. Du kan vælge den du vil se i "file" menuen i log.

Det er formentligt en hardware konflikt der er årsagen.

men.. Når det er en skole hvor der sikkert er mange der piller ved samme pc kan det måske også være en virus, eller at en eller anden har installeret en service eller et program der giver sig ud for at være en service, der er skyld i problemerne.

sjensen
Avatar billede longlakecent Nybegynder
26. januar 2000 - 19:52 #2
tak for svaret  det vil jeg proeve  men som sagt sa er jeg den eneste med adgang til den computer saaa virus nej men jeg proever lige  du faar svar om ca 10 min
Avatar billede longlakecent Nybegynder
26. januar 2000 - 19:55 #3
hmm den kan jeg ikke finde min win2k er eng.  og ja det er en final udgave  problemet opstod da jeg installerede  I.share  fra artisoft.com  men okay haaber du kan hjaelpe
Avatar billede €yston Nybegynder
26. januar 2000 - 20:07 #4
Har du evt. prøvet at fjerne I.share igen og så se hvad der sker????
Avatar billede cldu Nybegynder
27. januar 2000 - 00:14 #5
gå i computer management og start med at fjerne ALLE de services du kan (findes selvfølgelig under "services *s*) og så starte op. Så kan du sætte dem på en efter en.

Det, der er problemet, er selve det program der starter systemservices såsom ftp-servere, IIS 5.0, dialup server osv. det er en kritisk fejl at opleve på et NT/server system, og kræver sandsynligvis enten en "repair" fra hoved-cd'en, eller en komplet geninstallation - det sidste er naturligvis at foretrække. :-)