Avatar billede sebo Nybegynder
02. september 2001 - 19:55 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opgradere til Win ME

Hjælp mig!! Når jeg prøver på at opgradere fra win98 til WinME får jeg denne besked: Computeren har allerede et operativsystem installeret, der ikke kan opgraderes med denne version af installationen. Anskaff Windows ME opgradering. (fejl! SUO168)
Avatar billede sebo Nybegynder
02. september 2001 - 19:56 #1
Den er svær
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 19:56 #2
Du skal ha fat i windows ME opgraderingen
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 19:57 #3
Du er nok nødt til at prøve at installere den fra dos, det kunne godt tyde på at du er nødt til at geninstallere.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 19:58 #4
hehe...Windows er ikke helt dum. Hvis du er ligeglad med det du har på puteren kan du jo formattere og starte forfra med Me...

Så skal du bare boote fra en Win98 bootdisk og inst. Me
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 19:58 #5
Du kan også boote fra ME Cd\'en...
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 20:02 #6
Svarer lige :o)
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 20:04 #7
Hvis du har mod på det, er der også en anden løsning:

Slet mappen windows i DOS-mode (start fra en W98 startdiskette).

Men tag nu backup af alt af værdi inden du starter!

Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 20:05 #8
darkside> Det hjælper ikke at boote fra Me-skiven, da den stadig vil finde den gamle installation.
Avatar billede cuddles Nybegynder
02. september 2001 - 20:05 #9
Hvorfor vil du installere WinME? (http:www.emulators.com/secrets.htm)

WinME er kun fejlrettelser og pynt - fejlrettelserne kan hentes via windowsupdate, og pynten er til at leve uden.
Der findes godt nok system restore i WinME, men det er en version som ikke er særlig intelligent, hvis du ikke sørger for at ændre på dens standard opførsel, så vil den tage kopi af ALLE filer, som du åbner, og blive ved indtil hd\'en er fyldt op, hvorefter Windoze ikke længere vil kunne køre.
Så hvis du fortsat vil lægge WinME på maskinen, så sørg for at ændre på System Restore indstillingerne eller slå den fra.
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 20:07 #10
foldager>>Du kender åbenbart ikke format c:
Den ligger også på me CD\'en inde i X:\\Win9x
Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 20:07 #11
Slet win.com, io.sys, command.com og msdos.sys de steder de fremkommer - herefter kan du installere winme oveni 98 :)
(kan gøres under windows - behøves ikke boote på diskette for at du kan slette dem)
Avatar billede darkside Nybegynder
02. september 2001 - 20:08 #12
Det er bare en meget dårlig ide at opgradere..
Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 20:08 #13
Skal lige sige at jeg selv har brugt fremgangsmåden :)
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 20:09 #14
Jo men det forudsætter at man er villig til at slette alt på HD!!!!

En formatering er at foretrække, men hvis man vil undgå dette, kan man nøjes med at slette windows mappen..

Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 20:09 #15
Og at me er en tand mere stabilt end 98 2. udgave...
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 20:10 #16
hotpop>> Det lyder sandsynligt, og hvis du har prøvet det, så er det bedre end at slette \\WINDOWS

Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 20:13 #17
foldager> ja for ved at slette windows-mappen skal alle programmerne jo installeres igen.
Avatar billede cuddles Nybegynder
02. september 2001 - 20:21 #18
Det er ikke nødvendigt at formatere hd\'en, da man kan nøjes med at slette \\Windows og system.1st (en skjult fil - aka registreringsdatabasen), man skal dog stadig installere programmer igen, men de data man har i forbindelse med programmerne vil stadig ligge på hd\'en.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 20:22 #19
Tag da hoppet til XP i stedet for ME er et system, som er på vej på pension.
Avatar billede tumebone Nybegynder
02. september 2001 - 20:24 #20
der findes 2 versiner af me, opgradering og full version. den fulle version kan man ikke brugge til at opdatere med, så hvis du vil installere me skal du formatere c drever.
Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 20:27 #21
tumebone> guess again... brugte en fuld version af me til at opgradere fra win98 - og alle mine indstillinger o.s.v. var der stadigvæk :)
Avatar billede cuddles Nybegynder
02. september 2001 - 21:11 #22
Som sagt tidligere:

Det er IKKE nødvendigt at formatere drevet, men man kan nøjes med at slette \\Windows og \\system.1st (system.1st skal dog først have fjernet nogle attributter, så man kan se den og slette den, den er skjult og read-only mener jeg).
Avatar billede hotpop Novice
02. september 2001 - 21:13 #23
cuddles> selv det er ikke en gang nødvendigt - læs mit svar, det virker :)
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 21:14 #24
Det ville snart være dejligt med lidt input fra Sebo, inden dette SP fortaber sig i gentagelser og forvirring .....
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 22:13 #25
foldager> echo that!
Avatar billede klatten Nybegynder
04. september 2001 - 19:17 #26
Lyder på som:
Dit Win98 er dansk
Din opgradering til WinMe er engelsk.

Så kan det ikke lade sig gøre!
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 22:06 #27
klatten> med min fremgangsmåde kan det ;)
Avatar billede klatten Nybegynder
04. september 2001 - 22:25 #28
hotpop> ok, det vil jeg så ikke modargumentere
Avatar billede hotpop Novice
04. september 2001 - 22:25 #29
klatten> tak :)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. september 2001 - 09:35 #30
Har du prøvet dette ?
Omdøb den eksist. fil på PC-en den hedder win.com (skal gøres i dos).

Installer den nye WindowsME oven i den gamle. Så køre det.

Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. september 2001 - 09:58 #31
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 11:06 #32
blueyed1> har du overhovedet læst de forskellige svar inden du postede dit eget??? For det du har givet som svar, ja det har jeg allerede givet som svar.
Avatar billede hotpop Novice
09. september 2001 - 11:07 #33
ok ... du skriver omdøb, men slet og omdøb giver samme effekt :)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
09. september 2001 - 11:09 #34
Øhh havde jeg ikke set :-)
Avatar billede styggeulv Nybegynder
10. september 2001 - 12:39 #35
klatten> jeg har nu selv engang overinstalleret en dansk, engelsk og tysk version af win ME, og det funkede da okay!! jeg fik en pokkers masse genveje på 3 sprog, men jeg fik WINDAWZ op at køre igen, og kunne ta\' den back-up, jeg behøvde inden jeg formatterede unconditional! ;-)
Avatar billede foldager Novice
10. september 2001 - 13:33 #36
Jeg er bange for at Sebo har glemt os. Han er helt expert-grøn og har kun oprettet dette ene SP.....
Kom tilbage Sebo, kom tilbage!