Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 21:26 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

WebdesignerJOB til ALLE!!

Næsten da...

Jeg blev ringet op af en mand ved navn Thomas Bonde fra Telanco ApS. Han havde set min webdesignersite på http://www.psw.zavle.dk hvordan han har fundet den, ved jeg ikke måske Jubii.dk - også ligegyldigt.

Han fortalte mig at det firma han reprensenterede beskæftigede sig med webdesign indenfor den offentlige sektor. De havde brug for nogle webdesignere til at lave sider til max 40.000,-

Han spurgte hvor langt jeg kunne strække mig - hvad han mente med det ved jeg ikke helt, men jeg svarede "sjælland"

Han fortalte at det ville koste mig 750,- + moms (937.50) om året at være med. Jeg spurgte ham, om de ikke havde en hjemmeside om med lidt information om dem selv, men han grinte og gav en en eller anden øndsvag forklaring om at det havde de ikke noget at bruge til. Et firma der beskæftiger sig med webdesing, også ikke engang har brug for en hjemmeside! Hmm ... jeg begyndte at synes det lød lidt weird, så jeg sagde jeg ville tænke over det. Han pressede en del på... jeg sagde så jeg skulle snakke med en anden som jeg ville lave webdesign med først. Han sagde så at det i sidste ende var min afgørelse. Jeg fik en dags ventetid, hvor han derefter ringede og spurgte om jeg var med?

Dagen efter da jeg snakkede med ham, ville jeg have deres SE-nr, det havde han ikke, men skulle lige spørge Chefen (som selvfølgelig sad i møde) omkring 15min efter ringede han, og jeg fik SE-nummeret. jeg skulle så ringe til ham inden 15:00 samme dag. Jeg ringede omkring 15:00 måske et par minutter til eller fra. Fik fat i en der bare sagde "hej" hmm.. præsenterer man sig ikke hos Telanco? Jeg spurgte så om det var dem der havde noget med webdesigns at gøre? Manden som jeg snakkede med grinte, og svarede på hans ikke alt for gode dansk, at de ikke havde noget med webdesign at gøre.

Ny begyndte jeg at få en mistanke til dem.

2 dage efter ringede Thomas Bonde igen til mig, og spurgte om jeg var interesseret. Så dum som jeg var, svarede jeg "ja" for hvem vil ikke tjene 40.000,- på en side, når jobsne står i kø og bare venter på en!

Dagen efter modtog jeg et giro kort fra firmaet.
----------------------------------------
Telanco ApS
Store Regnegade 26C - 1110 Kbh. K
Tlf. 33 11 33 17 - Fax 33 11 55 21
Giro nr. 052 05 43 - Reg. nr. 206 158
Bank: Amagerbanken A/S

SE-nr: 15883847
Fakturanr: 212186
Salgsdato: 21-01-00

Til:
PS Webdesigns
Ringstedvej 657
4100 Ringsted
Att.: Paul Sørensen

Ifølge aftale med Paul Sørensen fremsendes hermed faktura på indrykning i Leverandøren 2000/2100

Område:        Branche:
Sjælland      EDB-Internet

Pris:          kr 750,00
+ moms        kr 187,50
Total          kr 937.50

Betaling netto kontant 8 dage

Med Venlig Hilsen
Thomas Bonde

---------------------------------------
Vedhæftet brev:

Vedr.: Deres indrykning i Leverandøren 2000/2100

hermed fremsendes korrektur vedrørende Deres indrykning i overstående medie (Fakturanr: 212186)
Såfrem der skulle være rettelser, bedes de venligst kontakte Thomas Bonde.

  Sjælland
  EDB-INTERNET

PS Webdesigns
Ringstedvej 657
4100 Ringsted
Tel.: 26618168

Vi er specialister i at varetage
de mindre løsninger indenfor
webdesign. Ring og hørnærmere
eller besøg vores website
e-mail: pswebdesigns@dk2net.dk
WWW: www.psw.zavle.dk

Med Venlig Hilsen
Thomas Bonde
----------------------------------------

slut ...

