Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2000 - 14:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Com port problem

Jeg har installeret Win200 Server Beta 3 RC1, og nu siger den at begge mine com
porte er i stykker, og at jeg skal kontakte min forhandler.

Com portene virker dog fint under Win98 og NT 4 Server.

Er dette noget jeg kan fikse ved at opdaterer til en nyrere RC ???

På forhånd tak

Avatar billede killer Nybegynder
26. januar 2000 - 14:44 #1
Jeg har installeret RC3, og har ingen problemer af nogen art, jeg skal dog ikke kunne sige om det specielt har noget med RC1 at gøre.
Avatar billede sjensen Nybegynder
26. januar 2000 - 15:24 #2
Hvornår får du den besked:

Under installationen ?
I eventloggen ved start af Win2K ?
Når du prøver at bruge en af portene ?

Hvis det ikke er det første, altså under installationen, så check at der er oprettet porte i Kontrol Panel, Ports. Hvis der ikke er nogen, så "add" en eller 2.

Hvis det er under installationen, så er spørgsmålet:

Er det de indbyggede (på motherboard) ?

Hvis ja, så check i bios at de står til standard værdier: 3F8, Int4 og 2F8, Int3. Hvis ikke så ret dem og prøv igen.

Hvis nej, de er ikke indbygget på motherboard men er på et separat kort, så skal du formentligt bruge en driver til det pågældende kort.

sjensen
Avatar billede hanno Nybegynder
26. januar 2000 - 16:43 #3
Du skal opgradere din BIOS til nyeste version, da Win 2000 håndtere den lidt anderledes.... Da du ikke skriver hvilket Motherbaord du har, kan jeg ikke give din noget link ;-)

\\Hanno