Avatar billede dagblad Nybegynder
04. september 2001 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg se andres IP-adresser?

Vi kører IKKE DHCP - altså faste IP-adresser defineret på hver PC. Men I ved jo godt man får ikke lige skrevet ned når man sætter 4-5 PC-er op. Kan jeg nu få en oversigt over hvilke IP-adresser der bliver brugt? Hvis jeg skal bruge et program skal det være billigt - dvs. gratis. Har I nogen ideer?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. september 2001 - 12:07 #1
prøv at hente et program der hedder networkview på tucows - det kan scanne iperne.

ellers kan du jo også gå rundt til de enkelte pcere og køre : ipcfg
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 12:08 #2
ping \\\\PCname :)
Avatar billede dagblad Nybegynder
04. september 2001 - 12:16 #3
jelzin101: jeg DL programmet - men det er ikke helt gratis!!!!

Dr.M: den siger \"Forkert ip-adresse \\\\PCname\" - og jeg har prøvet en del Pc\'er

Jeg kører WinNT
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 12:17 #4
running TCP/IP ?
Avatar billede dagblad Nybegynder
04. september 2001 - 12:18 #5
ja vi kører TCP/IP
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 12:20 #6
how do you resolve names? do you have WINS installed? if not then make sure that you allow \"NetBIOS over TCP/IP\" ping\\\\computername should work or there is something fundamentally wrong with your network
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. september 2001 - 12:24 #7
ja det er ikke gratis men det virker i et godt stykke tid.
Avatar billede dagblad Nybegynder
04. september 2001 - 12:28 #8
Dr. m: der er wins server på, jeg har prøvet på andre Pc\'er med samme fejl.

Jelzin01: det ser meget fint det program - det kan da være at jeg kan få bevilget penge til det - det er løsningen

Tak for hjælpen

/finn
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. september 2001 - 12:29 #9
tak for pts:)