Jeg har ikke betalt, og har heller ikke tænkt mig det!

Nu er det så jeg vil høre:

1) Hvad er "Leverandøren" kender ingen der har hørt om den

2) Nogen der kender til Telanco eller som er blevet ringet op af dem ?

3) Er her en frisk person som vil have små 50 point, for at ringe og udspørge dem og alt!! Fx hvad "Leverandøren" er, hvordan de skaffer en job, hvordan man kan være sikker på et job, etc, etc...

I skal snakke med Thomas Bonde på tlf: 33 11 33 17

Håber at få nogle tilbage meldninger :-)

Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 21:33 #1
Tag jer ikke af alle fejlende,
men var sq for træt til at læse det hele igennem,
og rette fejl :)
Avatar billede engberg Juniormester
25. januar 2000 - 22:18 #2
GØR DET IKKE!

De er på vej til at opkræve 100,- af dig for optagelse i en "de-gule-sider-agtig" telefonbog.

Denne slags firmaer har rumsteret i det sidste års tid og de håber bare på, at du har en kontordame som blindt betaler girokortet (optagelsen i opslagsværket) uden at spørge.

Jeg tør væde på, at du ikke lugter de 40.000,- nogensinde.

Hvornår faen har en webdesigner før skullet betale for, at ARBEJDE for et firma.

Venlig Hilsen
    Kasper Engberg
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 22:25 #3
gør det heller ikke ... vil lige høre nogle flere svar :)
Avatar billede ares Nybegynder
25. januar 2000 - 22:27 #4
Der findes alt formange af den slags tilfælde, vi bliver ringet op en-to gange om mdr. af firmaer der kan tilbyde os ind rykning i div. telefonbøger, portaler og andet "godt" opslagsværk.

Så sent som i forgårds fandt jeg i vores bunke over faste kreditore, en kreditore som vi havde betalt til i lidt over et år uden at vide bogholderiet viste hvad det var.

Jeg har selv prøvet at blive ringet op af en fyr der forklarede at han havde snakket med min chef, som havde henvist ham til mig for at få oplyst e-mail, hjemmesideadresse m.m. Så han kunne register os på en eller anden hjemmeside under "vores katagori" som han sagde, hvilket for mig betød at han ikke viste hvem eller hvad vi var.

Jeg sagde at det kunne vist ikke passe men at jeg ville chekke med min chef, vi aftalte at jeg skulle ringe tilbage.
På vej over til kontoret kig jeg forbi faxen og der lå et stk. ordrebekræftelse på hans "produkt". Jeg tog ordrebekræftelsen i hånden og gik over på kontoret, min chef havde selvfølgelig ikke hørt en skid om denne fyr.

Jeg ringede tilbage til ham for at forklare ham hvordan jeg mente tingede hang sammen. Han var forstående og bad mig bare sende en skriftelig afbestilling. Efter konsultation med cheffen besluttede vi at det var udelukket, har han en afbestilling kunne han fakturere os den første mdr. eller lign. og gå i retten med det.

Der er et utal af denne slags mennesker som ikke skyer midler af nogen art får at "tjene" penge.

Hva' kan man sige ud over NEJ TAK

Ares
Avatar billede ares Nybegynder
25. januar 2000 - 22:28 #5
Men jeg er da frisk på at ringe til dem

: )
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 22:35 #6
ares> Prøv at ringe i morgen!
Tror de bliver kimet ned *g*
Avatar billede engberg Juniormester
25. januar 2000 - 22:44 #7
Tak for afvisningen tomb3 - det var jo heller ikke præcist hvad du spurgte om var det vel????
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 22:50 #8
rolig nu ... skal nok dele pointne ud mellem alle svarene, men venter lidt endnu.
Avatar billede dontron Nybegynder
25. januar 2000 - 22:55 #9
Orv det lyder ellers som et seriøst firma hva :-)

