Avatar billede tien Nybegynder
04. september 2001 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Crystal report

Hvordan får man 2 details sections i samme report CR til at køre uafhængigt af hinanden?

Jeg har en details section A, som skal vise alle forekomster af værdi A og en section B, som kun skal vise en relateret værdi til værdi A.
Det er som at have en lande tabel og en by tabel, hvor landekoden er nøglen i begge tabeller. Det reporten skal vise i details section A er landenavnet og section B skal vise alle bynavn inden for det pågældende land. Section A skal kun vises én gang!
Avatar billede dalkaer Nybegynder
11. september 2001 - 22:08 #1
Der kan i CR laves rapport med subrapport, den yderste skal indeholde landet, den inderste bynavnene for landet.
Når du starter en ny rapport skal du fra Report Gallary vælge Subreport, du kommer herefter til Create Report Expert hvorfra du vælger tabellen med landekoder, Fanen Subreport indeholder sektionen Subreport, her indtastes et navn, og der klikkes på knappen Repor Expert, herfra startes er ny Create Report Expert , denne gang handler det om tabellen hvor byerne er gemt.

God fornøjelse
Hilsen Dalkær
Avatar billede jbjerre Nybegynder
23. december 2001 - 14:12 #2
Hej Dalkær

Undskyld jeg blander mig, men jeg er ude efter noget lignende.
Jeg har ikke muligheden for at vælge subrapport i mit report gallary.
Kender du årsagen ????
Avatar billede tien Nybegynder
01. juli 2002 - 11:27 #3
ups...!
glemte at afslutte spm..
Avatar billede hylleborg Nybegynder
04. oktober 2002 - 08:14 #4
Du kan bare gå i Insert og vælge Subreport.
Her kan du vælge at lave en ny subrapport eller vælge en eksisterende rapport.
Det burde være svar på dit spørgsmål.