Avatar billede kimhanse Nybegynder
03. september 2001 - 14:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ø og ø i Samba (med codepage 437 på Windows)

Dette spørgsmål er i forlængelse af spørgsmålet:
http://www.eksperten.dk/spm/105310

Hvordan får jeg Ø og ø til at virke uden at skulle rette codepage til 850 på alle Windows klienterne?
Avatar billede seider Nybegynder
04. september 2001 - 00:06 #1
Øhm det lyder rimeligt umuligt med mindre du vil til at lave et seriøst hack, da alle keycodes er standard implementeringer, og enten har de support eller også har de ikke support, men hvad har det med linux at gøre ?

(codepage 850 er en nodic der er e nder er bedre til dansk)
Avatar billede kimhanse Nybegynder
04. september 2001 - 11:36 #2
Det kan ikke passe at det er umuligt, da det virker når man gemmer filerne på en Windows server.

Spørgsmålet har ikke noget med Linux at gøre, men jeg kunne ikke finde en Samba kategori, og da jeg søgte på Samba i tidligere spørgsmål fik jeg flest hit i denne kategori. Har du et forslag til en mere passende kategori at spørge i?
Avatar billede peter_m Nybegynder
04. september 2001 - 15:07 #3
Hvilken af de 2 maskiner køre codepage 850.

Jeg mener bestemt at Linux køre ISO og samme og Windows.

At du laver en kovertering mellem ISO og Codepage er nok oversagen til præsis ø problemet.. har du forsøgt at unlade dette.
Avatar billede kimhanse Nybegynder
04. september 2001 - 17:30 #4
Linux maskinen bruger standard codepage for en Debian, jeg forventer at det er ISO-8859-1 (Latin1) .

Jeg vil gerne kunne lade Windows maskinen stå til hvad den var sat til, i dette tilfælde var det cp437.

Det ser ud til at Windows maskinen godt kan sende filnavnene som UTF-8, måske er det en løsning. Jeg vil teste det på mandag.