Lidt lige som Scandic Netpay
jeg har en hel del venner som alle har meldt sig til der - og ingen af dem har set så meget som en krone endnu hehe :-)

Well plattenslagere er der sgu mange af derude - også på nettet åbenbart :-)

Avatar billede ares Nybegynder
25. januar 2000 - 22:58 #10
Især på nettet eller i og omkring nettet

Ares
Avatar billede kirkeby Nybegynder
25. januar 2000 - 23:15 #11
Yeah !  Scandicnetpay rules !
og forresten, jeg kender en fupmager ved navn Thomas Bonde, jeg vil lige kontakte ham og høre om det er ham der har noget på hjertet... :)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
25. januar 2000 - 23:26 #12
dontron> Hehe well... Scandic blev lukket af regeringen pga. fusk *lol*

kirkeby> be my guest :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. januar 2000 - 23:33 #13
tomb>> hvor ved du det med scandic netpay fra? hvordna har de fusket? ud over at de ikke kunne finde annoncører *GG*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. januar 2000 - 23:36 #14
kirkeby>> hvis det er ham så tæsk ham lige *GG*

ej seriøst, lad os samle beviser og melde ham til politiet... sådanne typer er virkelig nogle svin!
Avatar billede mccookie Seniormester
26. januar 2000 - 00:06 #15
Jeg bliver VIST lige nødt til at ringe til manden og komme til at udgive mig for at være kunden med et internet behov

Så kan vi jo lige se hvad han så siger

McCookie
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. januar 2000 - 00:43 #16
me too
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. januar 2000 - 11:23 #17
Cyberesben> Mht til Scandic, fik jeg det af vide af en eller anden.  Tjek også deres side http://www.scandicnetpay.com den er blevet lukket :) mht til fusk, er det så ik lidt fusket at samle en masse konto nr ind, uden personerne får noget som ud af det?

Glæder mig til at høre hvad i får ud af tlf samtalerne :o) hehehe...
Avatar billede christian18 Nybegynder
26. januar 2000 - 11:50 #18
Scandicnetpay blev jo undersøgt af bla. jubii, og de fandt ud af at scandicnetpay ikke eksisterede, altså de havde ingen adresse, tlf nummer osv.

har i høre om det "nye" teleselskab transnet? Prøv adressen herneden under http://www.jydskevestkysten.dk/asp/list_nyhed.asp?IDnr=354
prøv at se hvor meget de hustler, fuck der er mange der er hoppet på deres fuck.
christian
Avatar billede tomb3 Nybegynder
26. januar 2000 - 12:21 #19
christian18> Hehe tror jeg kender en der er med i det... men opret et andet spørgsmål ...

tilbage til webdesign!
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2000 - 13:06 #20
Jeg er blevet ringet op to gange af en der udgav sig for at være repræsentant for noget han kaldte sådan noget som "Skolernes fælles indkøb" eller sådan noget (Han ringede for øvrigt på mit privat nummer, selvom det ikke figurerer i forbindelse med mit firma).
Han tilbød at jeg kunne blive optaget i deres leverandør katalog, for den ringe sum af 1675,- plus moms for en periode på 2 år. Han mente det ville være en god investering for mig, da der var mange skoler, institutioner og lignende som mangler assistance til webdesign.
Da jeg afviste at betale noget som helst, uden at have set noget på skrift, f.eks. et eksemplar af det omtalte katalog, sagde han at ville finde ud af om de havde nogen på lager, og så vende tilbage. 2 dage senere ringede han igen, og jeg forventede så at han ville fortælle mig noget mere. Men efter en lidt pinlig start, hvor det blev klart at han ikke kunne huske at vi havde snakket sammen før, gik det op for mig, at han bare var igang med at fyre den samme salve af igen.
(Han havde tydeligvis ikke fået hakket mig af på sin "potentielle suckere" -liste i første omgang.)
Jeg bad igen sende noget informations materiale på skrift, hvilket han igen lovede. Jeg har ikke hørt fra ham siden!

