Avatar billede btk Nybegynder
04. september 2001 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tilslut til domain

Jeg skal tilslsutte en pc til domain, og vil her omdøbe computeren, får følgende fejl \"Brugernavnet blev ikke fundet\", jer er administrator på domain så det kan ikke være rettigheder, men hvad så. Ud af de 10 maskiner jeg har instlleret på idag er der kommet fejlen på 2 stk.
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 19:53 #1
det er administrator brugernavnet på MASKINEN og ikke DOMÆNET
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 19:54 #2
1 - Mæld maskinen ud af domænet
2 - Omdøb maskinen
3 - Tilslut domænet
Avatar billede btk Nybegynder
04. september 2001 - 19:55 #3
det er prøvet
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. september 2001 - 19:58 #4
er din maskien tilsluttet domænet nu? Og du ER logget på som administrator? hvis du er det, så er der en policy der forhindre dig i at omdøbe klienter
Avatar billede btk Nybegynder
04. september 2001 - 20:04 #5
jegkan se de forskellige pc\'er og servere på nettet men ikke logge mig på
Avatar billede osj Nybegynder
04. september 2001 - 23:58 #6
Nu er det ikke fordi at din admin har fået logout.
Avatar billede skwat Praktikant
05. september 2001 - 00:00 #7
et det et NT domain eller et WIN2000 domain?
Avatar billede svein Nybegynder
05. september 2001 - 09:34 #8
Dette er et kendt problem.
Jeg ville starte med at checke at makskinen ikke var tilmeldt domænet. Hvis den er, slet den.
Gå så i My Computer - Egenskaber - Netværksidentifikation - Flere og sæt (FQDN = Fully Qualified Domain Name), f.eks. computer1.domæne.dk.

Genstart maskinen.

Tilmeld maksine igen til domænet.

Det skulle løse det!

Avatar billede btk Nybegynder
05. september 2001 - 13:35 #9
Jeg har fået løst problemet ved at framelde pc\'eren fra domænet og tilmelde den til en arbejdsgruppe lade maskine boote og så tilmelde den til domænet, det virkede hvorfor ved jeg ikke.jeg lader nogle af pointene gå til svein da jeg ikke har afprøvet hans teori.Ellers tak for hjælpen
Avatar billede vistodk Nybegynder
05. september 2001 - 13:45 #10
det var sku det samme jeg forslog, for den beder om at genstarte efter du har omdøbt din maskine :-( -- men nevermind