Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
04. september 2001 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Visualisering af Indretningskoncepter

Hej kloge hoveder!
Jeg er i gang med en teknisk opgave omkring visualisring af indretningskoncepter og håber, I kan give mig et par gode råd.
Jeg skal finde ud af, hvilke værktøjer (hard- og software) og hvilken fremgangsmåde vil være den mest hensigtsmæssige for en indretningskonsulent i det daglige arbejde samt til præsentationer for kunder. Vedkommende kan tegne (2D), men har ikke den store erfaring med computervisualiserng. Hvad mener I? Hvordan adskiller metoderne/værktøjerne sig fra hinanden, og hvad er deres fordele/ulemeper og muligheder/begrænsninger? Hvad er realistisk i forhold til tid, kvalitet og budget?
Jeg har spurgt mig for rundt og fundet ud af, der findes CAD-programmer og 3D-modelleringsprogrammer. De navne, jeg hidtil er stødt på er: AutoCAD, Microstation, 3D studio Max og -viz, Lightwave, Soft Image og Form Z. Kender I nogle gode links til de respektive programmer, som giver en overordnet blik over programmerne -ikke nødvendigvis alle de fedtede tekniske detaljer, som jeg alligevel ikke forstår meget af?
Er det nødvendigt med begge typer af programmer (CAD + 3D-modellering/animation)? Hvad findes der af alternative (digitale) visualiseringsmetoder(som evt. er nemmere at komme til for penge)?

Jeg ved, det er en ordentlig smøre, men hvis du har et bud på bare dele af spørgsmålet, må du meget gerne give lyd fra dig;0)
Avatar billede pyhta Nybegynder
04. september 2001 - 14:03 #1
Hej krogsgaard

Jeg sidder og arbejder i noget der hedder pytha og det er et program der arbejder i 3d. dvs du kan arbejde i 4 vinduer på en gang.
Jeg vil klart anbefale dette program da du kan lave animationer, animationer i animationen ,
still shots og meget mere + at det du tegner er 100 % målfast , du kan også tage et lille program der følger med, med ud til en kunde og fremvise det på en bærbar.Altså gå en tur i den nye butik eller hvad det nu er der skal tegnes.
Desuden er der hvert år en gratis opdatering der bliver sendt direkte ud til dig.
Du kan se mere på :

www.pytha.de

Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
04. september 2001 - 14:44 #2
Hej \"Pytha\"
1000 tak for dit link;0)
Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
04. september 2001 - 14:58 #3
Jeg har tjekket siden, og det ser interessant ud. Hvordan er \"Pytha\" at arbejde med ift. AutoCAD og Microstation, og hvad koster det? Hvordan fungerer deres support og hvor lang tid tager det at lære? Hvordan er kvaliteten ift. føromtalte CAD-programmer?

Avatar billede pyhta Nybegynder
04. september 2001 - 15:07 #4
Jeg skal være ærlig og fortælle dig at jeg aldrig har gået i dybden på AutoCad men jeg har ladet mig fortælle at det er godt men Pytha er meget mere brugervenlig og jeg lærte det på ca 14 dage.
Det skal da lige nævnes at jeg ikke var ret meget værd når jeg fik fri men det er det hele værd.
Prisen er meget svær at sige det afhænger af hvor meget du skal kunne lave.
Min licens koster ca 60000 kr.
Men det er med det hele og det er jo ikke sikkert at du skal bruge så meget.
Deres support er online og du får svar tilbage meget hurtigt.
Og hvad kvaliteten angår er den helti top eftter min mening.
Men du er da meget velkommen til at kigge forbi og se det hvis du har lyst.
Firmaet ligger i Viborg.
Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
05. september 2001 - 12:04 #5
Det kunne være fedt at se programmet \"in action\", og jeg vil meget gerne overveje tilbuddet. Jeg er dog ikke sikker på, jeg får tid til at tage til Jylland, inden projektet skal afleveres... Men måske kunne jeg sende dig en mail, hvis det blev aktuelt? Du kan sende din e-mailadresse til: mkrogsgaard@hotmail.com
På forhånd tak;0)
Avatar billede pyhta Nybegynder
05. september 2001 - 12:13 #6
Jeg kan da lave en lille demo til dig som du kan bruge til din opgave , hvis det var noget ?
Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
05. september 2001 - 12:40 #7
Det kunne være for fedt!
Avatar billede pyhta Nybegynder
05. september 2001 - 14:46 #8
nu har jeg lavet den men den fylder 8,6 Mb
Er det ikke sådan at jeg skal sende det til dig pr post ?
Avatar billede mkrogsgaard Nybegynder
06. september 2001 - 10:53 #9
Det vil jeg simpelthen blive så glad for! Men skal vi ikke fortsætte diskussionen pr. mail? Hvis du skriver din e-mail-adresse til mig, sender jeg min adresse, så jeg kan se vidunderet -snart. Jeg glæder mig til at se, hvad programmet duer til og sætter virkelig stor pris på din hjælp;0)