Jeg kan ikke huske hvad han sagde han hed, men historien lugter lidt af det samme synes jeg.??

:-) Lars
Avatar billede ares Nybegynder
26. januar 2000 - 13:28 #21
>>Paulsen: jeg er ret overbevist om at skolernes fælles indkøb er god nok - det er så vidt jeg husker en del af et politisk tiltag som giver skolerne mulighed for at finde de billigste/bedste produkter de har brug for iforbindelse med undervisningen.

Ares
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2000 - 13:39 #22
>>>ares: Bare mærkeligt at den pågældende ikke kunne/ville sende mig noget materiale ??!! Måske fordi han udgav sig for at være fra Skolerns indkøb uden at være det??

;-) Lars
Avatar billede meyersweb Nybegynder
27. januar 2000 - 19:17 #23
Vedr. Scandicnetpay, så har jeg også overvejet en politianmeldelse - som cyberesben skriver - jeg har sådan set også et forklaringsproblem over for de ca. 120 personer som tilmeldte sig gennem mig. En ting er at firmaet ikke kan samle annoncører og derefter går ned. Hvis det hele var fusk fra starten af ville de jo aldrig have progt penge og tid på at udvikle adbaren - som jo virkede - dog uden reklamer.

For ca. 3 md. indhentede jeg oplysninger om Scandicnetpay.com ud fra det fax nummer de oplyste på siden, og jeg fandt da også ud af at det var et anpartsselskab inden for marketing som stod bag. Jeg har desværre smidt oplysningerne ud,  men hvis der er en som har adressen kan jeg finde ud af det igen (jeg har adgang til en del virksomhedsregistre).

Hvis SCANDICNETPAY simpelthen gik ned p.g.a. af at der ingen økonomi var i konceptet, var det mindste de kunne gøre sku' da at sende en mail til brugerne!! Jeg havde jo ingen problemer med at sende mails da det var vedr. forsinkelser.

Jeg har lagt en side på nettet på adressen: http://www.mp3download.net/hall_of_blame.htm Her kan I se de personer som er blevet fuppet!

Send en e-mail, som beskrevet på http://www.mp3download.net/hall_of_blame.htm og kom med på listen.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
27. januar 2000 - 19:25 #24
meyersweb> jaja det er meget godt, men kan du fortælle mig hvad det har med Telanco af gøre ?
Avatar billede andersenit Nybegynder
27. januar 2000 - 22:21 #25
Der er en meget vigtig ting du skal huske her.

Hvis ikke du giver firmaet der har faktureret dig besked om at du ikke kan acceptere deres faktura, så er de i deres gode ret til at rykke dig og kommer det så vidt, så vinder de i retten.

Når du bliver kontaktet af en sælger af den type, så er det bare med at slippe af med ham og undlade at spilde din tid yderligere.

Hvis det er en avissælger siger du at du er blind.
Hvis det er en annonce sælger, så siger du at firmaet er gået konkurs og at du nu står i ribers.
Eller hvis du ikke engang gider bruge tid på det, så bare skrig "nej tak" og knald på.

Forresten så bruger Skolernes Fællesindkøb også telefon-fuske-sælgere.

De venligste hilsener fra Kasper
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. januar 2000 - 22:24 #26
gode råd hehe
Avatar billede tomb3 Nybegynder
27. januar 2000 - 22:41 #27
Ja ... men hvad skal jeg så ringe og tige til dem ?
Avatar billede andersenit Nybegynder
27. januar 2000 - 22:46 #28
Ingen grund til at ringe, bare skriv et brev ala:

"Det er med stor undren at vi har modtaget en faktura fra jer, da vi på intet tidspunkt har ytret ønske om at modtage jeres produkter og ej heller har noget ønske derom.

I bedes derfor øjeblikkeligt fremsende en kreditnota der udligner den tilsendte faktura.

