Avatar billede marikke Nybegynder
03. september 2001 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Import af data

Jeg har en tabel og formular med medlemsoplysninger. Formularen bygger på en forespørgsel fra flere tabeller, bl.a. postnr.tabel. Jeg importerer fra Excel over i en existerende tabel. En af kolonnerne er postnr. Hvis jeg undlader postnr.kolonnen bliver de andre data importeret; men hvis postnr.kolonnen er med kommer der en meddelelse om at det er mislykket. I det første tilfælde kommer datane med over i den existerende tabel; men så kan formularen ikke åbne de nye (overflyttede) data.
Hvad mon jeg gør forkert?
/marikke
Avatar billede terry Ekspert
03. september 2001 - 20:06 #1
marrike> It seems you didnt get an answer from your previous question. So if you send the database and the Excel arc I will take a look. It is going to save all that bother again!

dkTeBrSa@Europe.lego.com (.com) is part of the hyperlink

Avatar billede johs_j Novice
03. september 2001 - 20:32 #2
Det kan skyldes at Postnr-datatypen eller Valideringsreglen ikke passer til de data der står i Excel.

Prøv at importere til en ny tabel og se hvilken datatype postnrfeltet vælger.
Avatar billede juks Novice
04. september 2001 - 10:42 #3
prøv at sætte postnr. formatet til tekst......
Avatar billede marikke Nybegynder
04. september 2001 - 13:36 #4
Datatypen er sat til tekst
Avatar billede juks Novice
05. september 2001 - 09:27 #5
prøv at gemme dit excel dokument i en kommasepereret fil. så kan du enten bruge en notesblok eller debugge den i dos, for at tjekke om det rigtigt ud i filen, inden du importere-
Avatar billede johs_j Novice
11. september 2001 - 11:00 #6
>marikke
Hvis du bruger Excel og Access kan du prøve at zipppe din database og dit regneark og sende zipfilen til johs_j@e-box.dk. Så vil jeg prøve at se på den.
Hilsen Johs. J.
Avatar billede marikke Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:16 #7
jeg kan stadig ikke finde ud af det
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2001 - 08:36 #8
Kan du læse engelske?
Se svar 03/09/ 2001 20:06:33
Avatar billede marikke Nybegynder
03. september 2002 - 08:22 #9
Tak for svarene alle sammen