Skulle vi ikke modtage en kreditnota inden for en uge tællende fra dags dato, ser jeg mig desværre nødsaget til at lade sagen overgå til vores advokat.

Med venlig hilsen

Abel Spendabel (eller hvad du nu hedder ;)

Du hører sikkert ikke mere fra dem efter det brev...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
27. januar 2000 - 22:55 #29
jamen problemet er jo at jeg har sagt ja
Avatar billede andersenit Nybegynder
27. januar 2000 - 23:03 #30
Du skrev
'...om jeg var interesseret. Så dum som jeg var, svarede jeg "ja" for hvem vil ikke tjene 40.000,- på en side...'

Dette forstår jeg ikke som et ja men en accept på at han kan sende dig materiale.

Hvis du nu rent faktisk har sagt ja til at du ville være med i deres luftkastel, så tag det ikke så tungt. Bare send det brev jeg skrev alligevel, og hvis han ringer så sig at det har du aldrig accepteret og knald så på...hårdt. Du kan selvfølgelig også svine ham lidt til først (hvis du keder dig) så kommer der virkelig gang i den ;) Eller bare giv ham nummeret på en eller anden tilfældig advokat fra telefonbogen og sig at han vil håndtere sagen fremover, der sker alligevel ikke mere hvis du siger det.

Men du betaler faneme ikke de %&¤! ;)

Hilsener fra Kasper
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2000 - 00:10 #31
Til meyersweb: Sådan lige i forbindelse med SCANDICNETPAY, så har jeg prøvet at tilmelde mig Spedia via din Site, for at undersøge dem nærmere. Det er det samme gang fuP. Hvordan undgår man nu at give brugerne alt for mange point?

jo der gives point pr. minut. Altså afbryder man forbindelsen inden der er gået et minut, og kobler så på lidt efter igen. Sådan så tjerner brugeren og den som brugeren er tilmeldt igennem ingen point. Disse firmaer er Sku for smarte.

Det undre mig også at du hoppede på den RapAnd med SCANDICNETPAY, inden du havde set dem i gang.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. januar 2000 - 17:35 #32
kharder> Skrid nu med dig for helvede! Gider ikke høre mere på jeres Scandic Netpay/Spedia/etc ... opret jeres eget spørgsmål! Dette omfatter Telanco
Avatar billede andersenit Nybegynder
28. januar 2000 - 20:03 #33
Sådan, that's the spirit.

Nu skal du bare have dirigeret den energi over på ham den lede sælger ;)

/Kasper
Avatar billede meyersweb Nybegynder
29. januar 2000 - 09:32 #34
Sorry - ikke mere Scandicnetpay eller Spedia.

Jeg vil lige bidrage til debatten.. Hvis man skylder et firma penge, og firmaet så forsøger at få én registeret i RKI, så er det vigtigt at skylderen gør indsigelser. Hvis skylderen har bare så meget som en lille indsigelse, forskriver RKI's politik at de IKKE kan optage den berørte skyldner.

En vigtig detalje hvis du ender i retten vedr. dette firma er om du har fremstået som 1. "professionel" (erhvervende) eller som 2. forbruger (alm. hjemmeside indehaver). Hvis nu de fx lagde sag an i situation 2 kan de godt glemme alt om at få så meget som 1 krone. Men hvis de påstår at du har fremstået som professionel, operere vi inden for aftalelovens rammer. Du si´ger at du sagde ja til deres tilbud! Det er ikke smart også selv om det for dig kun er sjov, for i modsåtning til hvad mange tror så gælder en mundlig aftale ligeså godt som en skriftlig!
At komme med en øjeblikkelig accept "JA" er du bundet lige så hårdt som ved en underskrift. Forskellen ligger i at de vil have meget svært ved at bevise at du var i god tro da du sagde ja, og det er heller ikke nemt at bevise at du sagde ja (medmindre de læser disse sider)

Alt i alt har du mødt en plattenslager, og jeg fatter ikke at du gider bruge mere tid på dem! Kommer der en regning så gem den men betal den ikke, og ryger du til incasso, så husk at kontakte incassofirmaet og sig at du ikke mener at du skylder firmaet penge.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2000 - 23:59 #35
Ok Verden er desværre fuld af hvisse fupmagere.

Gennem hele dette spørgsmål nævnes Scandic Netpay adskellige gange ok.
Avatar billede mccookie Seniormester
30. januar 2000 - 01:20 #36
Til dem der er blevet kontaktet af "Dansk skoleindkøb" kan jeg meddele at jeg også er blevet kontaktet af dem på nogenlunde samme måde

Og jeg forlangte også at få noget papir på sagen og sidste år udsending

Jeg modtog materialerne efterfølgende samt en faktura

Dansk skoleindkøb har følgende tlf. nr. 33133530 hvis nogen skulle have interesse

Undskylder meget at dette ikke har noget at gøre med indlægget

Men blor en indskydelse om at DANSK SKOLEINDKØB er OK firma

Venligst McCookie
Avatar billede tomb3 Nybegynder
28. februar 2000 - 18:14 #37
Well ... spaden ringede til mig, og spurgte hvorfor jeg ikke havde betalt, hvorefter jeg fortalte ham jeg ikke var interesseret alligevel. Han spurgte hvorfor. Jeg fortalte jeg ik havde tid i øjeblikket. Så sagde han at det jo også først var til næste år, men jeg fortalte ham igen, at jeg altså IKKE var interesseret!! Fik lov at sende regningen tilbage til dem :)
Avatar billede andersenit Nybegynder
29. februar 2000 - 08:44 #38
Dansk Skoleindkøb har forøvrigt lige ringet til mig, den typiske sælgerplageånd.

Efter jeg udtrykkeligt havde forklaret den ulidelige sælger et par gange, at jeg IKKE var interesseret, blev jeg nødt til at afslutte samtalen således:
KA: "Jeg er IKKE interesseret i jeres produkter og har desværre ikke tid til at snakke med dig mere, så jeg afslutter hermed samtalen." Og så lagde jeg på.

Der gik ca. 5 sekunder så var Morten i røret igen med følgende hvæsende kommentar:
"Hvad fanden har du gang i, du skal krafteddeme ikke smække på, har du forstået det". Og så lagde han på ;) Utroligt så barnligt de kan opføre sig.

PS: Godt at høre du ikke lod dig overvinde af deres falske løfter :)

Hilsener fra Kasper
Avatar billede tomb3 Nybegynder
29. februar 2000 - 18:17 #39
Hehe Kasper, ja det er sq lidt barnligt
sælgeren ringer tilbage og selv smækker på, uden nogen grund/begrundelse. Men sådan er der jo så meget.
Avatar billede languy-uk Nybegynder
17. april 2000 - 14:34 #40
1) Som en ekstra kommentar til ovenstående skal det da lige nævnes, at man ikke kan blive bundet af passivitet.

2) Tillige skal der ved indgåelse af en aftale foreligge en accept på denne og eftersom der ved de fleste af ovenstående ikke forligger noen accept på et evt. tilbud er der heller ikke nogen aftale.

Eftersom tilbudsgiver i dette tilfælde har bevisbyrden og derved skal kunne bevise, at I har bestilt den angivne vare, så vil det derfor ikke være muligt for denne, da der jo ikke forligger en sådan accept på at der er indgået en aftale. (jf. pkt. 2)

Et afsendt tilbud, som man skal besvare for at afvise er ej heller gyldig som dokumentation, da man som før nævnt ikke kan blive bundet af passivitet. (jf. pkt. 1)

Ovenstående belyser emnet i forhold til Loven om aftaler og andre retshandler.

Avatar billede fragment Nybegynder
16. juni 2000 - 00:12 #41
Jeg er også blevet ringet på af en fra Skolernes fællesindkøb hvor jeg skulle betale X for at komme i deres katalog.

Jeg sagde selvfølgelig nej tak.